Miten toimisit, jos lapsi on itse valinnut haalarin, mutta ei suostuisi sitä nyt käyttämään?
Elikkäs kolmasluokkalainen tyttö kyseessä ja itse sai valita aiemmin kaupassa, että otetaanko toiseksi talvipuvuksi haalari vai takki ja housut ja valitsi haalarin, enkä millään tavalla painostanut tai muuten johdatellut, että mikä pitäisi valita. Ehtona oli vaan se tulee sitten ihan jokapäiväiseen käyttöön (kouluun ei tarvitse laittaa, mutta muuten). No, nyt sen haalarin päälle saaminen onkin niin vaikeaa että ja siitä pitää monta kertaa sanoa ja vängätä. Kallis haalari vielä, ei mikään kirppisvaate.
Kommentit (7)
Missä hän sitä pitää ellei koulussa? Miksei voi muutenkin pitää niitä ulkovaatteita ku koulussa pitää? Noin muuten meillä on tehty niin, että lapset saavat valita myös itse ja niitä vaatteita myös sitten pidetään. Jos hän ei kerran ulkoillessa haalaria ylipäätänsä tarvitse, kun koulussakin menee muilla varusteilla, niin myy se. Pakottaa ei kannata pitämään mitään jos vaihtoehtojakin kerran on, paremman hinnan siitä nyt liki uutena saat kuin saisit vuoden päästä myydessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että ei ole muutakaan ja itse olet valinnut.
Mutta lapsellahan nimenomaan on ap:n mukaan muitakin vaatteita, ne mitä hän pitää koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Missä hän sitä pitää ellei koulussa? Miksei voi muutenkin pitää niitä ulkovaatteita ku koulussa pitää? Noin muuten meillä on tehty niin, että lapset saavat valita myös itse ja niitä vaatteita myös sitten pidetään. Jos hän ei kerran ulkoillessa haalaria ylipäätänsä tarvitse, kun koulussakin menee muilla varusteilla, niin myy se. Pakottaa ei kannata pitämään mitään jos vaihtoehtojakin kerran on, paremman hinnan siitä nyt liki uutena saat kuin saisit vuoden päästä myydessäsi.
No siis kouluun on sellainen siistimpi pidempi toppatakki haalari on sitten yleisesti ulkoiluvaatteena.
Mistä olet löytänyt haalarin, joka mahtuu kolmasluokkalaiselle? Vai onko kovin pienikokoinen lapsi?
Haalareiden mitoitukset loppuu tosi usein johonkin 128 senttiin ja isompia on vaikea löytää.
Vastaus ap:n kysymykseen: Jos kerran on halunnut haalarin, niin käyttää sitä. Mietin vain, että miksi se piti ostaa, kun koulussa kuitenkin pitää jotain muuta? Vai meneekö kouluun jossain ihan ohkasissa vaatteissa?
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet löytänyt haalarin, joka mahtuu kolmasluokkalaiselle? Vai onko kovin pienikokoinen lapsi?
Haalareiden mitoitukset loppuu tosi usein johonkin 128 senttiin ja isompia on vaikea löytää.
Vastaus ap:n kysymykseen: Jos kerran on halunnut haalarin, niin käyttää sitä. Mietin vain, että miksi se piti ostaa, kun koulussa kuitenkin pitää jotain muuta? Vai meneekö kouluun jossain ihan ohkasissa vaatteissa?
Ihan marketista löytyi. Koko on 134.
Koulussa siis tuollainen pidempi takki, kuten mainitsinkin.
Pistät sen haalarin KÄYTTÖKIELTOON neljäksi viikoksi. Jos kakara rupeaa kyselemään, saisiko haalaria käyttää, niin sitten se voidaan ottaa käyttöön neljän viikon ajanjakson tultua täyteen.
Jos lapsi ei kysele haalaria neljän viikon aikana, voit myydä sen pois.
Ja ensi keralla ostetaan sitten EDULLISEMPI haalari eikä mitään ylihintaista roskaa. Lapsi kasvaa nopeasti ja vaatteet jäävät pieniksi.
Sanot, että ei ole muutakaan ja itse olet valinnut.