Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tuo Sedu Koskisen uusi biisi joku vitsi vai mikä juttu?

Vierailija
03.12.2020 |

https://www.seiska.fi/Uutiset/Tassa-se-vihdoin-on-Katso-Sedu-Koskisen-e…

Anteeksi seiskan linkki, en löytänyt vielä youtubesta. Mutta Tauski Peltonen tehnyt siis Sedu Koskiselle iskelmäbiisin. Musiikkivideokin on kuvattu, joka näyttää siltä että yläasteen media-luokkalaisetkin olisi tehneet harjoitustyönään sata kertaa paremman tekeleen. Lisäksi Sedun, eikun siis Zedu De Lucan, tanssimoovit ovat hieman hämmentäviä.

Mitä mieltä olette, onko "Zedu" tässä ihan tosissaan, vai jotain ihme vedonlyöntiä tai läppää? Tai asenne "julkisuutta hinnalla millä hyvänsä"? En pystynyt itse katsomaan edes koko "musiikkivideota" loppuun, oli niin kökköä menoa. Sanoituksetkin äärimmäisen kliseiset, ihan kuin monta iskelmäklisettä olisi haluttu tunkea samaan lauluun.

Kommentit (140)

Vierailija
101/140 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubeen ladattu eilen, ja jo kohta 75k katselukertaa alle vuorokaudessa. Alapeukkuja tosin 800, yläpeukkuja 200 jotain. 

Mutta jos Tauski olisi laulanut tämän ja ladannut oman versionsa youtubeen, olisi sitä vastaavassa ajassa katsottu ehkä 750 kertaa. 

Vierailija
102/140 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä kappale on liikuttavan naiivi verrattuna nykyajan wet pussy -rapmenoon. Ennemmin kuuntelen tätä kuin suurinta osaa nykymusiikista, mutta oonkin keski-ikäinen nainen niin ei mun makua lasketa. Zedu on rohkea kun tekee mitä itse haluaa. 

Totta, kieltämättä omalaatuisesta rohkeudesta pitää antaa respektit Zedulle. Samoin Zedun optimismia voi ihailla. Tuossa alkuperäisessä Seiskan linkissä Zedu puhui jo mahdollisesta joululevystä tälle vuodelle! Sanoi, että kiire tulisi mutta ehtisi vielä. Eihän se vaadi kuin jonkun äänityslaitteen ja Tauskin syntikan eteen istumaan.

En usko, että Tauski osaa soittaa. Luuletko oikeasti, että Tauski olisi niin taitava?

Itseasiassa Tauski on kaikesta tauskeudestaan huolimatta aikaansaavaa lauluntekijä. Wikipedia kertoo, että "suurin osa hänen soolokappaleistaan on hänen itsensä säveltämiä. Lisäksi hän on ollut mukana tekemässä kappaleita muun muassa Merja Raskille, CatCatille ja Juhamatille.[2]"

Soolokappaleistaan? Onko hänellä muitakin kappaleita kuin Sinä vain?

Älä kysy mistä mä tiedän mutta on. Tauskin säveltämiä ja esittämiä on nämäkin rallit:

- Niin minä sinulle kuulun (mun guilty pleasure edelleen) 

- Haavemaa (mielestäni varsin kelpo mollivoittoinen suomi-iskelmäralli)

- He kuuluvat toisilleen (tykkäsin teininä romattissävytteisissä teiniangsteissani) 

- Lauluni sinulle (Suomen euroviisukarsinnoissa ysärin alussa, tuolloin Tauski oli teini-ikäiseen makuuni varsin vetävän näköinen pakkaus)

- Vuonna jotakin 

Ysärin alussa ja puolessa välissä Tauski julkaisi parikin platinalevyä, joiden biisit oli tehnyt ihan itse. Sittemmin Tauski on tullut suurelle yleisölle tutuksi olemalla Tauski, ja moni on unohtanut että Tauski oikeasti on ainakin joskus tehnyt musahommia kiitettävästi ja uskottavasti. 

