Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lopetit tupakoinnin? Kysymys teille, jotka olette lopettaneet

Vierailija
16.04.2014 |

.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tulossa isäksi. En halunnut olla huonona esimerkkinä lapselleni. Hyvä aika lopettaa, kun motivaatiotani kasvatti lapsenikin tulevaisuus, eikä vain oman terveyteni koheneminen. Lopetin kokonaan, ennen lapseni syntymää.

mies 30 v

Vierailija
2/37 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys ja bonuksena rahan säästö. Kaverin sairastuminen keuhkosyöpään "herätti". 4kk polttamatta ja olen tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys ei enää kestänyt. Todettiin lääkärillä keuhkoahtauma, lievä. Pelästytti. Ei aiheuta mitään kummempaa vielä mutta avaavaa lääkettä saattaa tarvita rasituksessa. Lisäksi pitkään ollut piilevä ientulehdus, hampaat sökönä. Lisäksi noihin aikoihin olin tullut isoäidiksi ja en halunnut olla lapsen lapselle pahanhajuinen esimerkki. Syitä lopettaa oli paljon, jatkamiselle ei ollut mitään.

Vierailija
4/37 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Lopetin rv 17 kokonaan lapsen takia, mutta ilman lasta polttaisin vieläkin. Hyvää se on ja saa sen oman rauhan kun käy kahvin kans röökillä. Sanoin lopettavani kun haluan, no en halunnut mutta olosuhteiden pakosta.

Vierailija
5/37 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys ja esimerkki lapselle tärkeimpinä syinä. Myös raha ja haju. Olen ollut 3,5 vuotta ilman.

Vierailija
6/37 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyden takia. Sain liian usein keuhkoputken tulehduksia, ja päätin että tupakka ei ole menetetyn terveyden arvoista. Ilman olen jonkun nelisen vuotta.

Vierailija
7/37 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestänyt huonoa omaatuntoa siitä että myrkytin vauvaani :(

Vierailija
8/37 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyden takia. 8 vuotta polttamatta.

Vierailija
9/37 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mua vaan yksinkertaisesti ärsytti koko tapa, ei mitään järkee. Ainoastaan huonoja vaikutuksia, ei mitään hyvää. Alkoholin "nauttimisessa" voin vieläkin nähdä jotain positiivisia vaikutuksia (vaikka todellisuudessa ei ehkä siinäkään ole), mutta tupakassa en ainuttakaan. Naurettavia luusereita käryttelijät.

Vierailija
10/37 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Suomen riistoverotuksen, rahani ei vain enää riitä edes röökiin. Seuraavaksi taitaa jäädä ruoan ostaminen.

Vierailija
11/37 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. oma terveys (hengästyminen liian helposti ja useat flunssat, ennen en juurikaan sairattanut edes kausiflunssia).

2. rahanmeno (vaikka ei se nyt ole kovasti säästynytkään, kun olen palkinnut itseäni onnistumisesta).

3. stressin vähenemisen toive, koska olen niin kova stressaamaan 

4. ennen kaikkea läheisen ihmisen sairastuminen tupakan takia keuhkohtaumaan ja verisuonitukoksiin.

poltin n.7 vuotta ja oon yrittänyt useasti lopettaa. nyt kohta puoli vuotta savuttomuutta takana ja ainakin nyt on terveempi olo ja toi stressi vähentynyt sekä kiva tsemppailla tän toisenkin lopettaneen kanssa :)

toivottavasti jäis tuo peikko nyt vihdoin pois elämästä, mutta en uskalla ittelleni sitä luvata. päivä kerrallaan. tää on minun pisin aika ilman tupakkaa sitten sen ajan, kun huomasi olevansa koukussa.

Vierailija
12/37 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyteni takia, polttamatta vuosi.

Vierailija
13/37 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin,että lopetan tupakoinnin ja laitan rahat säästöön ja lähden niillä mieluummin matkalle!:) toiseksi ajattelin,etten halua olla ryppyinen,haiseva,keltahampainen ja -kynsinen puliakka vaan terveellistä elämää elävä nuori nainen

Vierailija
14/37 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli spontaani ilmarinta. Olen hoikka, ja muuten terveelliset elämäntavat omaava. Olin hiukan yli 20, kun aivan yllättäen, ilman mitään rehkimistä alkoi tuntua erikoiselle hengittäessä. Nopeasti tila huononi ja sairaalassa todettiin keuhkoni painuneen kasaan n. Nyrkin kokoiseksi.

Säikäytti kyllä, vaikka toki ilmarinta voi tulla tupakoimattomallekin. Siispä päätin lopettaa mieluummin, kuin riskeeraisin yhtään enempää.

Vierailija
15/37 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- esimerkki omille lapsille, tupakoivien lapset tupakoivat myös suuremmalla todennäköisyydellä

- terveys

- raha

- tupakoiminen on tänä päivänä nolo tapa

Vierailija
16/37 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin satunnaistupakoitsija eli poltin joskus muutaman tupakan kuukaudessa, joskus topan illassa. Taukoa saattoi olla vuodesta viiteen vuoteen. Sitten lopetin kokonaan. Harrastan liikuntaa ja joskus vaivasi ahdistava olo rasituksessa. Haju oli vastenmielinen, samoin limannousu. Rahaakin meni ihan hukkaan.

Nykyään tupakoivat haisevat aivan kamalalle. Soimaan itseäni joskus siitäkin, että olen aiheuttanut samaa hajuhaittaa itse muille aikoinaan.

Vierailija
17/37 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tupakoinnin ja aloitin höyryttelyn eli vaihdoin sähkötupakkaan. Säästyy rahaa, käy ajoittain harrastuksesta ja saa kaikki tupakan hyvät puolet ilman huonoja puolia.

Vierailija
18/37 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin mikä idiootti olen, ja lopetin. Kohta 15v polttamatta.

Vierailija
19/37 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5vuotias lapseni matki minua lasin takaa, kun olin tupakalla. Oksetti ja ymmärsin että haluan olla lapseni kanssa mahdollisimman pitkään ja näyttää hyvää esimerkkiä. Suunnilleen samoilla lämpösillä tajusin, että tupakka vie terveyden, rahat ja hermot ja jäljelle jää hetkittäinen vitutus josta myöskin kärsii lapsi.

Vierailija
20/37 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion lopettaa. Hankittiin miehen kanssa reseptit, joiden avulla se loppuu vappuun mennessä. Se on tässä nyt. On tätä hiisattu jo useampi vuosi ja paluuta ei ole. Ongelma on ollut, että meillä lopettamiset "ei ole synkassa" eli toinen yrittää lopettaa yksin ja sitten toinen. Nyt ekaa kertaa tehdään se yhdessä ja siitä pidetään kiinni. Piste. Syitä:

- raha, haju yms

- ennen kaikkea terveys. Pelkään oikeasti, että saan jonkun keuhkosyövän tai ahtauman. Joskus alle kolmekymppisenä ei sitä osannut pelätä, mutta nyt 36-vuotiaana alkaa oikeasti olla fakta, että syöpä voi iskeä koska vaan. Voi pahimmillaan olla jo kehittymässä. Ajattelen niin, että parempi nyt edes ja hyvin todennäköistä on, että vielä ei ole ehtinyt fataalia tapahtua. Olen tässä pohdiskellut keuhkosyöpään sairastuneita ja nuorin on ollut nelikymppinen, mutta useimmat noin 50 tai yli. Jos nyt lopetan, niin kymmenen vuoden päästä pitäisi sairastumistodennäköisyys olla sama kuin tupakoimattomalla. Eli nyt lopetus, niin vielä on hyvät mahkut kuolla jotenkin muuten kuin tukehtumalla. Varmaan ekat vuodet pelkään sitä silti... Mies sanoi samaa, että pelkää lasten jäävän isättömäksi tätä tahtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän