Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tämä uni tarkoittaa?

Vierailija
16.04.2014 |

Olen nähynyt monta kertaa unta samasta talosta. Talo on valkotiilinen paritalo. Talon sisällä en ole koskaan käynyt, mutta pihassa ollut useassa eri unessa; leikkimässä lasten kanssa, vast.ottamassa vieraita, kunnostamassa pihaa jne.

Oikeassa elämässä en haaveile uudesta talosta, olen oikein tyytyväinen nykyiseen kotiimme. Talo ei myöskään muistuta mitään tuntemaani taloa.

Kiitos jo etukäteen

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

freudin mukaan talo oli muistaakseni sinä itse. eli tällä logiikalla sanoisin, että sinä pidät kulisseja jotenkin yllä (puutarhassa ym).vrt. omissa masennuksen aikaisissa unissani talo on ollut sisältä myllätty, likainen ja pimeänä. et mene talon sisälle, et mene itseesi.

mikäli et usko tällaiseen unentulkintaan, niin kysyisin sinulta vain että mikä tunnelma unessasi on, pelkäätkö, odotatko, oletko tyytyväinen, entä mitä ajattelet talosta ja tapahtumista itse? mitä talo merkitsee sinulle ylipäätään? 

unet eivät aina ole mikään suora viite, talo ei välttämättä ole TALO, eikä hieno talo ole välttämättä hienon talon toive.

Vierailija
2/6 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo olet sinä. Minä tulkitsen tuon niin, että koet kuin et tuntisi itseäsi syvällisesti. Kaikki tapahtuu siinä jotenkin ulkopuolella, kin kulissina. Olet hankkinut perheen siksi, että niin kuuluu tehdä jne.

Voisi olla kolmekymppisen naisen ajatuksia. Unet selventävät käännekohtaa elämässäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään unientulkitsija, mutta jotain tuli mieleen, voi mennä aivan pieleen. Olet siinä talon pihalla ja kaikki näyttää olevan hyvin, touhuat kaikenlaista, on useita ihmisiä. Kukaan ei mene sisään. Talo on valkoinen. Voisiko talo edustaa jotain salaisuutta, ratkaisematonta asiaa, jotain ongelmaa, jota et halua käsitellä. Tai jotain sellaista, että tunnet ulkopuolisuutta elämässäsi, vaikka kaikki näyttää olevan hyvin. 

Et kertonut, millaisia tunteita uneesi liittyi. 

Vierailija
4/6 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unessa olen oikein tyytyväinen. Työskentelen saadakseni talosta/pihasta viihtyisän. Unessa mikään ei estä minua menemästä taloon, jostain syystä olen aina ulkona. Talon ovi on kyllä auki ja mieheni /lapseni käyvät välillä sisällä.

Yhdessä unessa odotamme vieraita tupaantuliaisiin, eli talo on perheellemme melko uusi.

Talo sijaitsee upealla paikalla. Takapihalta alkaa metsä ja metsän takaa häämöttää järvi / meri. On kevät /alkukesä.

Minua ihmetyttää miksi näen unta tästä samasta talosta/ paikasta? Mitä uni yrittää kertoa? '

Olen ennenkin nähnyt usein samankaltaisena toistuvia unia ja sitten ne ovat lakanneet. Silloin unet olivat ahdistavia. Tiedostan olevani unessa ja pystyn vaikuttamaan omaan toimintaani jonkin verran. Pitääkin seuraavassa unessa käydä katsomassa taloa sisältä.

Vierailija
5/6 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 21:42"]

Unessa olen oikein tyytyväinen. Työskentelen saadakseni talosta/pihasta viihtyisän. Unessa mikään ei estä minua menemästä taloon, jostain syystä olen aina ulkona. Talon ovi on kyllä auki ja mieheni /lapseni käyvät välillä sisällä.

Yhdessä unessa odotamme vieraita tupaantuliaisiin, eli talo on perheellemme melko uusi.

Talo sijaitsee upealla paikalla. Takapihalta alkaa metsä ja metsän takaa häämöttää järvi / meri. On kevät /alkukesä.

Minua ihmetyttää miksi näen unta tästä samasta talosta/ paikasta? Mitä uni yrittää kertoa? '

Olen ennenkin nähnyt usein samankaltaisena toistuvia unia ja sitten ne ovat lakanneet. Silloin unet olivat ahdistavia. Tiedostan olevani unessa ja pystyn vaikuttamaan omaan toimintaani jonkin verran. Pitääkin seuraavassa unessa käydä katsomassa taloa sisältä.

[/quote]

Onpa mielenkiintoista, jos nyt sitten kävisi niin, että seuraavassa tällaisessa unessa menisit taloon sisään. Nimittäin tulee mieleen, että kun astut sisään taloon, olet silloin ratkaissut sen asian, johon uni liittyy. Tai olet ainakin mennyt ajattelussasi eteenpäin.

Voisiko olla niin, että sinulla on jokin asia, jonka koetat työntää taka-alalle? Jokin toive, jotain minkä olisit halunnut, haluaisit tehdä/olevan toisin? nro 4

Vierailija
6/6 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jo vastanneille.  Lisääkin saa tulkita. Täytyy lähteä katselemaan unia.

Hyvää yötä.