Haastan Zedun biisin traumatisoimien palstailijoiden käymään kuuntelemassa nuo em. Tauskin vanhan  tuotannon biisit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/140 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä kappale on liikuttavan naiivi verrattuna nykyajan wet pussy -rapmenoon. Ennemmin kuuntelen tätä kuin suurinta osaa nykymusiikista, mutta oonkin keski-ikäinen nainen niin ei mun makua lasketa. Zedu on rohkea kun tekee mitä itse haluaa. 

Totta, kieltämättä omalaatuisesta rohkeudesta pitää antaa respektit Zedulle. Samoin Zedun optimismia voi ihailla. Tuossa alkuperäisessä Seiskan linkissä Zedu puhui jo mahdollisesta joululevystä tälle vuodelle! Sanoi, että kiire tulisi mutta ehtisi vielä. Eihän se vaadi kuin jonkun äänityslaitteen ja Tauskin syntikan eteen istumaan.

En usko, että Tauski osaa soittaa. Luuletko oikeasti, että Tauski olisi niin taitava?

Itseasiassa Tauski on kaikesta tauskeudestaan huolimatta aikaansaavaa lauluntekijä. Wikipedia kertoo, että "suurin osa hänen soolokappaleistaan on hänen itsensä säveltämiä. Lisäksi hän on ollut mukana tekemässä kappaleita muun muassa Merja Raskille, CatCatille ja Juhamatille.[2]"

Älä kysy mistä mä tiedän mutta on. Tauskin säveltämiä ja esittämiä on nämäkin rallit:

- He kuuluvat toisilleen (tykkäsin teininä romattissävytteisissä teiniangsteissani) 

- Lauluni sinulle (Suomen euroviisukarsinnoissa ysärin alussa, tuolloin Tauski oli teini-ikäiseen makuuni varsin vetävän näköinen pakkaus)

- Vuonna jotakin 

Ysärin alussa ja puolessa välissä Tauski julkaisi parikin platinalevyä, joiden biisit oli tehnyt ihan itse. Sittemmin Tauski on tullut suurelle yleisölle tutuksi olemalla Tauski, ja moni on unohtanut että Tauski oikeasti on ainakin joskus tehnyt musahommia kiitettävästi ja uskottavasti. 

Haastan Zedun biisin traumatisoimien palstailijoiden käymään kuuntelemassa nuo em. Tauskin vanhan  tuotannon biisit. 

Älä turhaan haasta. Simppeleitä koneella tehtyjä kolmen soinnun biisejä, joissa  ala-astetason lyriikat

Ainut, joka noista ansaitsee maininnan on Haavemaa, mutta siinä taas Taunon panos on ainoastaan puolet laulusta. Kyseessä on italialainen käännösiskelmä, eli Al Bano & Romina Power duon Liberta, jonka suomalaiset sanat on Turkka Malin käsialaa.

104/140 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zedu de Nolo 😁

Vierailija
105/140 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä huonompiakin biisejä tässä maassa tehty. Olin ihan positiivisesti yllättynyt, että tällaisenkin on saanut aikaan. Ottamatta nyt yhtään kantaa ko. esiintyjän persoonaan ja muihin hänen liittyviin asioihin. Video on vähän kotikutoinen, mutta mitäs siitä. Kiva heijastin.

Ihmisillä tuntuu vain olevan niin hirveä tarve lytätä levy isolla joukolla oikein kuorossa nyt kun SK (eli SdL😅)on ollut muissa asioissa vähän ikävästi tapetilla. Ihan tosissaanhan tuntuu laulamista yrittävän.

Vierailija
106/140 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sedu teki Kurret.

Puuttuu vaan ne tatuoidut pimut videon taustalta.

Vierailija
107/140 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyylikäs biisi. Linkattiinko jo?

Hassua, että nimen kirjoitusasu vaihtelee. Onko Zedu De Luca, kuten videossa, vai di Luca? Markkointikikkako? Entä hamppubisnes? Kappale on suomeksi, vaikka kertoi muussa uutisessa tähtäävänsä kv-hamppumarkkinoille.

