Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LEIPURIT! Oletko tehnyt itse BEBE-leivoksia - vinkkejä?!

Vierailija
17.04.2014 |

Bebe-leivokset ovat äitini lemppari ja hänellä on synttärit tulossa. En tiedä, mitä kahviloiden bebeille on tapahtunut, mutta meidän kummankaan mielestä ne eivät ole enää hyviä. Vaan sellaista makeaa mössöä, ei enää makua.

Siispä päätin uusimman Viini-lehden innoittamana tehdä bebejä itse. En kuitenkaan koskaan luota vain yhteen reseptiin, vaan vertailen useampia ja yritän poimia parhaat vinkit päältä.

Kaupan bebeissä on sisällä aina jotain punaista hilloa (mitä?). Reseptissäni ei ole hilloa lainkaan. Missä vaiheessa sitä kannattaisi lisätä?

Olisiko muita  vinkkejä teiltä, jotka olette bebejä tehneet?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinuskikissan blogista löytyy.

Vierailija
2/11 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bebeisiin ei kuulu hillo, ainakaan minun tietääkseni. Olen tehnyt bebeitä oheisella reseptillä, ovat tosi rasvaisia, mutta hyviä. Ensin tehdään bebemuottiin kuoria murotaikinasta. Sitten tehdään täyte. Jos käytät tätä reseptiä, varo ettei kermavaahto juoksetu eli lisää se pienissä erissä voi-sokerivaahtoon, vaahtojen tulisi myös olla samanlämpöisiä (eli ei kylmää kermaa huoneenlämpöiseen vaahtoon).

http://isoaidinreseptilla.blogspot.fi/2010/12/bebe-leivokset.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos. Niissä bebeissä, joista ennenvanhaan pidimme, oli hiukan punaista hilloa. Ihan pikkuisen, ei edes teelusikallista. Se antoi kivan lisävivahteen täytteen makuun.

Muita kokemuksia?

Vierailija
4/11 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kreemi on rasvaista ja sokerista, joten pikkuisen kirpeä ja hapokas hillo voisi sopia. Mustaherukka, sitruuna, lime Tai vadelma? Minkämakuisia haluat tehdä?

Vierailija
5/11 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipomoissa jiskua se muropohja sivellään hillolla, sitte kreemi ja lopuksi kuorrutus. Kuorrutusta voit kuivatella vaikka hetken jollain puhaltimilla. 

Vierailija
6/11 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vadelmahilloa se usein on. Juu ja vinkiksi, sokerikuorrutteeseen tilkka sitruunaa, jämähtää paremmin. Ja pakasta bebet ennen kuorruttamista, jäisiä on helppo kuorruttaa tarpeen mukaan sokerikuorrutteella, kastat vaan sokerimassaan.

Vierailija
7/11 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaunis! Tiesin, että täältä löytyy hyviä ja koettuja vinkkejä! Nyt vaan kauppaan ja huomenna leipomispuuhiin...

ap

Vierailija
8/11 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tehnyt kinuskikissan ohjeella. Hyviä tuli, mutta muistaakseni ei ollut hilloa.

Vierailija
9/11 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tehnyt kinuskikissan ohjeella. Hyviä tuli, mutta muistaakseni ei ollut hilloa.

Vierailija
10/11 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen yleensäkinuskikissan ohjeella. Kreemistä tulee täydellinen tuolla, joillain ohjeilla maistuu lähinnä kananmunavoilta. kuorrutteen tein tomusokerista ja vahvasta kahvista viimeksi.

En löytänyt kaupasta kunnollisia vuokia joten tein pohjat silikoniseen muffinsivuokaan, onnistui hyvin. Muistaa vain taputella hyyyvin ohueksi pohjan.

Hillon vaa varmasti sisälle ihan niin, että laittaa sitä nokareen kuppiin ja siihen päälle kreemin. Tai vaihtoehtoisesti ensim kreemia, hilloa ja kreemiä vähän päälle. Kreemi on kohtalaisen jämäkkää eli ei pitäisi sekoittua hilloon.

Vierailija
11/11 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:05"]

Teen yleensäkinuskikissan ohjeella. Kreemistä tulee täydellinen tuolla, joillain ohjeilla maistuu lähinnä kananmunavoilta. kuorrutteen tein tomusokerista ja vahvasta kahvista viimeksi.

En löytänyt kaupasta kunnollisia vuokia joten tein pohjat silikoniseen muffinsivuokaan, onnistui hyvin. Muistaa vain taputella hyyyvin ohueksi pohjan.

Hillon vaa varmasti sisälle ihan niin, että laittaa sitä nokareen kuppiin ja siihen päälle kreemin. Tai vaihtoehtoisesti ensim kreemia, hilloa ja kreemiä vähän päälle. Kreemi on kohtalaisen jämäkkää eli ei pitäisi sekoittua hilloon.

[/quote]

Kiitos hillovinkistä! Eiköhän näiden vinkkien avulla äiti pääse herkuttelemaan bebeilä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän