Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset kuolevat usein juuri ennen joulua?

Vierailija
04.12.2020 |

Nytkin on monta ihmistä kuollut tuttavapiirissä.

Kommentit (23)

1/23 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä kuolee Suomessa pimeään vuodenaikaan eli marraskuusta huhtikuuhun hieman enemmän kuin muina vuodenaikoina. Tammi-maaliskuussa on eniten kuolemia. Johtuu varmaan talvella esiintyvistä flunssista ja influenssasta.

Vierailija
2/23 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä kuolee ja syntyy tasaisesti ympäri vuotta jokaisena viikonpäivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala tempasee Jeesuksen syntymäpäiville porukkaa.

Vierailija
4/23 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala tempasee Jeesuksen syntymäpäiville porukkaa.

Jeesus syntynyt kesällä, mutta haluaa viettää synttärit synkästi talvella.

Vierailija
5/23 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkodista: Veikkaan jokapäiväisen jouluradiokakofonian aiheuttavan elämänhalun menetystä. Ajattele, tuntikausia kulkusten helskäämistä, tilipitappitipetipetiptappeja ja saatanan synkkiä jouluvirsiä joka päivä, etkä itse ylety radioon.

Vierailija
6/23 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aina tulee uusi joulu, jokainen kuolee ennen joulua.

Vierailija
7/23 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden pimeintä aikaa, eli d vitamiinin puutokseen kuollaan.

Vierailija
8/23 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö joulun alla myös esim. perheväkivaltatapauksetkin just lisäänny?

Vierailija
9/23 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaalassa töissä ja katson kuolinilmoituksista aina nimen  lisäksi myös syntymä- ja kuolinpäivän. Tämän kolmenkymmenen työssäolovuoden aikana meillä ei ole yksikään potilas kuollut jouluaattona, enkä muista kuolinilmoituksistakaan montaa jouluaattona kuollutta. Olisikin mielenkiintoista, jos joku vaivautuisi tutkimaan, kuoleeko ihmisiä oikaesti tasaisesti jokaisena vuoden päivänä. Tiedän kyllä useamman jouluaattona syntyneen.

Vierailija
10/23 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaalassa töissä ja katson kuolinilmoituksista aina nimen  lisäksi myös syntymä- ja kuolinpäivän. Tämän kolmenkymmenen työssäolovuoden aikana meillä ei ole yksikään potilas kuollut jouluaattona, enkä muista kuolinilmoituksistakaan montaa jouluaattona kuollutta. Olisikin mielenkiintoista, jos joku vaivautuisi tutkimaan, kuoleeko ihmisiä oikaesti tasaisesti jokaisena vuoden päivänä. Tiedän kyllä useamman jouluaattona syntyneen.

Mun kokemuksen mukaan taas moni tulee jouluksi sairaalaan kuolemaan. Meillä kerätään kaikki menehtyneet samaan kirjaan. En tiedä miten sun kuolinilmoitusten lukeminen liittyi sairaalassa töissä olemiseen?

Vierailija
11/23 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on hyvä päästää irti

Vierailija
12/23 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mulla on taas sellanen käsitys, että keväällä kuollaan paljon. Maalis-huhtikuussa. Ikään kuin talvi imisi voimat ihmisestä.

Vierailija
13/23 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut jonkin tutkimuksenkin siitä, että jouun alla kuolee enemmän ihmisiä kuin normaalisti. Löytyisiköhän vielä...

Vierailija
14/23 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse huomannut, mutta kai siinä on vähän perää:

Ihmisiä kuolee talvella enemmän kuin kesällä. Tilastokeskuksen kymmenen viime vuoden tilastojen mukaan suurimmat kuolleisuusluvut Suomessa ovat joulu–maaliskuussa.

Vuonna 2015 kuolleita oli joulu–tammikuussa lähes 20 prosenttia enemmän kuin kesä–heinäkuussa.

(Uutinen vuodelta 2017.)

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000007402771.html

Ei mikään iso ilmiö kuitenkaan. Ehkä ennen joulua kuolemiin kiinnittää enemmän huomiota. Voi tulla mieleen, että kuollut "ei ehtinyt nähdä joulua", ja kuolemien ajankohta jää paremmin mieleen joulun alla.

Vierailija
15/23 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhainkodista: Veikkaan jokapäiväisen jouluradiokakofonian aiheuttavan elämänhalun menetystä. Ajattele, tuntikausia kulkusten helskäämistä, tilipitappitipetipetiptappeja ja saatanan synkkiä jouluvirsiä joka päivä, etkä itse ylety radioon.

Tämä. Niin tämä. Siinä alkaa koronatartunta tuntua tosi kutsuvalta mahdollisuudelta.

Vierailija
16/23 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaassa hyvät joulunvietot. Siellä on nykyään alkuperäinen joulupukin kuumalinjan pukkikin.

Vierailija
17/23 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa- ja influenssa kausi on pahimmillaan marras-joulukuussa. Lisäksi yritetään sinnitellä jouluun saakka, mutta ihannei jakseta.

Vierailija
18/23 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuutta se vain on. Vältytään tekemästä kunnon suursiivousta ennen joulua, eikä sitten vaivauduta laatikoita tekemään itse käsin. Nykynuorista ei ole mihinkään, ennen oli paremmin.

Vierailija
19/23 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan taas moni tulee jouluksi sairaalaan kuolemaan. Meillä kerätään kaikki menehtyneet samaan kirjaan. En tiedä miten sun kuolinilmoitusten lukeminen liittyi sairaalassa töissä olemiseen?[/quote]

Aatonaattona sekä joulu- ja tapaninpäivänä kuolleita olen kyllä urani aina kohdannut.

Kuolinilmoitusten lukeminen liittyy sikäli työhön, että tiedän monien toimistotyöläisten mm. oman puolisoni kummastelevan tapaa. Sen sijaan kaikki työkaverit seuraavat kyllä palstaa.

Vierailija
20/23 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa tämä. Moni tantta palstaltakin kuupahtaa vielä.