Tattaripuuron on oltava todella terveellistä
koska on se vaan niin hel-ve-tin pahaa. Ja mä syön oikeasti mitä vaan.
Tein siis eilen ekaa kertaa tattaripuuroa. Laitoin päälle kasan mustikoita, vadelmia ja mansikoita. Puuro upposi siihen saakka kun oli kasa marjoja myös lusikan päällä mutta heti kun marjat loppui, niin maistoin kuinka helkkarin järkyttävää se puuro oli. Söin kuitenkin loppuun koska olihan sen pakko olla todella terveellistä mausta päätellen.
Miten siitä saisi edes hieman inhimillisemmän makuista? Onko muita konsteja kuin laittaa puoli kiloa marjoja kyytipojaksi? Onko muita terveellisiä puurovaihtoehtoja? Kaurapuuro nyt varmaan, mutta olisko muitakin?
Kommentit (4)
Mä tunnustan myöa, että tattaripuuro on mielestäni pahaa..
Koita laittaa sekaan muussattua banaania tai taatelia? (kuivattua taatelia siis) voisi tuoda vähän makua siihen? Mehukeittoakin voisi riittää joka lusikalliselle..
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 09:06"]
Mä tunnustan myöa, että tattaripuuro on mielestäni pahaa..
Koita laittaa sekaan muussattua banaania tai taatelia? (kuivattua taatelia siis) voisi tuoda vähän makua siihen? Mehukeittoakin voisi riittää joka lusikalliselle..
[/quote]
Mä en oikein tykkää mehukeiton ja puuron yhdistelmästä. Banaania voisi kokeilla. Jotenkin tekisi mieli oppia syömään tuota tattaria juuri terveellisyyden vuoksi. Yleensähän makuihin tottuu, kun tarpeeksi usein syö.
ap
Tattaripuuron kyytipojaksi sopii ylivoimaisesti parhaiten reilu voisilmä. Juotavaksi kylmää maitoa. Jos voita ei muuten käytä paljon, niin ei tuosta voisilmästä ole mitään haittaa terveydellekään.
Tattari on niitä makuja, joihin täytyy tottua lapsesta lähtien. Itselleni mummo keitti tattaripuuroa niin pienestä kuin muistan ja rakastan sitä yhä, muita puuroja en oikeastaan edes viitsi keittää, kun tattari maistuu niin paljon paremmalta.
Väkisin ei pidä yrittää syödä mitään, laita sinäkin vain niitä puuroja, mistä pidät.