Sinä hoikka 30+v nainen
Kuinka usein herkuttelet ja millä?
Miten paljon harrastat liikuntaa (arki/hyöty+urheilu)?
Kommentit (38)
No siis herkuttelen miten on herkkuja tarjolla. En siis jätä työpaikan kahvipullaa syömättä, kerran viikossa on kotona herkkupäivä, sipsejä yleensä. Joskus voi mennä viikko ilman yhtään herkkua, joskus mätän joka päivä. Alkoa otan kerran kuussa. Ihan perus ruokavalio muuten, mitään kaloreita en laske enkä käytä mitään kevyttuotteita. En harrasta mitään liikuntaa, työ on fyysistä ja askelia tulee. 158cm/50kg/38v.
Olen 170/55 ja 39 vuotta. Syön jotain makeaa joka päivä, helposti menee esim. 100 g suklaata. Virvoitusjuomia, alkoholia, sipsejä, pizzaa ym. suolaista roskaruokaa en syö käytännössä lainkaan. En myöskään syö muuta lihaa kuin kalaa.
Käyn kerran tai pari viikossa n. puolen tunnin tai tunnin hölkkälenkillä, muuten liikunta lähinnä vain arkiliikuntaa. Minulla ei ole autoa, joten kuljen yleensä kaikki alle 10 km matkat joko kävellen tai pyörällä.
Painoni on pysynyt samana viiden kilon tarkkuudella jo lukioikäisestä asti. Nyt liikun tosin ehkä hieman enemmän, voi olla että aineenvaihduntani on hieman hidastunut, mutta taidan tätä nykyä myös syödä pienempiä annoskokoja.
Ennen pysyin hoikkana tekemättä mitään, no elämäntapa toki ollut aina liikunnallinen. Mutta heti kun pamahti mittariin se 30 paino nousi. Nyt BMI23, vyötärö onneksi edelleen kapea mutta muuten näytän pullavalle, pyöreä lantio ja pyöreät kasvot. Ei tässä auta kuin laihduttaa.
Syön mitä haluan. Kun olen kylläinen, en ota lisää. En napostele suruun/väsymykseen tms. Koska tiedostan syyn ja seurauksen. Harvoin tekee mieli epäterveellistä ruokaa ja syön kasvispainotteisesti. Luen mieluummin hyvän kirjan kuin syön irtokarkkeja. En himotreenaa mutta kävelen paljon koiran kanssa.
Olen lapseton nainen, 41 vuotta. Paino tänä aamuna 54 kg ja pituutta 171 cm. Muut mitat 91-63-89.
Herkuttelen, jos mieli tekee. Tänään tehtiin viikon ruokaostokset Lidlissä ja mukaan tarttui 100g suklaata, jonka jaoin lasten kanssa lounaalla jälkkäriksi. Ja maanantaina leivottiin omenapiirakkaa, josta riitti kahdelle päivälle iltapalaksi koko perheelle.
Syödään kolme kertaa päivässä ja ihan kunnon lautaselliset aterialla. Aamupala vaihtelee eli on esim. ruisleipää, jogurttia, hedelmäsalaattia, puuroa, marjarahkaa tai munakasta. Lisänä usein joku hedelmä.
Lounas on peruskotiruokaa, kuten tänään makaronilaatikkoa ja huomenna lihapataa. Illalla syödään lähinnä iltapala, joka vaihtelee paljon. Toisinaan leipää runsailla lisukkeilla tai sitten juuri jotain makeaa, kuten piirakat.
Painoa tosiaan 48 kg. Lapsia löytyy ja hyötyliikuntaa sekä reippailua päivittäin.
Oleellisinta on ettei päästä vatsalaukkua venymään. Kaikkea voi syödä, mutta kohtuudella.
175/56 kasvissyöjä, vain gluteenittomia tuotteita ja hiilareita kohtuudella. Makeana herkkuna syön mansikoita, en pysty sietämään leivonnaisia ym. Imelää höttöä.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä pahemmin taida pyöriä hoikkia yli 30-vuotiaita sinkkunaisia :D
Joo ei. Suurin osa on kuin sinä eli ulisevia setämiehiä
Noudatan ruokavaliota, joka ei sisällä ollenkaan lisättyä sokeria, eli en syö mitään sokeroituja muroja, myslejä, jugurtteja, patukoita tms. Herkuttelun sallin itselleni muutaman kerran vuodessa, jolloin saatan ostaa esimerkiksi munkkeja, suklaata tai sipsejä. Tosin tuo päättyy joka kerta siihen, että muistan miten äklö olo herkuista tulee eikä tee pitkään aikaan mieli herkkuja. Normaalisti syön terveellistä, paljon kasviksia sisältävää ja itsetehtyä ruokaa niin paljon kuin mieli tekee, usein isoja annoksia.
Liikunnan suhteen olen tällä hetkellä täysi sohvaperuna, tässä asiassa pitäisi skarpata paljon. On minulla toki hoikkana ja perusterveenä ihmisenä ihan hyvä peruskunto kun vertaa moniin ikäisiini, mutta kroppani kaipaisi kyllä lisää lihasta ja yritän toki patistaa koko ajan itseäni kuntoilemaan.
