Milloin huomaat "en olekaan enää niin nuori"
Tällaisia tilanteita? Tuli mieleen kysyä kun tossa toisessa topassa joku kysyi, että saako seisottua käsillä tai vetästyä spagaatin. Olen osannut nämä NUORENA ja kappas, kun ei kroppa toimikaan enää samalla tavalla kuin aiemmin.
Sama kun yritin pelata kylmiltään 15v:n tauon jälkeen pesäpalloa viime kesänä. Olen ennen ollut siinä tosi hyvä, mutta ei enää mitään saumaa osua palloon. Ajatus kyllä kuvittelee tekevänsä, mutta kroppa ei ehdi perässä. Olen 33v.
Kommentit (26)
Usein viikonlopun sanomalehden kuolinilmoituksia katsellessani mietin, että onpa taas kuollut hirveesti porukkaa tosi nuorena, kun ovat melkein yhtä "nuoria" kuin omat vanhempani. Sitten tajuan, että omat vanhempani ovat ihan oikeasti vanhoja, vaikka omiin silmiini eivät ollenkaan vanhuksilta näytä. Ja se taas tarkoittaa, että itse en olekaan enää mikään nuori tyttönen.. :-/
Tänään tunsin olevani vanha, kun kaupan myyjä vaikutti niin nuorelta, että aloin etsiä katseellani "oikeaa myyjää" avuksi...
En ole vielä mitenkään huomannut, täytän kesällä 40. Ehkä johtuu siitä, etten ole koskaan ollut mitenkään urheilullinen, joten mahdollista suorituskyvyn huononemista urheilussa ei tiedä tai huomaa. Jo lapsena olin kömpelö ja huono liikunnassa ja olen edelleen. Mutta minkäänlaisia fyysisiä vaivoja ei ole, en ole väsyneempi kuin vaikka kaksikymppisenä tai mitään. Naama on ehkä vähän valahtanut, mutta enpä kaunis ollut nuorenakaan, joten ihan sama.
Järkyttävää kyllä mutta tuollainen olo tulee mulle nykyään usein (olen 19). Tiedän kyllä ettei ole totta ja 19v on vielä nuori. Joskus vaan tajuaa ettei enää kiinnosta esim baarissa pyöriminen tai yleensäkkään bilettäminen. Ja juuri tajusin viettäväni mielummin iltaa 40+ sukulaisteni kanssa vaikka mökkiterassilla istuskellen kun ikäisteni kanssa terdellä lonkeroa (liikaa) juoden. Juuri katselin myös vanhempieni luona perhavideoita, tuntuu että niistä on niin vähän aikaa mutta todellisuudessa 13 vuotias minäni näytti niiiiiin pieneltä lapselta, silloin tuntui olevan taas niin aikuinen :D Nykyään ei edes jaksa valvoa niin pitkään kun joskus. Ennen 22v poika tuntui vanhalta ja niiden huomiosta olin ihan ihmeissäni. Nykyään 22v on nimen omaan POIKA enkä sellaiseen koskisi pitkällä tikullakaan, mielummin haluan aikuisen, fiksun, vakaan miehen. Tuntuu kun olisin yhtäkkiä 20 vuotta vanhempi kuin oikeasti olen. :D Mutta tosiaan en väitäkkään olevani vanha, mutta siltä välillä tuntuu
Nro 26, minustakin tuntui tuolta 19-vuotianaa, ja vielä 25-vuotiaanakin. Mutta kolmenkympin jälkeen alkoi biletyttää, eikä se vielä 39-vuotiaaseen mennessä ole loppunut :D
Romahdus tuli lapsen syntymän jälkeen.
Olo oli kuin ydinpommin jäljiltä. Olin kuin hylätty kaupunki. Tunsin itseni vanhaksi ja väsyneeksi, rumaksi ja jäykäksi. Tuntui kuin olisin vanhentunut vuodessa 10v.