Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei jumankauta sentään, 30 hoitajaa altistunut koronalle vapaa ajan riennossa

Vierailija
04.12.2020 |

Kymenlaaksossa. Siis pikkujouluissa. Olen saman työnantajan palveluksessa ja vakavasti on kehoitettu, ettei kokoontumisia ja biletystä nyt harrasteta. Nyt on kahden sairaalan toiminta sekaisin ja leikkauksia peruttu. Fiksua väkeä, ei voi muuta sanoa.

Kommentit (430)

Vierailija
121/430 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjoittanut palstalla tästä ennenkin, mutta omassa tuttavapiirissäni nimenomaan lähihoitajat ja sairaanhoitajat ovat niitä, jotka kaikkein huonoiten noudattavat edes alkeellista varovaisuutta koronan suhteen. Jatketaan joukkueharrastuksia ja vähintään kimppatreenataan, jos on sali muuten kiinni, käydään tyttöjen kanssa Himoksella, järkätään pikkujoulua ja illanistujaista, hengailllaan lasten kanssa ostarilla. Haluamatta olla yhtään sen ilkeämpi kuin on pakko, niin jotenkin tuntuu, että tuo korreloi aika vahvasti sen kanssa, minkä tasoista porukkaa kyseisten alojen koulutukseen nykyään pääsee. 

Saman huomannut, minun kaikki kaverit on hoitoalalla ja jokainen kieltäytyy maskista muualla kuin töissä ja käsidesistä myös.

Jokainen menee tulee ja menee miten tykkää, järkkäävät pikkujouluja monella eri porukalla ja ravintoloissa istutaan aina kun voi.

Pakko ihmetellä kun normaalisti ihan fiksut tyypit on tämän Koronan suhteen ihan hunningolla.

Itsekkin toimin suositusten mukaan, en ylihuolehdi mutten myöskään pinnaa. Pakkohan tässä on tehdä ”yhteistä hyvää” vaikkei itseään edes suojelisi.

On helppo käyttää maskia, jos on etätöissä ja käy kerran viikossa kaupassa. Se on paljon vaikeampaa silloin, kun maskia joutuu käyttämään koko ajan töissä. Monelle kyse ei ole pelkästä epämukavuudesta vaan päänsärystä, liian hiilidioksidin aiheuttamasta väsymyksestä ja muista oireista, jotka haittaa ihan oikeasti elämäää. 

Vierailija
122/430 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no hoitajat ajattelevat varmaan niin, että turha jättää tartunnan pelossa elämättä, kun sen taudin saa paljon todennäköisemmin töistä kuin vapaalta. Minä kyllä ymmärrän tämän. Minusta etätyöduunareilta voikin odottaa eristäytymistä, mutta on kohtuutonta kieltää kaikki eläminen niiltä ammattiryhmiltä, jotka yhteiskunta on valmis heittämään surutta bussin alle.

Yhteiskunta? Bussin alle?

Eikö tämä ole ennemminkin ammatinvalintakysymys??? Ei yhteiskunta ole ketään hoitajaksi pakottanut opiskelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/430 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjoittanut palstalla tästä ennenkin, mutta omassa tuttavapiirissäni nimenomaan lähihoitajat ja sairaanhoitajat ovat niitä, jotka kaikkein huonoiten noudattavat edes alkeellista varovaisuutta koronan suhteen. Jatketaan joukkueharrastuksia ja vähintään kimppatreenataan, jos on sali muuten kiinni, käydään tyttöjen kanssa Himoksella, järkätään pikkujoulua ja illanistujaista, hengailllaan lasten kanssa ostarilla. Haluamatta olla yhtään sen ilkeämpi kuin on pakko, niin jotenkin tuntuu, että tuo korreloi aika vahvasti sen kanssa, minkä tasoista porukkaa kyseisten alojen koulutukseen nykyään pääsee. 

