Neuvokaa ystävällisesti kehityksen kelkasta pudonnutta, ylimieliset älköön vaivautuko
Minulla on ollut tapana ostella dvd-elokuvia. Niitä on kertynyt aikamoiset määrät, ihan liikaa. Olen saanut sen käsityksen, ettei enää tarvitsisi ostaa niitä itselleen, vaan niitä voi jotenkin saada katsottavaksi netin kautta. Minkä niminen tällainen toiminto on ja miten sen voi saada ja mitä laitteita tai osaamista tarvitaan? Miten niitä leffoja sitten netistä ostetaan? Kerran katsottavaksi vai miten?
T. Nainen 67 v.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Kun olet tilannut cmore tai netfliksin voit katsella ohjelmia tietokoneella.
Telkkariin saat ko. kuvan ostamalla 20 eurolla chromecastin ilman että uusit televion älyttömyys televisioksi. Vaati wifi-tukuaseman. Ja vähän digijumppaa.
Kannattaa selvittää myös, voiko tietokoneen ja TV:n yhdistää toisiinsa kaapelilla tai bluetooth -yhteydellä. Eli (ainakin kaapeliyhteydellä) se TV-ruutu toimii tietokoneen lisänöyttönä. Riippuu tietysti, tukeeko tietokoneesi lisänöyttöä, ja onko TV yhteensopiva tietokoneesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, hyvä. Kutsuaanko sitä katsomista striimaamiseksi? Jotkut puhuvat siitä.
apStriimaus on esim. youtubeen itse ladattuja videoita, eli videoit esim. omaa esiintymistäsi/ kuvaamiasi videoita tms jotka lataat sitten youtubeen perustamallesi omalle kanavalle. Luot siis itse mediaa kun striimaat.
Itse olen ymmärtänyt että stiimaaminen on live-videon kuvaamista. Eli kuvataan videota minkä voi nähdä vaan sillä hetkellä kun se kuvataan, ja poistuu heti kun kuvaajakin lopettaa. Katsojat voivat lähettää kuvaajalle ja toisille katsojille viestejä, mitkä näkyvät ruudulla.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Onko ne sellaisia paketteja, että tulee paljon sellaistakin katseltavaa, mitä ei halua? Voiko ostaa vain sen yhden elokuvan, jonka haluaa?
ap
Minä olen ostanut yksittäisiä elokuvia katsottavaksi täältä SF:n palvelusta, toimi hyvin:
https://www.sfanytime.com/fi
Katson itse suoraan tietokoneen ruudulta tai liitän läppärin HDMI-kaapelilla televisioon, ei ole älytv:tä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, että tungen tänne väliin, mutta minulla olisi myös yksi kysymys:
Eli jos hankkii DVD-soittimen, niin miten sen saa yhdistettyä läppäriin ja minkä piuhan tms. siihen tarvitsee? Mulla ei läppärin cd/dvd-asema enää toimi eikä sitä monissa uusissa kannettavissakaan ole ollenkaan.
Telkkaria ei ole enkä hanki.
Et pysty normaalia dvd- tai bluray-soitinta yhdistämään mitenkään normaaliin läppäriin. Läppäreissä ei ole kuvalle tuloliitäntää. Ulkoisen dvd-aseman saatat löytää vielä jostain.
Suoratoistopalvelussa ja dvd levyssä on se ero, että toista käytetään maksua vastaan mutta toisen omistaa itse. Hieman sama ajatus kuin vuokra-auto vs oma-auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos hankkii DVD-soittimen, niin miten sen saa yhdistettyä läppäriin ja minkä piuhan tms. siihen tarvitsee? Mulla ei läppärin cd/dvd-asema enää toimi eikä sitä monissa uusissa kannettavissakaan ole ollenkaan.
Et pysty normaalia dvd- tai bluray-soitinta yhdistämään mitenkään normaaliin läppäriin. Läppäreissä ei ole kuvalle tuloliitäntää. Ulkoisen dvd-aseman saatat löytää vielä jostain.
Kiitos näistä tiedoista. <3
Kannattaa etukäteen tutustua suoratoistopalveluiden tarjontaan. Joitain vuosia sitten avasin Netflix-tilin, ja olin hämmentynyt, kun sieltä ei löytynyt Titanicin, Tuulen Viemän tai Casablancan kaltaisia klassikoita. Sen sijaan sieltä löytyy paaaaljon viiden vuoden aikana tehtyjä nuorisosarjoja.
Jos siis haluat nähdä vähän vanhempia leffoja, Viaplay tai HBO voisi olla parempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Netissä on niin kutsuttuja suoratoistopalveluja. Niissä on kuukausimaksu, ja sitä kuukausimaksua vastaan voit katsella ihan mitä vaan kyseisestä palvelusta ja niin paljon kuin haluat. Tällaisia ovat esimerkiksi Netflix, Hbo, Ruutu, DPlay. Myös Yle Areenassa on paljon katseltavaa.
Vaan minäkin katselisin mielummin elokuvai mitä HALUAN katsoa.
Ostaisin, maksaisin, ja katsoisin, mutta mahdottomaksi on tehty.
Viimeksi menin johonkin "vuokraamoon", niin eihän siellä ollut yhtään mitään .. Katsoin listaa 40 uutuusleffasta, niin olikohan siellä 1-2 vuokrattavana niistä.
Ihan täys vitsihän tämä on ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jostakin"
Verkkiksestä löysin 3 sekunnissa:
ASUS ZenDrive U9M on hämmästyttävän kompakti ja helppokäyttöinen ulkoinen kirjoittava DVD-asema, joka on varustettu sekä perinteisellä USB-liitännällä että uudenmallisella USB Type-C -liitännällä.
Sincc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mulla on pari kappaletta sisäisiä ostettuna. Arvasin, että tässä käy kuin CD:kin kanssa. Ensin ne katoaa ja sitten tulee ikävä. Kumpi on mukavampi ottaa autoon CD yhdessä sekunnissa, vai alkaa latailemaan jotain levyjä tietokoneelle, josta ne saa sitten tikulle .. Blääh..
2 tuntia versus 3 sekunttia. Mielummin mä nappaan sen perinteisen CD:n mukaan ..
Sincc
Älä vuokraa vain yhtä elokuvaa, se on kallista ja turhaa eikä nykyaikaista. Tilaa palvelu jossa on se leffa, ja tuhansia muita leffoja. Tulee halvemmaksi. Ja voisit kokeilla alkuun yle areenaa. Siellä kaikki on ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mulla on pari kappaletta sisäisiä ostettuna. Arvasin, että tässä käy kuin CD:kin kanssa. Ensin ne katoaa ja sitten tulee ikävä. Kumpi on mukavampi ottaa autoon CD yhdessä sekunnissa, vai alkaa latailemaan jotain levyjä tietokoneelle, josta ne saa sitten tikulle .. Blääh..
2 tuntia versus 3 sekunttia. Mielummin mä nappaan sen perinteisen CD:n mukaan ..
Sincc
Yhdistää Spotify autostereoihin, kaksi sekuntia... Eikä ole vain yhtä levyllista biisejä valittavissa.
paljonkos se Spotifyn kk-maksu on?
Vierailija kirjoitti:
Google Play:sta voi vuokrata elokuvia 48h ajaksi, jos haluaa nähdä vain jonkun tietyn. Hinta yleensä 4e.
Samoin YouTubesta