N34, 165/45, lapseton ja sinkku useamman vuoden (olen aina ollut yhtä hoikka ja todella vaikea saada painoa lisää)
Vierailija kirjoitti:
Miten te voitte painaa noin vähän? En voisi elää ilman ihania ruokia ja leivoksia, päivittäin.
N 35v ja 98kiloa 162cm
Saan likunnasta samaa iloa kuin sinä herkuista. Luulen, että sun mielikuva elämästä ilman herkkuja vastaa hyvin lähelle mun mielikuvaa elämästä ilman juoksemista. Kun raskaana ollessa jouduin rajoittamaan supistusten vuoksi liikuntaa, näin ihania unia, joissa juoksin vapaasti.
Samasta syystä myös ahdistun ajatuksestakin, että olisin huomattavan ylipainoinen, sillä se olisi niin rajoittavaa.
36v, 164/52. Herkuttelen välillä sipseillä tai jäätelöllä. Karkkia ja suklaata myös joskus. Muuten syön 1 lämpimän aterian päivässä, koska en ole töissä. Liikun päivittäin, lenkkeilen, käyn salilla tms. Hoikka olen ollut aina, vaikka en liikkuisikaan. Ja liikunkin vaan terveyden takia.
39, 3 lasta, 175/60.
Syön herkkuja usein, alkoholiakin nautin lähes viikottain, limua en juo oikeastaan ikinä, herkkujen lisäksi syön paljon kasviksia, joinain päivinä en syö oikein mitään.
Joinain viikkoina en liiku käytännössä ollenkaan, välillä kävelen 20 km viikossa ja jumppaan kotona kahvakuulilla.
Olen ollut viimesilläni raskaanakin normaalipainossa, en vaan liho enkä tiedä miksi.
37v. Teinistä asti samat mitat paitsi kaksi raskautta; 163cm/54kg. Kotijumppaa noin 30min pari krt vk, välillä joku kävelylenkki jos hyvä sää. Touhuan pienten lasten kanssa ja olen arjessa aktiivinen. Päivittäin herkuttelen parilla mukilla vaniliakahvilla jossa sokeria. Syön lakua tai suklaata 1-2krt vk tai joskus lasillisen viiniä viikonloppuna. Syön säännöllisesti 5-6krt pv, ei tule hirveitä himoja mihinkään.
Päivittäin ainakin rivin, pari tai kolme suklaata, usein myös jotain muuta, esim. leivoksen, keksejä tai jäätelöä. Sipsejä yritän rajoittaa koska ne ovat heikkouteni, syön ehkä kerran pari kuukaudessa.
Tällä hetkellä teen hyvin fyysistä työtä, paljon painavaa nostelua yms. Vapaa-ajalle en juurikaan viitsi liikkua. Ennen korona-aikaa tuli kyllä paljon käveltyä ja välillä pyöräiltyä. Metsissä samoilemisesta pidän.
167cm/57kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te voitte painaa noin vähän? En voisi elää ilman ihania ruokia ja leivoksia, päivittäin.
N 35v ja 98kiloa 162cmSaan likunnasta samaa iloa kuin sinä herkuista. Luulen, että sun mielikuva elämästä ilman herkkuja vastaa hyvin lähelle mun mielikuvaa elämästä ilman juoksemista. Kun raskaana ollessa jouduin rajoittamaan supistusten vuoksi liikuntaa, näin ihania unia, joissa juoksin vapaasti.
Samasta syystä myös ahdistun ajatuksestakin, että olisin huomattavan ylipainoinen, sillä se olisi niin rajoittavaa.
Hyi, en juoksisi vaikka maksettaisiin! :D
-sama-
Olen 31-vuotias ja 170/62. Olen elänyt aika huolettomasti ja urheillut pari kertaa viikossa, mutta viime vuosina huomasin, että paino alkoi nousta. Se nousi 67 kiloon kunnes ymmärsin, että pitää säätää elämäntapoja ikään sopiviksi. Nykyään paino pysyy tuossa lukemassa niin, että vältän täysin kaikkea mikä sisältää lisättyä sokeria ja alkoholia. Kun noita välttelee kokonaan, niin niitä ei edes tee mieli. Muuten syön kaikenlaista, esim. sipsiä. Annoskoot pidän kohtuullisina enkä koskaan santsaa. Olen aika laiska, mutta yritän joka päivä ainakin kävellä tai pyöräillä puoli tuntia. Varmaan kun ikää tulee lisää pitää taas säätää enemmän. Minulla ei ole selvästikään sellainen keho, joka pysyisi itsestään hoikkana.
34v. Käyn viikoittain kerran uimassa ja kahvakuulassa ja sen lisäksi 2-3kertaa noin tunnin lenkillä. Ja päälle pienet ulkoilut lapsen kanssa. Pyrin jättämään herkuttelut vkloppuun, jolloin saatetaan ostaa perheelle 300g karkkipussi tai sipsipussin tai jäätelöä. Joskus useampaa. Ruokavalio on muuten kasvispainotteinen ja hedelmiä, marjoja jatai kasviksia päivittäin.
N 35v ja 98kiloa 162cm