Saman huomannut, minun kaikki kaverit on hoitoalalla ja jokainen kieltäytyy maskista muualla kuin töissä ja käsidesistä myös.

Jokainen menee tulee ja menee miten tykkää, järkkäävät pikkujouluja monella eri porukalla ja ravintoloissa istutaan aina kun voi.

Pakko ihmetellä kun normaalisti ihan fiksut tyypit on tämän Koronan suhteen ihan hunningolla.

Itsekkin toimin suositusten mukaan, en ylihuolehdi mutten myöskään pinnaa. Pakkohan tässä on tehdä ”yhteistä hyvää” vaikkei itseään edes suojelisi.

Älä höpötä vihervassuri. Hoitajat ovat tulilinjalla omien läheistensä kanssa, jos tämä koronapandemia on niin vakava kuin on esitetty. Mitenkään ei ole minulle persumiehenä esimerkiksi kerrottu, miten sitä minun hoitajarakkaasta huolehditaan. Päinvastoin. Nyt oikein syytellään. Hoitajia ei ole kunnolla suojattu läheistensä kanssa virukselta, vaan heidän on haluttu uhrautuvan. Persumiehenä olen vihainen hoitajien puolesta. 

Vierailija
124/430 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no hoitajat ajattelevat varmaan niin, että turha jättää tartunnan pelossa elämättä, kun sen taudin saa paljon todennäköisemmin töistä kuin vapaalta. Minä kyllä ymmärrän tämän. Minusta etätyöduunareilta voikin odottaa eristäytymistä, mutta on kohtuutonta kieltää kaikki eläminen niiltä ammattiryhmiltä, jotka yhteiskunta on valmis heittämään surutta bussin alle.

Eikö tämä ole ennemminkin ammatinvalintakysymys??? Ei yhteiskunta ole ketään hoitajaksi pakottanut opiskelemaan.

Totta puhut. Suosittelen eroamista hoitajille. Tämä keskustelu minusta osoittaa sen hyvin. En olisi päivääkään Suomessa. Palkka on kolminkertainen Norjassa ja Lähi-Idässä. terv. Persumies

Vierailija
125/430 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006447071.html

JAa. Ne lekurit olivat siis maaliskuun alussa alansa koulutuspäivällä. Tosissaanko verrataan nyt joulukuussa vietettyihin pikkujouluihin.

Vierailija
126/430 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Karjalassa on järjestetty myös hoitajien pikkujouluja. Yhden kaverin instastooreissa näin klippejä tuollaisista, jatkoille lähdettiin vielä baariin. Kiva kun mä en ole edes hoitoalalla ja koko firma on ollut keväästä asti etätöissä, silti meidän pikkujoulut peruttiin koronan takia ja hoitajien järjestetään normaalisti :D

Mun lähihoitaja-kaverin työporukka järjesti myös pari viikkoa sitten tyhy-päivän baarijatkoineen. Ovat töissä vanhustenhoidossa.

Kirjoita tuosta vaikka paikallislehteen. On tosi törkeää, mielestäni henkirikos, jos joku vanhus kuolee noiden itsekkäiden saastojen takia.

Vierailija
127/430 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen noinkin ajatella, että ihmisen oikeus henkilökohtaiseen turvallisuuteen lakkaa, kun on kerran nuorena tehnyt niin typerän virheen että on erehtynyt lukemaan itsensä hoitajaksi. Se, että sinun, työnantajan ja muun yhteiskunnan mielestä hoitajalla ei ole mitään arvoa ei kuitenkaan tarkoita, että se hoitaja itse näkisi tämän samoin.

Vierailija
128/430 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavasti pitäisi kysyä, miksi osa kansasta saa perseillä ja osa kantaa vastuun. Jos jokainen kantaisi vastuun, niin hoitajien ei tarvitsisi vetää itseään piippuun liian työmäärän ja peruttujen lomien takia. Ja itse käytän maskia aina kun menen jonkun työpaikalle. Bussikuskin, kaupan myyjän on oltava töissä ja minä taas valitsen menenkö sinne vai ei. Kohteliaisuudesta niitä pakosti paikalla olevia kohtaan, käytän maskia.

Vierailija
129/430 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hoitajat eivät saisi juhlia, jos muut saavat?

Ketkä muut saavat juhlia? Eikös se isompi juhlinta ole kielletty nyt vähän kaikilta.

Meillä tänään noin 30 henkilön pikkujoulut eikä kukaan ole kieltänyt. Tosin emme ole hoitajia eikä muiden mielipiteet kiinnosta.

huumejehvertit voivat tehdä mitä vain. Siihen saakka, kun muiden pinna loppuu. Terv. persumies

Vierailija
130/430 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta puhut. Suosittelen eroamista hoitajille. Tämä keskustelu minusta osoittaa sen hyvin. En olisi päivääkään Suomessa. Palkka on kolminkertainen Norjassa ja Lähi-Idässä. terv. Persumies

Juuri näin. Jos ei yhteiskunta arvosta hoitajia, niin miksi hoitajien pitäisi arvostaa yhteiskuntaa? Siitähän tässäkin keskustelussa on kyse.

Vierailija
131/430 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että hoito-ala on iso kokonaisuus ja tässä Koronan ”eturintamassa” ei ole läheskään kaikki hoitajat. Monella alalla ja yksikössä korona on jopa vähentänyt töitä ja juurikin vierailukiellot ja moni muu seikka on keventänyt hoitajien työtä. Tiedän koska olen itsekkin alalla.

Vierailija
132/430 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä nyt hoitajatkin saa elää. On epäreilua, että esim työnantajan taholta kehotetaan välttämään VAPAA-AJALLA kaikkia ylimääräisiä kontakteja ja velvoitetaan jäämään pois jo maksetuista harrastuksista ym. Kyllä se koronaloma... Eikun karanteeniin ihan tervetullut tauko siihen hullunmyllyyn töissä. Miksi muka hoitajien pitäisi aina vain venyä ja joustaa ja uhrautua muiden puolesta?

Koronatilanne on ollut päällä jo maaliskuusta. Jokainen, joka on syksyllä ilmoittautunut uuteen maksulliseen harrastukseen, on tehnyt sen täysin omalla vastuulla. Jos taas joku on esim. helmikuussa ostanut vuoden salikortin, saisi olla iloinen, jos on joulukuulle asti voinut sitä hyödyntää. 

Vierailija
133/430 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hoitajat eivät saisi juhlia, jos muut saavat?

Ketkä muut saavat juhlia? Eikös se isompi juhlinta ole kielletty nyt vähän kaikilta.

No ainakin Sedu Koskinen kuulemma saa...

Vierailija
134/430 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Karjalassa on järjestetty myös hoitajien pikkujouluja. Yhden kaverin instastooreissa näin klippejä tuollaisista, jatkoille lähdettiin vielä baariin. Kiva kun mä en ole edes hoitoalalla ja koko firma on ollut keväästä asti etätöissä, silti meidän pikkujoulut peruttiin koronan takia ja hoitajien järjestetään normaalisti :D

Mun lähihoitaja-kaverin työporukka järjesti myös pari viikkoa sitten tyhy-päivän baarijatkoineen. Ovat töissä vanhustenhoidossa.

Kirjoita tuosta vaikka paikallislehteen. On tosi törkeää, mielestäni henkirikos, jos joku vanhus kuolee noiden itsekkäiden saastojen takia.

Haista sinä kokoomuslainen, paska! 

Vierailija
135/430 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnalle pelkkää säästöä kun vanhukset poistuu.

Vierailija
136/430 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, kuinka täällä haukutaan ja syyllistetään ainoastaan hoitajat, jotka yrittävät tehdä parhaansa tässä kriisitilanteessa, kun jutussa sanotaan, ETTEI koronaan altistuneita ole osastolla, vaan koronaan ovat altistuneet hoitajia, opiskelijoita, työharjoittelijoita ja muuta henkilökuntaa, eikä jutussa sanallakaan mainita, keneltä altistuminen on tullut. Onko se tullut hoitajalta sairaalasta vai koulusta opiskelijalta tai työharjoittelijalta vai vahtimestarilta.

Nyt hoitajat ovat saaneet kaiken paskan niskaansa ja haukut perään, miten moraalittomia ja vastuuttomia ovat. Kivitetty ja kirvestä heilutettu urakalla.

Pitäisikö heidän vahtia vielä vapaa-ajalla opiskelijat ja työharjoittelijat?

Kiitos oikein paljon, tämän tyyppinen keskustelu motivoi ja auttaa jaksamaan hoitotyössä niin hoitajia ja lääkäreitä.

Vierailija
137/430 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä nyt hoitajatkin saa elää. On epäreilua, että esim työnantajan taholta kehotetaan välttämään VAPAA-AJALLA kaikkia ylimääräisiä kontakteja ja velvoitetaan jäämään pois jo maksetuista harrastuksista ym. Kyllä se koronaloma... Eikun karanteeniin ihan tervetullut tauko siihen hullunmyllyyn töissä. Miksi muka hoitajien pitäisi aina vain venyä ja joustaa ja uhrautua muiden puolesta?

Koronatilanne on ollut päällä jo maaliskuusta. Jokainen, joka on syksyllä ilmoittautunut uuteen maksulliseen harrastukseen, on tehnyt sen täysin omalla vastuulla. Jos taas joku on esim. helmikuussa ostanut vuoden salikortin, saisi olla iloinen, jos on joulukuulle asti voinut sitä hyödyntää. 

Näin persujen äänestäjänä en ole kokenut mitenkään uhraavani henkeä, jos olen syksyllä hommannut kuntosalikortin. Mitä ihmettä tämäkin taas tarkoittaa? Pitääkö ihmisten olla varaamatta kuntosalikorttia, jos joku vihervasemmistolainen tai kokoomuslainen pelkää? pitääkö halveksia hoitajia? Osoittaa mieltä persuja kohtaan? Mitä velvoittaa ns. kunnon kansalaisuus? Tähän varmasti moni odottaa vastausta. Älkääkä luulko, että kysymys jää tähän. Tämä kysymys tullaan esittämään teille monia kertoja.

Vierailija
138/430 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat ovat ihmisiä siinä missä muutkin. Kyllä niitä pikkujuhlia muutkin viettävät.

Joo, meillä oli eilen firman pikkujoulut. ETÄNÄ! Kukaan järkevä ihminen ei mene tällaisena aikana juhlimaan.

Vierailija
139/430 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä maassa näyttää kaikki tai ainakin yli puolet viis veisaavan koko koronasta. Sen kun tässä tapaillaan, juhlitaan, harrastetaan, matkustetaan ja ei käytetä maskeja, ei pestä käsiä ja lisäksi sorkitaan nenää.

Tähdätään oikein siihen, että teho-osastot täyttyisi joulunpyhiksi.

En viitti. Oon hoitaja ja oikein toivon, että saan koronan ja lomaa. Toivottavasti saan oikein pitkän väsymysoireyhtymän jälkitautina - ja luultavasti saankin, siinä määrin oon poikki jo koko tästä korona-ajasta. 

Hoitakaa perkele itsenne ja omaisenne sitten ihan keskenänne, kun pientäkään osaa yhteiskuntavastuusta ei näköjään voida kantaa.

terveisin uupunut hoitaja

Pitäiskö sun vaan jäädä saikulle ennen kuin saat sen koronan?

Vierailija
140/430 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista sinä kokoomuslainen, paska! 

Persuna samaa mieltä kanssasi. Olin itse alunperin vasemmistolainen, mutta tajusin jossakin vaiheessa, että eihän ne muuta tee kuin kuppaa minun lompakkoa.