Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maskin käyttö töissä on todella raskasta

Vierailija
04.12.2020 |

Kestääköhän tätä nyt toukokuuhun saakka, että töissä pidetään maskeja? Sen takaa on työlästä puhua 6 tuntia putkeen. Jos saisikin olla hiljaa, mutta ei. Puhua paapattaa vaan pitää. Koska tämä kääntyy työsuojeluasiaksi?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa, mä siivoan 8h IIR -maski naamalla ihan onnistuneesti. Aivastaminen on kyllä tylsää. 

Vierailija
2/19 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 tunnin työvuoro tänään takana maski päässä. Ei mitään ongelmaa. Elämme tehostetun hygienian aikaa, joten maskin lisäksi käytössä on myös visiiri, suojahanskat ja suojatakki. Meillä saa työterveyshuollon psykologilta apua ahdistukseen, jos tilanne sellaista aiheuttaa. Kannattaa ehdottomasti hankkia apua, jos tuntee, ettei selviä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tjaa, mä siivoan 8h IIR -maski naamalla ihan onnistuneesti. Aivastaminen on kyllä tylsää. 

Puhuinkin puhumisesta. Jos on puhetyössä, maski on raskas.

Ap.

Vierailija
4/19 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä Ap:n kanssa, maskin käyttö ON raskasta. Pakko nostaa hattua niille, jotka joutuvat tekemään töitä maski naamalla, esimerkiksi hammaslääkärit ja -hoitajat, leikkaussalin työntekijät. Mä meinaan pyörtyä jo kauppareissulla, happi meinaa loppua ja silmälasit on heti huurussa. Kokeiltu on kaikkia mahdollisia maskimalleja.

Vierailija
5/19 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Puhetyö ei ole etänä, koska...? Opettaja?

Vierailija
6/19 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Mulle puhetyö 6 h päivässä olisi raskasta ilman maskiakin.

Vierailija
7/19 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

7h/vrk maskilla ja eniten v-taa asiakkaat,joilla EI ole maskia, miksi minun pitää suojella koronalta, möllejä? 

Vierailija
8/19 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjä kirjoitti:

7h/vrk maskilla ja eniten v-taa asiakkaat,joilla EI ole maskia, miksi minun pitää suojella koronalta, möllejä? 

Maskin käyttämisestä ei saa alennusta. Ehdota kauppiaalle

Vierailija
9/19 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä kuulkaa rouva tule yhtään mitään.

Vierailija
10/19 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjä kirjoitti:

Koska typerä työnantajasi niin käskee. Älä siitä muita syytä.

Vierailija
11/19 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joudun tehdastyössä käyttämään 12h putkeen 3 luokan hengityssuojainta. Sen kanssa saa huutaa, että puhua radiopuhelimeen. Hikoiluttaa ja partaa kutittaa.

Vaan kaippa se palkka on työn mukainen.

Vierailija
12/19 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla olet töissä, ap? Etkö voi käyttää päämikrofonia tai tehdä etätyötä?

Vierailija
13/19 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumassa ja kosteassa tehtaassa töissä ja nyt meille tuli maskit... Ihan tuskaa!! Kosteus 100% ja lämmintä yleensä noin 42.... Maski on vartissa märkä. Siksi heitän pois heti kun silmä välttää ei vaan pysty.

Vierailija
14/19 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Minulla puhuminen sujuu paremmin maskin kanssa. Ei hengitystiet kuivu ja ärsyynny samalla tavalla. Näin siitä huolimatta, että minulla on astma. Vaiko juuri sen takia?

Siviiliharrastuksessa ( puutyöt ja kirvesmishommat) olen tottunut maskin käyttöön.

Vierailija
15/19 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minun tyttäreni HUUTAA 4-6 tuntia päivässä maski päässä. Lisäksi tekee raskasta ruumiillista työtä sen muun työajan 2-6 tuntia (ylityöt ovat ihan normaali käytäntö heillä). Hän kertoi, että maski vaihdetaan kuivaan, kun maskin alta valuu vesi naamaa pitkin. Yleensä sitä ei pääse vaihtamaan siinä kohtaa, kun ensimmäiset pisarat tuntuvat iholla. Hengitys kulkee maskin läpi ensimmäiset 10 minuuttia. En tiedä, mistä sen jälkeen, kun ei sitä maskia kuitenkaan vaihdeta kuin 1,5-3 tunnin välein.

Vierailija
16/19 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Olen puhetyöläinen ja käytän maskia putkeen 5-7, en koe nyt mitenkään ylitsepääsemättömän raskaaksi. Vaihdan uuteen toki parin tunnein välein.

Vierailija
17/19 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta on ja lisäksi ihoni on alkanut kukkimaan maskien takia. Kasvojen alaosaan tulee jatkuvasti kipeitä ihonalaisia finnejä :( Juuri kun olin saanut ihon hoidettua parempaan jamaan, niin sitä pitääkin alkaa hauduttamaan maskien alla

Vierailija
18/19 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan töissä kun pukee jäykille toimintakyvyttömiksi vanhuksille vaatteita ja tekee pesuja esim kuumassa suihkuhuoneessa niin meinaa taju mennä. Siinä äheltäessä pitää myös jonkin verran puhua vanhukselle.

Vierailija
19/19 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla juuri tulossa täyteen 12h vuoro tarjoilijana ja kassalla samaan aikaan ravintolassa maski päällä koko vuoron plus matkat. Muuten ei ongelmaa mutta siivoaminen nyt illalla käy kyllä raskaaksi kun tulee kuuma ja maskin alla tuntuu hiostavalta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme