Saako 2 tyypin diabeetikko, jonka sokerit pysyy kurissa
Ruokavaliolla, syödä yhtään makeaa? Jos saa, niin kuinka usein ja minkä verran kerralla? Jos siis tavoitteena on pitää verensokeri kunnossa ilman lääkitystä.
Kommentit (12)
Karkit kitaan ja kahden tunnin päästä mittaus. Jos tulos huitelee lähellä kymppiä, olet syönyt liikaa, jos on seitsemän, kaikki on ok.
Pienen palan makeaa voi syödä päivittäin (esim. pieni pullapala tms.) mutta ei mitään överisokerisia, mehuja jne. kannata. Tärkeää, että perusruokavalio myös kunnossa
Vierailija kirjoitti:
Pienen palan makeaa voi syödä päivittäin (esim. pieni pullapala tms.) mutta ei mitään överisokerisia, mehuja jne. kannata. Tärkeää, että perusruokavalio myös kunnossa
Ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi.
Kyllä muuten voi
Tumma suklaapala
Pari taatelia tai aprikoosia
Ennen noita sokerit 5, 2h päästä 7 kieppeillä 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi.
Kyllä muuten voi
Tietty voi, mutta ei kannata.
Hiilareita kannustetaan ainakin syömään kaksin käsin. Itse saan sokerit pysymään tasaisena nimenomaan välttämällä suuria hiilarimääriä kerrallaan, oli ne sitten leipää tai karkkia. Oma olo on hyvä mittari. Ei se tarkoita sitä ettenkö söisi vaikkapa jotain leivonnaista tai kourallista karkkia aina välillä.
Mulla ainakin tavoite pitää sokerit mahdollisimman tasasena.
Ei edes tee mieli sokeria kun arvot kohdillaan. Jos tekee mieli, veikkaan et sokerit koholla. Niin se mulla menee.
2 tyypin diabetes paranee kun laihdutat ja lopetat ainaisen napostelun. Tähtää nyt ainakin siihen, että 12 tuntia olisit vuorokaudessa syömättä. Esim 4 tuntia paastoa ennen nukkumaan menoa ja siihen vielä 8 tuntia unta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin tavoite pitää sokerit mahdollisimman tasasena.
Ei edes tee mieli sokeria kun arvot kohdillaan. Jos tekee mieli, veikkaan et sokerit koholla. Niin se mulla menee.
Korkea verensokeri ei saa makeanhimoa aikaan, vaan janon joka ei tunnu sammuvan juomallakaan.
Vierailija kirjoitti:
2 tyypin diabetes paranee kun laihdutat ja lopetat ainaisen napostelun. Tähtää nyt ainakin siihen, että 12 tuntia olisit vuorokaudessa syömättä. Esim 4 tuntia paastoa ennen nukkumaan menoa ja siihen vielä 8 tuntia unta.
Ei laihdutus auta, jos syömiset on pielessä.
Totta kai SAA, ei sitä kukaan kiellä. Itse kuitenkin voi miettiä KANNATTAAKO syödä sokeria.