Vierailija
108/140 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seedy de Luca.

Vierailija
109/140 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spiido de Loco.

Vierailija
110/140 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ZDL

Vierailija
111/140 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas. Mulle tuli jopa vähän paha mieli, että olinko mukana lyttäämässä Zedua kuitenkin vähän turhaan. Ensin mäkin ihmettelin ja nauroin koko jutulle, mutta nyt kun mietin niin onhan tuo ihan rehellistä old school iskelmää, eikä siinä ole mitään vikaa! Ja onhan se ihailtavaa ja rohkeaa, että Zedu uskoo omaan juttuunsa ja tekee sitä positiivisella asenteella. 

Lisäksi olen kuunnellut nyt tuon biisin pari kertaa ja olen tullut siihen tulokseen, että ihan kelpo rallihan se on omassa genressään, etenkin ensimmäisen minuutin verran. En tykkää tuosta diskojytkeestä taustalla mutta vanhanajan iskelmänä menisi. Tulee jopa lapsuus mieleen. 

Vierailija
112/140 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Sedu on vitsi. Pikkuinen ukko, joka yrittää olla iso pomo.

Vierailija
113/140 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Zedu oli ysärillä ja vuosituhannen vaihteessa useita vuosia ainakin Helsingissä yöelämän kunkku, pituudesta viis. Sedulat veti porukkaa hyvin ja ne oli trendikkäitä, vaikka toisaalta niille myös vähän naureskeltiin etenkin ns. vaihtoehtoväen piireissä. 

Vierailija
114/140 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tyylikäs biisi. Linkattiinko jo?

Hassua, että nimen kirjoitusasu vaihtelee. Onko Zedu De Luca, kuten videossa, vai di Luca? Markkointikikkako? Entä hamppubisnes? Kappale on suomeksi, vaikka kertoi muussa uutisessa tähtäävänsä kv-hamppumarkkinoille.

Oikeastaan tuossa videossa mua eniten ihmetyttää heijastimen sijoituspaikka? Mun ala-asteaikaan kansalaistaidon tunneilla opetetiin, että heijastin pitäisi laittaa ainakin oikeaan (?) käsivarteen, tai mieluiten molempiin käsivarsiin. Toki parempi tuossakin heijastin on kuin ei ollenkaan mutta jos esim. ylittää katua ja auto tulee sivusuunnasta niin ei se heijastin tuosta kohtaa paljoakaan näy sille autoilijalle. 

Vierailija
115/140 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto! Ukko on harhainen.

Vierailija
116/140 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Vuonna jotakin 

Tauski oli nuorena kuuma, siis huh. 😍 Valitettavasti viina on vienyt ja on sotkenut asiansa vuosien varrella sekä ryhtyi kohu-julkkikseksi. Sillä olisi voinut olla ihan uskottavakin ura. Nykyään on lähinnä vitsi.

Vierailija
117/140 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi tanssi paremmin, Zedu vai heijastin?

Vierailija
118/140 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Zedu oli ysärillä ja vuosituhannen vaihteessa useita vuosia ainakin Helsingissä yöelämän kunkku, pituudesta viis. Sedulat veti porukkaa hyvin ja ne oli trendikkäitä, vaikka toisaalta niille myös vähän naureskeltiin etenkin ns. vaihtoehtoväen piireissä. 

Helsinki on maailman mittakaavassa pikkuinen kaupunki ja Zedu vielä pikkuisempi. Saattoi olla omasta mielestään "kunkku", mutta ei ei.

Ei Seppo ole koskaan ollut yhtään mitään. Hän on vain pelkkä Seppo.

Vierailija
119/140 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Tauskin tekemä biisi. Olis sopinut Tauskin tai Ressun laulamaksi. Mutta tämä seniilin oloinen papparainen, takin etumuksessa roikkuva heijastin. Halu tulla nähdyksi. Harmi että siedettävä biisi piti pilata näin.

Vierailija
120/140 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan