Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko Suomessa asuvia etelä-amerikkalaisia jätkiä?

Vierailija
16.04.2014 |

...ja onko nää teidän tuntemat fiksuja vai onko useampiakin väkivaltaisia, (pikku)rikollisia ja sovinisteja?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 11:24"]

Tuo pettäminen tuntemieni latinomiesten keskuudessa on jotenkin erilaista kuin suomalaisten miesten pettäminen. Suomalainen pettäjä tyypillisesti ihastuu vaikkapa työkaveriin ja aloittaa tämän kanssa hyvin salaisen suhteen, peläten koko ajan paskat housuissa, että joku saa tietää, tai sitten etsii baarista yhden illan panon, jonka toivoo kaikkoavan elämästään seuraavana aamuna jälkiä jättämättä. Nämä latinopettäjät koittavat ylläpitää kokonaisia suhteita, pitää "rakastajattaria", joita voi esitellä kavereillekin ja joille he eivät välttämättä kerro olevansa naimisissa. Nämä suhteet viedään niin pitkälle, että naiset luulevat seurustelevansa. "Rakastajattaren" kanssa kuljetaan julkisilla paikoilla avoimesti ja käydään treffeillä ja ainoa joka ei suhteesta tiedä, on oma vaimo.

Onneksi kaikki tuntemani latinomiehet eivät ole pettäjiä, vaikka toiset heistä sitten kunnostautuvat sillä saralla oikein huolella.

[/quote]

Tämä on ihan totta, mullakin on kokemusta tällaisesta latinomiehestä, olin siis tämä "rakastajatar", ja sain sitten myöhemmin kuulla miehen olevan varattu. Luulin miestä sitoutumiskammoiseksi ja suhdettamme ei-niin-vakavaksi seurustelu-/seksisuhteeksi, mutta outo käytös johtuikin sitten ihan muusta. Oksettavaa :):)

Vierailija
22/36 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan taas järkeviä kysymyksiä. Itse olen puoliksi latino. Voin vain ihmetellä miten joku jaksaa viellä vuonna 2014 vetää johtopäätöksiä jostain "ryhmästä" pari yksilön perusteella. Tunnen varmaan tusinan verran latinoita, jotka sopivat stereotyyppiseen suomalaiseen kuvaukseen paremmin kuin 99% suomalaisista. Mitä yhteistä latinoilla muutenkaan on, muuta kuin ehkä yhteinen manner?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:01"]

Onpahan taas järkeviä kysymyksiä. Itse olen puoliksi latino. Voin vain ihmetellä miten joku jaksaa viellä vuonna 2014 vetää johtopäätöksiä jostain "ryhmästä" pari yksilön perusteella. Tunnen varmaan tusinan verran latinoita, jotka sopivat stereotyyppiseen suomalaiseen kuvaukseen paremmin kuin 99% suomalaisista. Mitä yhteistä latinoilla muutenkaan on, muuta kuin ehkä yhteinen manner?

[/quote]

Nämä ovatkin kokemuksia niistä latinomiehistä, jotka tänne kirjoittaneet tuntevat. Tähän keskusteluun on tullut myös yleistyksiä, mutta niidenkin kohdalla on mainittu, että ei koske tietystikään kaikkia. Tosin jo sekin, että väittää suurimman osan latinomiehistä olevan jotakin, vaatii aikamoisia perusteluita taakseen, mutta täällä olikin vain yksi sellainen kirjoittaja.

Vierailija
24/36 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 12:01"]

[/quote]

Nämä ovatkin kokemuksia niistä latinomiehistä, jotka tänne kirjoittaneet tuntevat. Tähän keskusteluun on tullut myös yleistyksiä, mutta niidenkin kohdalla on mainittu, että ei koske tietystikään kaikkia. Tosin jo sekin, että väittää suurimman osan latinomiehistä olevan jotakin, vaatii aikamoisia perusteluita taakseen, mutta täällä olikin vain yksi sellainen kirjoittaja.

[/quote]

Siitä huolimatta ihmettelen kysyjän motiiveja. Sama kuin kysyisi minkälaisia kokemuksia palstalaisilla on autoista. Ja sitten johdattelisi kysymystä tyyliin: ovatko tietämänne autot olleet surkeita, saastuttavia romuja, joista puuttuu airbagit? Oli vastaukset minkälaisia tahansa, ap ei tulisi ikinä saamaan minkäänlaista käsitystä autojen yleisestä toimivuudesta.

t.puolilatino

Vierailija
25/36 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen sata latinoa. Kaikki ovat sovinistisia rikollisia. Kaikki ovat karvaisia liimatukkia.

Vierailija
26/36 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei puolilatino, kysyin uteliaisuuttani ja tarkoitin tätä yhtä tiettyä porukkaa. En tietenkään halua yleistää.

ap

Vierailija
27/36 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 15:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 23:36"]

Suomessa asuvat (suuri osa heistä siis, ei kaikki) on yhtä ja samaa typerää "jengiä". Ei tietenkään muuten oo kaikki samiksia.

[/quote]

Kun asuu viiden miljoonan asukkaan maassa, jossa on vain satoja ihmisiä omasta kotimaasta tai edes sieltä päin suunnilleen, totta kai he hakeutuvat toistensa seuraan. Jos sinä muuttaisit Boliviaan, varmaan hakeutuisit muiden harvojen suomalaisten seuraan ihan vain senkin takia, että saisit puhua suomea ja olla edes hetken samantaustaisten ihmisten kanssa.

[/quote]

Juurihan tuossa aiemmin todettiin että osa välttelee noita hämäriä porukoita Suomessa. Tuskin normi suomalainen hengaisi ulkomailla asuessaan jonkun (suomalaisen) siivottoman porukan kanssa?

Vierailija
28/36 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tämä tuntemani henkilö on fiksu mutta aika sovinistinen tapaus.

Vierailija
29/36 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat puoliksi villiä luontoa ja puoliksi eurooppalaista sivistystä. Siksi yhteiskunnat ovat kehityksessä mustan Afrikan ja Ruotsin välimaastossa. 

-Mies 29v-

Vierailija
30/36 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol!

Vierailija
31/36 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:55"]

Miten voi olla fiksu ja sovinistinen?

[/quote]

Kirjafiksu olisi ehkä pitänyt sanoa. Opiskellut todella korkealle.

[/quote]

No tuo pätee moniin.

Vierailija
32/36 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 17:55"]

Tuli mieleen, että asuessani Etelä-Amerikassa, siellä oli vallallaan stereotypia, että suomalaiset juovat paljon alkoholia ja käyttäytyvät huonosti. Ja sitten he kiltisti yrittivät selittää alkoholin käyttöä parhain päin, kuten arvelemalla, että ehkä se auttaa suomalaisia kestämään kylmyyttä. Ja sitten myötätuntoinen hymy mulle, joka tulen näiden metsäläisten keskeltä.

Mua nämä ennakkoluulot harmitti, koska suurin osa suomalaisista on oikein fiksua ja sivistynyttä porukkaa. Ei kaikki kännää, vaan jotkut suomalaiset osaa jättää siihen yhteen viinilasilliseen. Itse olen absolutisti.

Mieheni ystävän työpaikalla oli ollut suomalaisia expatteja ja he olivat olleet krapulassa toimistolla ja jopa tilanneet sinne prostitoituja. Paikalliset työntekijät halveksivat näitä suomalaisia sankareita ja kun mieheni ystävä kuuli mun olevan suomalainen, hän huolehtivasti varoitti miestäni :)

[/quote]Etelä-Amerikassa ei moni tiedä mikä Suomi on, saati että tietäisi jotain suomalaisten käytöksestä. Ihmishenki on esim.Kolumbiassa, Meksikossa tai Brasiliassakin aika halpa ja henkirikoksia jopa enemmän kuin Afrikassa. Arviolta yksi ihminen ammutaan kuoliaaksi viidentoista minuutin välein Brasiliassa. Hyvää käytöstä?

Tähän kulttuuriin liittyy myös eurooppaalaisen kristinuskon sekoittuminen vanhoihin intiaaniuskontoihin ihmisuhrauksineen ja verisyyksineen; kylmäverisinkin mafiapomo voi ympäröidä itsensä jeesuskuvilla ja toisaalta juhlii erilaisia kuolemanjuhlia. Poliisi on korruptoitunut ja väkivalta ja veriset onnettomuudet naurattavat usein niin tavallisia ihmisiä kuin viranomaisiakin, siinä missä suomalaiselta menisi yöunet. Näin on minulle kertonut mm.syntyperäinen kielenopettaja. 

-Mies 29v-

Vierailija
33/36 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 23:36"]

Suomessa asuvat (suuri osa heistä siis, ei kaikki) on yhtä ja samaa typerää "jengiä". Ei tietenkään muuten oo kaikki samiksia.

[/quote]

Kun asuu viiden miljoonan asukkaan maassa, jossa on vain satoja ihmisiä omasta kotimaasta tai edes sieltä päin suunnilleen, totta kai he hakeutuvat toistensa seuraan. Jos sinä muuttaisit Boliviaan, varmaan hakeutuisit muiden harvojen suomalaisten seuraan ihan vain senkin takia, että saisit puhua suomea ja olla edes hetken samantaustaisten ihmisten kanssa.

Vierailija
34/36 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että asuessani Etelä-Amerikassa, siellä oli vallallaan stereotypia, että suomalaiset juovat paljon alkoholia ja käyttäytyvät huonosti. Ja sitten he kiltisti yrittivät selittää alkoholin käyttöä parhain päin, kuten arvelemalla, että ehkä se auttaa suomalaisia kestämään kylmyyttä. Ja sitten myötätuntoinen hymy mulle, joka tulen näiden metsäläisten keskeltä.

Mua nämä ennakkoluulot harmitti, koska suurin osa suomalaisista on oikein fiksua ja sivistynyttä porukkaa. Ei kaikki kännää, vaan jotkut suomalaiset osaa jättää siihen yhteen viinilasilliseen. Itse olen absolutisti.

Mieheni ystävän työpaikalla oli ollut suomalaisia expatteja ja he olivat olleet krapulassa toimistolla ja jopa tilanneet sinne prostitoituja. Paikalliset työntekijät halveksivat näitä suomalaisia sankareita ja kun mieheni ystävä kuuli mun olevan suomalainen, hän huolehtivasti varoitti miestäni :)

Vierailija
35/36 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan latinomies kertoi just Facebookissa että mies saa pettää ja jos vaimo ei sitä hyväksy niin vaimo ei ole riittävästi miehensä vallan alla.. Eriävään kommenttiin totesi että Suomi on tehnyt miehistä nössöjä. 

Ja tämä ei ole Porvoosta sitten.

Vierailija
36/36 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:55"]

Miten voi olla fiksu ja sovinistinen?

[/quote]

Kirjafiksu olisi ehkä pitänyt sanoa. Opiskellut todella korkealle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän