Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jotka osaavat ilmaista itseään PALJON paremmin kirjallisesti kuin suullisesti?

Vierailija
03.12.2020 |

Minua on kutsuttu kirjoitusteni perusteella viisaaksi mutta puhuessa olen kiusallinen ja epäselvä, en todellakaan viisaan oloinen. En kai ole yksin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin. Olen aikuinen nainen ihan tavallisessa toimistotyössä. Olen aika varma että minulla on jonkinlainen puhevika. Selitän asiat todella epäselvästi, ja voin nähdä että joskus ihmiset eivät ymmärrä mitä yritän sanoa. :/

Vierailija
2/11 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh. Tota Mulla on päin vatsoin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, joo. Olen toimittaja ja saan säännöllisesti hyvää palautetta niin kollegoilta, esimiehiltä kuin lukijoiltakin. Kun alan puhumaan, ajatukseni harhailee, hypin asiasta toiseen ja muistan asioita aivan väärin. 

Vierailija
4/11 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä!

Minulla on synnynnäinen kielellinen erityisvaikeus, josta johtuen varsinkin kahden kesken puhuessa kieli tahtoo mennä solmuun, Lisäksi en ole koskaan nauttinut esiintymisestä. Kirjoittaa osaan kuitenkin ja varsinkin ihmiset, jotka eivät minua juurikaan tunne, usein hämmästyvät tätä yhtälöä minut kohdatessaan.

Vierailija
5/11 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Puhuessa minusta saa varmaankin vähän jälkeenjääneen kuvan, takeltelen sanoissa enkä aina meinaa muistaa oikeita sanoja tai ilmaisuja ja ulosantini on muutenkin kömpelöä.

Kirjallisesti taas ilmaisen itseäni - vaikka itse sanonkin - todella sujuvasti ja kirjallisen ilmaisun perusteella minua pidetään aina fiksuna.

Vierailija
6/11 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, selittäessä ulos pyrkii ikään kuin monta asiaa rinnakkain, eikä lopputuloksesta ota oikein selvää.

Vierailija
7/11 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette "harjoitelleet" puhumista? Yritän aina vannoa itselleni etten sanoisi mitään tyhmää esim. esimiehen kanssa jutellessa, mutta mokaan silti. Välillä tuntuu että olisi vain parempi olla hiljaa.

-2

Vierailija
8/11 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lahjakas kirjoittamaan. Olen aina ollut.

Kun pitää puhua niin juttua tulee liikaakin enkä edes ehdi miettiä, mitä suustani suollan.

9/11 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ilmaisen itseäni todella surkeasti suullisesti, mutta sain jo nuorena hyvää palautetta kirjallisesta ilmaisustani. Vieraampien kanssa esteenä on ujous. Keskityn vain tuskalliseen olooni ja päässä lyö tyhjää. Sitten en saa sanottua mitään tai unohdan puolet asioistani. Haluaisin osata keskustella syvällisesti ja kertoa juttuja eläväisesti. Kaikki kuulostaa tylsältä ja laimealta minun kertomanani. 

Vierailija
10/11 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/11 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin edelleen lievästä ahdistuksesta puhuessani, ja puheeni voi ollaa hyvin epävarmaa tai viimeistelemätöntä, saatan möläyttää asioita jne.. Ilmaisen itseäni paremmin kirjallisesti. Ahdistus lievittyy myös vieraalla kielellä puhuessani ja puhun englantia paljon rennommin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi