Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka niitä einesruokia ja marinoituja kanoja ostaa?

Vierailija
03.12.2020 |

Kun kaupat on eineksiä ja hunajakanoja pullollaan ja kukaan ei palstalaisten mukaan niitä pysty syömään. Kuitenkin johonkin ne hyllyiltä katoaa. Työskentelen keskisuuressa kaupungissa paikassa, mihin tulee kauppojen päiväystuotteita ja kovasti maustamattomia sisäfileitä siellä näyttäisi olevan lapputuotteina, jotka eivät mene edes alennuksella kaupaksi. Harvoin on hunajakanaa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Broileria, ei kanaa.

Kana niissä kaupan paketeissakin lukee.

Kaikki broileri on kanaa, mutta kaikki kana ei ole broileria.

Ei varmaan kelpaisi normikana enää broilerin jälkeen ihmisille. Ja se pitäisi muutenkin hakea joltain tilalta suoraan.

Mulla on ollut itsellä kanoja, eikä niissä paljon lihaa ole, vaikka niitä olenkin teitastanut. Kerran laitettiin melkein 8-vuotias kana lihoiksi ja jouduttiin keittämään sitä kämppiksen kanssa 2 päivää, ettei se ollut enää niin sitkeää...

Vierailija
22/34 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Broileria, ei kanaa.

Kana niissä kaupan paketeissakin lukee.

Kaikki broileri on kanaa, mutta kaikki kana ei ole broileria.

Ei varmaan kelpaisi normikana enää broilerin jälkeen ihmisille. Ja se pitäisi muutenkin hakea joltain tilalta suoraan.

Mulla on ollut itsellä kanoja, eikä niissä paljon lihaa ole, vaikka niitä olenkin teitastanut. Kerran laitettiin melkein 8-vuotias kana lihoiksi ja jouduttiin keittämään sitä kämppiksen kanssa 2 päivää, ettei se ollut enää niin sitkeää...

*teurastanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän marinaadissa sinänsä mtn vikaa ole, esim lidlin yrtti & valkosipuli kanan sisäfile ihan jees eikä se lillu siinä.

Mutta joo toi legendaarinen hunajalitku, ei stna mitä kuraa. En osta vaikka olis -60% ilta-alessa.

Vierailija
24/34 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineksiä syö monet vanhat ihmiset, jotka asuu yksin. Omat vanhempani ovat seitsemänkymppisiä ja äiti on todella hyvä kokki, mutta silti pitävät välillä einespäiviä, jos vaikka kokkaus ei kiinnosta.

Valmiiksi marinoituja ostamme yleensä silloin, jos harrastusten takia ollaan jossain mökissä yötä ja reissulaukussa ei satu olemaan mausteita. Esim. jotkut kanafileet, joissa mausteet on hierottu vain pintaan on ihan ok. Nuo marinadissa lilluvat ei oikein innosta, mutta joskus on pakon edessä niitäkin ostettu, eikä siihen kuole jos joskus syö.

Vierailija
25/34 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi ainakin ostaa marinoitua broileria, josta tehty kastike maistuu aina ihan samalle marinadin luvatusta mausta riippumatta.

Tai sulta on makuaisti menny.

Vierailija
26/34 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi minä. Riippuu vähän fiiliksestä. Monesti ostan luomua tai haen lähitilalta lihaa, mutta aina ei vaan jaksa tai ehdi parempaan. Paketti valmiiksi marinoitua kanaa, valmiiksi pilkottuja wokvihanneksia ja nuudelia. Ah, niin helppoa. Kivittäkää.

Vierailija
27/34 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan eineksiä, mutta valmis marinadeihin en koska enää ikinä. Kerran sain vaan nahkaa ja löllöä broilerisuikaleena, joten kiitti, mulle riitti. Sait vitosen lahjakortin hyvitykseksi. Uu.

Vierailija
28/34 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on todella paljon suolettomia - siis avannepotilaita - joille ne sopii, tai ainakaan ei tule suurempia oireita niistä. Niiden lisäksi on vielä j-puussilaisia, mutta en tiedä, pystyvätkö syömään niitä marinoituja. En itse edes katso niitä, en tiedä mitä niissä on.

Vierailija
29/34 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on todella paljon suolettomia - siis avannepotilaita - joille ne sopii, tai ainakaan ei tule suurempia oireita niistä. Niiden lisäksi on vielä j-puussilaisia, mutta en tiedä, pystyvätkö syömään niitä marinoituja. En itse edes katso niitä, en tiedä mitä niissä on.

https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/127716/Majamaa_Sanna.pdf

1000 vuosittain:-O

Vierailija
30/34 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi ainakin ostaa marinoitua broileria, josta tehty kastike maistuu aina ihan samalle marinadin luvatusta mausta riippumatta.

No ei maistu samalle pippurimarinoidusta tai valkosipulimarinoidusta broilerista tehty kastike.

Vierailija
31/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se marinoitu ole jokaisen valinta, jos sellaista vaan on tarjolla. Itse tekemällä ja maustamalla kun ei vaan saa yhtä hyvää.

Ei, et sinäkään saa.

Minä saan, onneksi.

Vierailija
32/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinointi lisää broilerin säilyvyyttä. Itse en haluaisi sitä hunajamössöä kuitenkaan ostaa, mutta minkäs teet. Se on halvinta eikä ole oikein hunajalle vaihtoehtoja.

Vierailija
33/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se marinoitu ole jokaisen valinta, jos sellaista vaan on tarjolla. Itse tekemällä ja maustamalla kun ei vaan saa yhtä hyvää.

Ei, et sinäkään saa.

Jos et osaa ruokaa laittaa, niin ei se meinaa, ettei muutkaan osaa.

Vierailija
34/34 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä niitä syön. Olen syönyt ainakin kymmenen vuotta pelkkiä eineksiä. En jaksa tehdä ruokaa. Olen vuosikausia yrittänyt parantaa asiaa mutta ei ole onnistunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan