Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Paras aurinkovoide etelän rantalomalle

Vierailija
16.04.2014 |

Mikä on mielestäsi hyvä aurinkovoide etelän aurinkomatkoille? Mikä on ihotyyppisi ja mitä voidemerkkiä + suojakerrointa käytät? Miksi tuote on hyvä? Kerro vielä mihin aikaan ja missä päin maailmaa olet voidetta tarvinnut, niin helpottaa tehdä vertailua, mikä olisi itselle paras valinta.

Ihotyypin näkee esim. täältä http://www.iltalehti.fi/syopa/200912010145824_sy.shtml

Ja itselläni siis voiteet ostoslistalla kesän kreikan matkaa varten. Ihotyyppi on II, rasvainen aikuinen iho. Suunnittelin panostavani ja kokeilla EHKÄ alla olevasta apteekin sarjasta all day 30 voidetta ja sun spray 25:sta. Tuotteet on kuitenkin aika arvokkaita, joten voisi vähän kokemuksia kysellä. Nykyhinnoilla parit aurinkovoiteet ja after sun maksaa helposti 70-80 euroa. Ja kivahan se vielä olisi, jos saisi kivan päivetyksen ilman palamista!

http://www.louis-widmer.fi/fi_FI/tuotteemme/aurinkosuojat/

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi vauvaöljyihminen kauhistuttaa mua - tajuatko, ettei se suojaa UV-säteiltä?

Ja muistakaa että UVA-säteet vaurioittavat ihoa vaikkeivät polta ihoa.

Eli aurinkovoiteen sk30 kerroin tarkoittaa vain suojaa UVB-säteiltä. Lisäksi pitää putelista löytyä maininta montako prossaa UVA-säteitä ne estävät. Muuten ei suojaa UVA:lta.

Menkää etelässä aikaisin aamulla rannalle sitten siestalle keskipäiväksi ja takaisin loppuiltäpäivästä. Keskipäivällä 11-15 ei kannata mennä, jos haluaa ihoaan suojata. UV-indeksi tänään esim. Rhodoksella oli keskipäivällä jo yli 7. (UV-indeksi 3 on se, jossa alkaa suojautumisen tarve).

Aurinkovoide suojaa vain hetken, sitä pitää muistaa lisätä 15-30 minuutin välein.

Vierailija
2/17 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Eucerin 50, tosi hyvä spray.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivean maitoa, mulle 10, lapsille 20 sk.

Vierailija
4/17 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 on ihan turha "suojakerroin". Ei suojaa ketään missään paitsi kaupungissa jos kävelet pari korttelia kauppaan.

Lapsille ei Suomessakaan riitä 20. Miten muuten suojaat lapsiasi aurinkovoiteen LISÄKSI? Sehän ei riitä yksinään suojaksi. Lapsen iho ja silmät ovat paljon aikuista herkemmät vaurioitumaan...

Oletkos ihan asioista perillä?

Et kai oikeasti vie lasta noilla eväillä rannalle ulkomaille?

Vierailija
5/17 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattehan ettei aurinkosuojavoiteiden kanssa saa ottaa aurinkoa, sillä ne eivät suojaa kaikelta auringon haitalta. Niitä käytetään vain lisäsuojana sillion, kun ei ole mahdollista suojautua vaatteilla taikka varjolla auringolta.

Jos haluaa päivettyä tai ruskettua, se tulee tehdä varovasti ilman suojavoiteita sen mitä iho kestää, eli vähän kerrassaan. Sitten suojaan vaatteiden ja varjon alle.

Vierailija
6/17 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Nivean 30:stä.

Vierailija
7/17 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vichyn 50 kasvoille tosi hyvä ja vartalolle eucerinin 30 tai 50 öljy hyvä.

tosin auringossa ei kannata maata muutenkaan. Niin ja hattu päähän!

Vierailija
8/17 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartalolle käytän Nivea kids 50 ja kasvoille apteekista vishy 50 mutta palan aina kuitenkin. Rakastan aurinkoa mutta iho ei kestä. Olen punahiuksinen ja herkkä vaalea iho ja en rusketu vaan muutun vaaleanpunaiseksi.

Vierailija
9/17 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päähineet, vaaleat pellavavaatteet, apteekin aurinkovoiteet kertoimilla 30-50. Aco ja Vichy ovat ainakin olleet hyviä merkkejä. Käytän nyt keväälläkin kasvovoiteena 50-kerrointa kun olen lasten kanssa ulkona tuntikausia Koska haluan ehkäistä maksaläiskät ja muut haitat.

kerran poltin koipeni pakaroita myöten snorklatessa, vaikka iholla oli 40-kerrointa. Ensi kerralla pitkälahkeista päälle!

Olen vaalea ja punertavaihoinen, ehkä astetta paria tummempi kuin punapäät.

Vierailija
10/17 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni iho pysyy kalman kalpeana tuolla widmerin 30 suojakertoimella. On siis ainakin tehokas.

Vierailija
11/17 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 21:03"]10 on ihan turha "suojakerroin". Ei suojaa ketään missään paitsi kaupungissa jos kävelet pari korttelia kauppaan.

Lapsille ei Suomessakaan riitä 20. Miten muuten suojaat lapsiasi aurinkovoiteen LISÄKSI? Sehän ei riitä yksinään suojaksi. Lapsen iho ja silmät ovat paljon aikuista herkemmät vaurioitumaan...

Oletkos ihan asioista perillä?

Et kai oikeasti vie lasta noilla eväillä rannalle ulkomaille?

[/quote]

miksi menet etelän rannoille jos aurinko on tuollainen peikko. Aiheuttaahan se syöpää joten pysy rannoilta poissa. l

Vierailija
12/17 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 21:13"]Muistattehan ettei aurinkosuojavoiteiden kanssa saa ottaa aurinkoa, sillä ne eivät suojaa kaikelta auringon haitalta. Niitä käytetään vain lisäsuojana sillion, kun ei ole mahdollista suojautua vaatteilla taikka varjolla auringolta.

Jos haluaa päivettyä tai ruskettua, se tulee tehdä varovasti ilman suojavoiteita sen mitä iho kestää, eli vähän kerrassaan. Sitten suojaan vaatteiden ja varjon alle.

[/quote]

olen samaa mieltä. Miksimenette ehdon tahdoin rannalle makoilemaan ja etsitte jotain suojavoiteita.

Vierailija
13/17 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ulkomaanmatkoilla Piz Buinin rasvoja/öljyjä, koska vain niiden kanssa ei tule aurinkoihottumaa.

Korkein suojakerroin 10, jota käytän 1-2 päivää, sitten 6 1-2 päivää jne alaspäin. Kahden viikon matkoilla toinen viikko menee öljyn kanssa. 

Matkat kaukomatkoja eli Thaimaa, Brasilia, Australia jne

Suomessa en rasvoja käytä.

Lapsella uv 50+ suojavaatteet ja hatut.

Vierailija
14/17 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan paras tuote kasvoille (löytyy myös spf30), ei kiillä, miellyttävä levittää

http://www.apteekkituotteet.fi/Eucerin-Sun-Fluid-Face-sk-50-50-ml

Etsin vastaavaa tuotetta myös vartalolle ja puoli apteekkia testattuna, mutta ei ole helppoa. Kaikki on niitä tahmaavia, valkoisia rasvoja, jotka ei kuivu iholle. Eli vinkkejä otan mielellään vastaan! Itse ihotyyppiä 1, ja tarvitsen sen 50-suojakertoimen ja en itse todellakaan makoile auringoissa, mutta ihan perusolemiseenkin Etelä-Euroopassa (ja Suomessakin) tarvitsee aurinkorasvaa.

Vierailija
15/17 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan noita voiteita, ihosta tulee niin epämukavan tuntuinen. Itse käytän yleensä vaaleita, ohuita ja peittäviä vaatteita ja hattua etelässä.

Vierailija
16/17 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaöljy riittää mulle!

Vierailija
17/17 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lancaster.

Ihotyyppini on 3 mutta en halua missään tapauksessa palaa. Käytän vähintään suojakerrointa 30.  Riittoisa, miellyttävä iholla, ei tartte lisäillä koko ajan uimisen jälkeen. Tuli kaunis tasainen ruskeutus. Vaalea herkästi palava mieheni käytti samaa eikä palanut. 

Ostin viime kesänä lentokentältä Kyproksen reissulle. Lämpöä oli tuolloin parhaimmillaan 40 astetta varjossa.