Minä vuodenaikana olet syntynyt ja mistä vuodenajasta pidät eniten?
Olen huomannut että syntymävuodenajalla on usein merkitystä siinä, mistä vuodenajasta pitää eniten.
Itse olen syntynyt tammikuussa ja rakastan talvea. Kun lunta alkaa sataa, meinaa tulla jännäkakka housuun kun olen niin onnellinen. Olen todella surullinen siitä, että nykyään lunta ei juuri tule 🤧
Äitini on syntynyt syyskuun alussa ja rakastaa syksyä. Veljeni syntynyt heinäkuussa ja miesystäväni kesäkuussa ja molemmat tykkäävät eniten kesästä.
Muitakin henkilöitä on, joissa olen huomannut tämän.
Oletko sinä huomannut korrelaation? Miten omalla kohdallasi/lähipiirissäsi tämä pätee?
Kommentit (30)
Lokakuussa syntynyt, kesä paras, mitä lämpimämpi sitä parempi.
Maaliskuussa. Rakastan kesää. Inhoan syksyä.
Syksyllä, pidän eniten talvesta. Avomies syksyllä, pitää eniten kesästä.
Olen syntynyt talvella. Pidän talvesta, jos on paljon lunta ja kunnon pakkaset. Saan valtavasti energiaa pitkistä talvisista kävelyretkistä jäällä tai metsässä, jossa on lumipeitteisiä puita ja eläinten jälkiä hangella. Kylmä ilma virkistää. Nautin kevättalvesta, kun on vielä kylmä ja paljon lunta, mutta aurinko paistaa ja on lähestyvän kevään tuntua ilmassa. Muissakin vuodenajoissa on puolensa, mutta talvi on yksi lempivuodenajoistani. Olen syntynyt keskitalven ja kevättalven välillä.
Silloin talvi lähinnä masentaa, jos on pimeää, sataa räntää ja vuorotellen tulee lunta ja sitten se sulaa pois. Tämä marras-joulukuu on aika ankeaa.
Lokakuun puolivälissä olen syntynyt ja pidän talvesta ja kesästä yhtä paljon. Syksyä inhoan.
Olen tämän pähkäillyt siten, että lapsuusvuosina Itä-Suomessa asuessa ensilumi tuli jotakuinkin omien synttäreiden aikoihin tai viimeistään silloin sitä alkoi odottaa. Synttäripäivä siis enemmän assosioitui lumeen kuin syksyyn.
Helmikuussa synnyin, mutta synnyn aina uudelleen keväällä, erityisesti tykkään toukokuusta.
Jostain syystä tykkään myös syksystäkin.
Heinäkuussa. Tykkään kaikista vuodenajoista.
Huhtikuussa syntynyt, mielivuodenaikani on syksy, talvi hyvänä kakkosena. Kevät on kaunista mutta allergioiden takia tukalaa aikaa. Kesät ovat kamalimpiaa ennen kaikkea kuumuuden takia. Yli 20c on aivan liikaa ja olen jatkuvassa ahdistustilassa helteillä.
Syyskuussa syntynyt, kesäkuu suosikki.
Syntynyt kesällä, tykkään eniten syksystä. Tosin lapsena ja nuorena (lähinnä varmaan loman takia) tykkäsin eniten kesästä ja hehkutin aina olevani kesän lapsi...