Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvokaa ystävällisesti kehityksen kelkasta pudonnutta, ylimieliset älköön vaivautuko

Vierailija
03.12.2020 |

Minulla on ollut tapana ostella dvd-elokuvia. Niitä on kertynyt aikamoiset määrät, ihan liikaa. Olen saanut sen käsityksen, ettei enää tarvitsisi ostaa niitä itselleen, vaan niitä voi jotenkin saada katsottavaksi netin kautta. Minkä niminen tällainen toiminto on ja miten sen voi saada ja mitä laitteita tai osaamista tarvitaan? Miten niitä leffoja sitten netistä ostetaan? Kerran katsottavaksi vai miten?
T. Nainen 67 v.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, hyvä. Kutsuaanko sitä katsomista striimaamiseksi? Jotkut puhuvat siitä.

ap

Striimaus on esim. youtubeen itse ladattuja videoita, eli videoit esim. omaa esiintymistäsi/ kuvaamiasi videoita tms jotka lataat sitten youtubeen perustamallesi omalle kanavalle. Luot siis itse mediaa kun striimaat.

Vierailija
22/55 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta voit katsoa pari viikko ilmaiaseksi.

https://www.cmore.fi

On ehkä yks parhaiten tomivista selkeistä.

Kattele misssä ohjelmatarjonta on sulle sopivin ja ota muutamaksi kuukaudeksi.

Kesäksi pois kun varmaan muutakin tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla hinnalla kuin vuokraisi kolme elokuvaa niin saa jo esim. Netflixin kuukaudeksi

Vierailija
24/55 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi niitä ostaa tai vuokrata leffa kerrallaankin mielestäni joistakin palveluista. Mutta pahoittelen, en osaa neuvoa tarkemmin.

Olen vuokrannut ja ostanut viaplayn kautta, mitään kanavapaketteja mulla ei siellä ole, mutta etsin sieltä ne, mitä ei netflix tai hbo tarjoa, esim disney-leffoja löytyy suoratoistoista huonosti.

Vierailija
25/55 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on amazon-tili. Sieltäkö myös voi niitä elokuvia ostaa katsottavaksi?

ap

Vierailija
26/55 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä kysymys. Minäkin joudun kesällä uusimaan vanhan analogisen digiboxilla toimivan televisioni ja olin aivan ymmällä nykytarjonnasta. Minulle on jopa dvd mysteeri :D

Tulkaa kertomaan tietävämmät, mutta minä nyt osaltani kerron mitä huomasin uudessa telkkarissani, joka on kuulemma älytv.

Siinä on nettiyhteys kuten tietokoneessa. Siellä on sisään asennettuna Netflix... ja mitä muita vielä, en ole perehtynyt. Nämä palvelut ovat maksullisia. Se valitaan sieltä vähän kuin kanava.

Ylen Areenan ohjelmat näkyvät ilmaiseksi. Myös esim. YouTubesta voi katsoa mitä nyt tykkää.

Hieman vajavainen on selitykseni, toivottavasti joku osaavampi kertoo lisää.

T: 56 vuotias täti

No käytät sitä Netflxiä telkussa samalla tavalla kuin käyttäisit tietokoneellakin.

Menkää hyvät ihmiset jollekin senioreiden digikursseille ja opetelkaa ja kyselkää siellä.

Niitä järjestetään joka paikkakunnalla.

Voi kiitos vastauksesta. Kyllä minä esim. Netflixin toimintaperiaatteen ymmärrän, tuo "mitä muita" viittasi siihen - tuota noin - että ei kauheasti kiinnosta nämä suoratoistopalvelut. Ihan itse muuten asensin älytelkkarini ja katselen Areenasta ohjelmia. Minun mielestäni tarjontaa on niin paljon ilman netflixejäkin, etten ole kokenut tarpeelliseksi maksaa niistä.

Vierailija
27/55 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet tilannut cmore tai netfliksin voit katsella ohjelmia tietokoneella.

Telkkariin saat ko. kuvan ostamalla 20 eurolla chromecastin ilman että uusit televion älyttömyys televisioksi. Vaati wifi-tukuaseman. Ja vähän digijumppaa.

Vierailija
28/55 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Onko ne sellaisia paketteja, että tulee paljon sellaistakin katseltavaa, mitä ei halua? Voiko ostaa vain sen yhden elokuvan, jonka haluaa?

ap

Joissain palveluissa uudempiin elokuviin myydään yksittäisiä katseluoikeuksia, jotka kestävät 24-48 tuntia. Mutta yleensä ostat vähintään kuukauden mittaisen katseluoikeuden kokonaiseen elokuvakirjastoon.

Vierailija
29/55 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS on innokas elokuvien katselija, niin ehdottamastei kannattaa ostaa kuukausi maksullinen paketti.

Helpointa on aloittaa vaikkapa juuri tuolla Netflxillä.

Mene Netflixin sivulle. Kirjaudu; siis tavallaan tee tili: kirjoita sähköpostisi ja keksisalasana,.

Sivusto ohjaa eteenpäin.

Valitse katseluoikeus yhdelle laitteelle.

Maksa se pankkikortillasi heti.

Voit aloittaa elokuvien katselun.

Tämän jälkeen maksu Neftlixissä veloitetaan automaattisesti tililtäsi kerran kuussa.

Se on jotain 8-9 eruoa kuukaudessa.

Voit erota palvelusta milloin tahansa.

Ja sisään  Netfxiin elokuvia katselemaan pääset aina: omalla sähköpostiosoitteellasi ja sillä sanasanalla jonka annoit.

Olen ollut tyytyväinen Netflixin tarjontaan, monenlaisia elokuvia ja sarjoja ja halpa hinta.

Välistä olen eronnut palvelusta, ja sitten taas palannut takaisin.

Suosittelen.

Vierailija
30/55 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Onko ne sellaisia paketteja, että tulee paljon sellaistakin katseltavaa, mitä ei halua? Voiko ostaa vain sen yhden elokuvan, jonka haluaa?

ap

Tietääkseni kaikki ovat sellaisia, että niissä on kuukausimaksu ja sitä vastaan saa koko kyseisen palvelun materiaalin käyttöönsä. Siitä voi sitten jättää katsomatta kaikki, mitkä ei kiinnosta. En tiedä, onko palvelua, jossa voisi ostaa esim. leffan kerrallaan.

- YouTube voi ostaa leffan kerrallaan (osattava eng., ei suomennettu)

- Elisakta + DNA voi ostaa leffan kerrallaan (vaatinee kuukausimaksun lisäksi)

Vierailija
31/55 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 2010-luvun alussa Netflix tilaus, mutta silloin ainakin valikoima oli aika rajallinen ja paljon ei-kiinnostavaa sisältöä ja lisäksi alkoivat korottaa kk-maksua niin lopetin sen, enkä ole sen jälkeen kaipaillut mitään suoratoistopalveluja imemään tililtäni joka kuukausi rahaa kuin loinen, en tykkää yhtään sellaisista.

Mieluummin ostan sen DVD:n tai Blu-Rayn ja maksan siitä vain kerran ja voin katsoa sitä niin monta kertaa kuin huvittaa, eikä tarvitse maksaa mitään kk-maksuja.

Vierailija
32/55 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Olet jo puolitiessä. Etsi Prime Video -kohta sieltä valikkoriviltä ja katso, mitä tarjotaan. Ota ilmaiskuukausi ensin, koska saat sillä satamäärin elokuvia ja sarjoja. Ei se 5,99 euroa kuukaudessa toisaalta kovin iso maksu ole.

Minä yritin kerran ostaa yhtä sarjaa ja myöhemmin paria elokuvaa, mutta se oli jostain syystä tosi hankalaa, enkä suosittele sitä sinulle ennen kuin osaat jo käyttää palvelua. Ei kannata aloittaa vaikeimmasta päästä.

Nro 20

Vierailija
33/55 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Periaateessa voi mutta oikeestaan ei. Ainakin vähemmän käytetty suomessa.tekstityssuomeksi?! Suunnattu pelkästään jenkeille.

Vierailija
35/55 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Disney+ jos haluaa katsoa Disneys elokuvia. Maksaa täällä alle 40 kr kuukaudessa ja saa toistaa niin paljon kuin haluaa. Lapset katsovat lasten elokuvia ja aikuiset esimerkiksi Marvellin tuotantoa ja Star Warseja.

Vierailija
36/55 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Kyllä. Amazon prime taitaa olla palvelun nimi.

Vierailija
37/55 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on Disney+ jos haluaa katsoa Disneys elokuvia. Maksaa täällä alle 40 kr kuukaudessa ja saa toistaa niin paljon kuin haluaa. Lapset katsovat lasten elokuvia ja aikuiset esimerkiksi Marvellin tuotantoa ja Star Warseja.

https://www.disneyplus.com/fi-fi/

Lähinnä lapsiperheille? Vaikka on siellä muutakin tarjontaa.

Uusin tulokas ja edullinen.

Vierailija
38/55 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin kirjastoillakin on elokuvia lainattavissa, samalla tavalla kuin sähkökirjoja. 

Vierailija
39/55 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että tungen tänne väliin, mutta minulla olisi myös yksi kysymys:

Eli jos hankkii DVD-soittimen, niin miten sen saa yhdistettyä läppäriin ja minkä piuhan tms. siihen tarvitsee? Mulla ei läppärin cd/dvd-asema enää toimi eikä sitä monissa uusissa kannettavissakaan ole ollenkaan.

Telkkaria ei ole enkä hanki.

Vierailija
40/55 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, että tungen tänne väliin, mutta minulla olisi myös yksi kysymys:

Eli jos hankkii DVD-soittimen, niin miten sen saa yhdistettyä läppäriin ja minkä piuhan tms. siihen tarvitsee? Mulla ei läppärin cd/dvd-asema enää toimi eikä sitä monissa uusissa kannettavissakaan ole ollenkaan.

Telkkaria ei ole enkä hanki.

Kysy siitä liikkeestä mistä dvd-laitteen ostat, kai siihen joku usb löytyy.