Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheenne aamiainen

Vierailija
04.12.2020 |

Mitä kaikkea teillä syödään ja on tarjolla aamiaiseksi? Uuvuttaa, kun meillä lapsille pitää olla niin laaja valikoima vaihtoehtoja aina saatavilla ja näihin vaihtoehtoihin liittyy myös erilaisia mm. eettisiä vaatimuksia. Haen vertailupohjaa, että mikä on normaalia.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset syö yleensä puuroa tai leipää, toinen heistä välillä mysliä. Viikonloppuna voi saada esim. muroja.

Sokeria eri muodoissaan joka aamu.

Tarjoa sä omille lapsilles mitä haluat, niin mä tarjoan omilleni. Ei mua kiinnosta kommentoida sun lasten aamupalavalintaa, samaa olettaisin muilta ihmisiltä. En oikein usko, että omien lasteni aamupala poikkeaa juurikaan keskiverrosta.

Ei varmaan poikkeakaan keskiverrosta. Valitettavasti.

(miksi olet noin kiukkuinen heti aamusta?)

Se on vetäny aamulla sokeriöverit ja nyt sillä on laskuhumala. Ei ihme että kiukuttaa.

Mä en syö itse mitään aamulla, juon teetä vain. Kuka on keksinyt tuon, että kaikkia hiilihydraatteja nimitetään sokereiksi? Laitoin edelliselle sivulle linkin kielitoimiston sanakirjaan, josta voit sinäkin käydä kurkkaamassa sanan sokeri määritelmän.

Ihan sama mitä kielitoimisto on mieltä, se ei poista sitä tosiasiaa että hiilihydraatit on sokeria. Puuro, leipä, mysli ja murot on suurimmaksi osaksi imeytyvää hiilihydraattia eli sokeria. Niissä on aika vähän muita makroravinteita. Tai edes sitä pyhää viljakuitua.

Ainakin asiantuntevat ravintotietäjät suosittelevat mm. puuroa aamuun. Kuulemma ihmiskeho tarvitsee myös niitä hiilareitakin. Eikä sen tarvitse koko kattilallinen  olla, vaan kuppiin voi sekoittaa mukaan kuituja eri muodoissaan. Raastettua omenaa, siemeniä ja mitä nyt keksiikään. Olen itse joutunut ramppaamaan lääkäreillä erään sairauden takia, ja ottanut selvää nykypäivän ruokavaliosta. Näin sanoivat. ohis

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/viljakuormista-l%C3%B6yty…

Tuo erityisesti olisi pitänyt sitten lääkärin kertoa. Eivätkö saa oikeaa t i e t o a mistään?

Leivässä on perunakuitua ja hypromelloosia, sitäkään ei kannata syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla