Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työt lähti TAAS alta koronarajoitusten takia!

Vierailija
04.12.2020 |

Jouduin käyttämään vaivalla kokoamani säästöt jo kevään ja kesän aikana, kun työni loppui koronarajoitusten takia kuin seinään. Nyt työt loppui taas, mutta tällä kertaa mulla ei ole säästöjä turvanani, koska en ole saanut pienestä palkasta mitään sukanvarteen. Kiitos tästäkin joululahjasta, koronahullut. Ruokajonot kutsuu ja edessä on ankean joulun lisäksi muutenkin ankeita aikoja.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kulutat enemmän kuin tulosi ovat?

Vierailija
2/41 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tulot 0 niin vaikea kuluttaa vähemmän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se onkin hyvä kysymys, jos on sitä mieltä että köyhän pitäisi muuttaa sillan alle ja syödä käpyjä. 

Vierailija
4/41 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävä tilanne sinulla ja ymmärrän harmituksen. Olen itsekin aiemmin elämässäni ollut vuosia surkeassa rahatilanteessa ja se oli silloin kamalaa.

Haluaisin tässä välissä muistuttaa, että rahatilannetta voit yrittää tulevaisuudessa parantaa.

Minun isäni menehtyi 60-vuotiaana koronaan. Häntä en saa enää takaisin.

En silti halua vähätellä talousahdinkoa.

Vierailija
5/41 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole Kelasta kuullut?

Vierailija
6/41 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä on töissä ravintola-alalla..

Vierailija
7/41 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan ihminen olet, vai pienyrittäjä?

Tsemppiä, kyllä tämä pian varmaan helpottaa <3 Pyydä apua, kirkkojen diakonia-työ esim. auttaa!

Vierailija
8/41 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaatko koronahulluilla niihin, jotka pelkäävät koronaa vai niihin, jotka eivät usko siihen? Jos sinulta on lähtenyt työpaikka rajoitusten takia, syytä jälkimmäisiä. Jos suosituksia olisi noudatettu alusta alkaen, tässä tilanteessa ei oltais. 

Vierailija
9/41 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdetaan osia. Saat minun työni. 1200€/kk jää käteen ja saat joka päivä altistaa itseäsi mahdollisesti koronalle. Olen kyllästynyt lässytykseen että pitää olla iloinen kun on töitä.

Vierailija
10/41 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että tytöt lähti taas alta koronarajoitusten takia.

Ei sillä, tsemppiä ap ja kaikki joille tulee hankaluuksia. Taitaa mennä ensi kesään kunnes alkaa helpottaa.

Vierailija
11/41 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä koronarajoituksia meillä mukaa on? Pelkkiä suosituksia.

Vierailija
12/41 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole Kelasta kuullut?

Ei sieltä rahaa heti saa. Hakemuksen lähettämisestä ensimmäiseen tukierään voi kulua kuukausi.

-eri

Vierailija
13/41 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, normaali työtön ei pääse edes säästöjä koskaan kerryttämään. Saat varmasti Kelasta tukea kuten kaikki muutkin, joilla ei säästöjä ole. Joillekin nämä ankeat joulut ovat arkea. Toivottavasti osaat edes arvostaa omaa ja lähimmäistesi terveyttä, jos et muuta. 

Vierailija
14/41 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän sinä työttömyystukea sitten saat, ja peräti ansiosidonnaista jos kassaan olet älynnyt liittyä. Ja ehkä asumistukeakin?

Me monet olemme joutuneet jo pitkään sinnittelemään pelkällä työmarkkinatuella.

Vierailija
15/41 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae ihmeessä ansiosidonnaista? Ai niin, olit tietenkin niin typerä, ettet liittynyt liittoonkaan. Muuten ihan kiva ja sympatiaa herättävä tarina, mutta tuo "koronahullut" sai ärsyyntymään. Btw, vuokrafirmoilla on koronasta huolimatta paljon töitä mara-alalla. Tervetuloa joukkoon!

Vierailija
16/41 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä työsi siis on?

Miksi esimerkiksi työkaverini poika olisi saanut töitä kolmesta paikasta? Työt eivät olleet koulutusta vastaavaa, mutta ihan kelpo töitä. Sama juttu siskoni tyttärellä, hän tekee nyt kahta eri työtä ja tienaa ihan mukavasti. Työt eivät ole "hienoja" töitä, vaan päinvastoin suojapuku päällä niitä tehdään, mutta hänkään ei valita. Itse olen yrittäjä ja pusken töitä hiki päässä. Elämä on valintoja ja jos haluaa pärjätä, ei nenän nyrpistelyyn ole aikaa.

Vierailija
17/41 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ikävä tilanne sinulla ja ymmärrän harmituksen. Olen itsekin aiemmin elämässäni ollut vuosia surkeassa rahatilanteessa ja se oli silloin kamalaa.

Haluaisin tässä välissä muistuttaa, että rahatilannetta voit yrittää tulevaisuudessa parantaa.

Tarkoitukseni ei ole vähätellä sinun tai kenenkään muunkaan menetystä. Otan osaa suruusi, kuolema on lopullisuudessaan aina erityisen järkyttävä ja pysäyttävä tapahtuma. 

Jos kuitenkin jätetään tunteet sikseen ja ajatellaan järjellä, kumpi näistä on pahempi ja miksi, vai voidaanko näitä edes laittaa pahemmuusjärjestykseen: 

a) Yksi ihminen kuolee 10 vuotta etuajassa. 

b) 10 ihmistä menettää vuoden elämästään niin, että se vuosi on täyttä kärsimystä. 

Kummassakin tapauksessa menetetään 10 vuotta hyvää elämää. Menetettyä vuotta ei saa takaisin nekään, joiden elämä jatkuu sen jälkeen. 

Vierailija
18/41 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yrittäjä kun et saa tukia? Siinä tapauksessa otan osaa. Muussa tapauksessa: kai sinä kuulut ammattiliittoon ja kassaan, tai pelkkään kassaan? Saat kyllä rahaa, vaikka siinä jonkinlainen viive onkin. Ilmoittaudu heti te-toimistoon työttömäksi. Parin viikon päästä voit laittaa ekan hakemuksen liittoon/kassaan jotta saat rahat. Ekan hakemuksen käsittelyssä kestää usein kauan. Sen aikaa toivottavasti pärjää, laskujen täytyy vaan odottaa.

Vierailija
19/41 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat oli vilpittömästi sinun puolella siihen asti kunnes aloit puhua koronahulluista. Toimenpiteet taloudellisten menetysten reilusta jakamiseseta ovat jäänet vajaiksi, mutta kuiteknkin nyt on pakko mennä terveys ennen taloutta asenteella. 

En tiedä, miltä alalta jäit työttömäksi (ravintola?), mutta ei ne vakavasti sairaat/ kuolleetkaan sinne asiakkaiksi tule. 

Vierailija
20/41 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitukseni ei ole vähätellä sinun tai kenenkään muunkaan menetystä. Otan osaa suruusi, kuolema on lopullisuudessaan aina erityisen järkyttävä ja pysäyttävä tapahtuma. 

Jos kuitenkin jätetään tunteet sikseen ja ajatellaan järjellä, kumpi näistä on pahempi ja miksi, vai voidaanko näitä edes laittaa pahemmuusjärjestykseen: 

a) Yksi ihminen kuolee 10 vuotta etuajassa. 

b) 10 ihmistä menettää vuoden elämästään niin, että se vuosi on täyttä kärsimystä. 

Kummassakin tapauksessa menetetään 10 vuotta hyvää elämää. Menetettyä vuotta ei saa takaisin nekään, joiden elämä jatkuu sen jälkeen. 

Aika törkeä kommentti!