Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini erosi eilen. On valvonut ja itkenyt varmaan koko yön. Olenko huono äiti kun pakotin kouluun.

Vierailija
03.12.2020 |

16v poika kyseessä. Ei suostu nousemaan sängystä. Oon kuulema paska mutsi.

Kommentit (1004)

Vierailija
861/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka viitsii itkeä eron takia?

Voi kun olisitkin vain trolli. Valitettavasti on ihmisiä, jotka oikeasti ovat niin tunnekylmiä, etteivät tätä tajua. Ihmisiä, jotka ovat kykenemättömiä kiintymään kehenkään ja aidosti ihmettelvät, kun toiset niin tekevät.

Vierailija
862/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole "padkamutsi" vaan vastuullinen vanhempi ja oikeasti aikuinen. Heikkoluontoisesta pojastais voi tulla sivari, tanssitaiteilija, hömö, miimikko tai muu velttis joka luulee että raha tulee seinästä ja varallisuus tekemättömyydestä. Olet hyvä tyyppi.

Luultavasti olen kuvaamasi kaltainen "velttis", joka ensi kertaa aikoo suorittaa korkeakoulututkinnon loppuun kun nyt 28v pääsin opiskelemaan. Toinen vanhempani ei ollut vastuullinen vaan vahingoitti minua emotionaalisesti. Masennuin niinä vuosina kun piti mennä eteenpäin ja kuvainnollisesti minua potkittiin vielä maassa kun olin heikoimmillani.

Totta kai monen vuoden henkinen kaltoinkohtelu on eri asia kuin se, että laitetaan kerran menemään kouluun, vaikka hieman suruttaakin. Ei kai kukaan lapsi oikeasti mene rikki siitä, että joutuu kerran ulos epämukavuusalueeltaan? Tai sitten ei ole nykyihmisestä mihinkään, jos ei muutamaa tuntia epämukavuutta kestä. 

Ei kai lapsi mene siitäkään pilalle, jos saa valvotun yön jälkeen nukkua univelkojaan? En ymmärrä, miksi ahkeruuteen ja reippauteen pitäisi kasvattaa erityisesti just sinä päivänä, kun olet heikoimmillasi. Eiköhän poikkeukset ole poikkeuksia, ja normipäivinä sitten opetellaan työmoraalia.

Tilannetajua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan täällä jotkut aleksityymikkojen kokoontumisajot?

No siltä vaikuttaa!

Vierailija
864/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää miten jotkut oikeasti ajattelee, että erot ovat pahempia teineille kuin aikuisille. Kehtaan väittää vastaan. Olin vielä todella traumatisoitunut teini, kotona perheväkivaltaa monessa muodossa. Hain turvaa ja rakkautta poikakavereista ja rakastuin palavasti, kun janosin niin kovasti rakkautta. Kyllähän ne tuntui raastavalta, mutta en minä teininä minkään eron kanssa kasaillut itseäni puolta vuotta eron jälkeen, mitä tämän vuoden alusta kesään asti. Itkin yhtään liioittelematta pitkin päivää, useiden kuukausien ajan. Saatoin itkeä aina pari viikkoa putkeen, päivän pari tauko ja taas. Olin ihan rikki. Luojan kiitos oli etätyöt, sain itkeä rauhassa kotona ja tehdä töitä omaan tahtiin. Niin...en ollut saikulla, koska ne hommat vain piti tehdä ja työ piti minut järjissäni.

Että kyllä se ero oli tuhat kertaa pahempi, mitä mikään teini ero...siinä mureni hetkeksi kaikki, ihan kaikki. Tulevaisuus, menneisyys, kaikki. Nykyhetkikin oli silkkaa tuskaa ja ikävä ja eron ajattelu tuntui fyysisenä viiltävänä kipuna. Kuin juna ajaisi yli joka päivä, uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
865/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siltä vaikuttaa!

Mikä on aleksityymikko? 

Vierailija
866/1004 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet. Menisitkö itse töihin?

Kyllä aikuiset menee töihin vaikka olisi eilen erottu tai vaikka 5min sitten. On hyvä oppia elämässään ylittämään itsensä. Jos ei ole spykoosiin joutunut ja sairaalahoitoon niin vastuunsa on hoidettava. Ei kai nyt kukaan oikeasti ota vapaata töistä jonkun eron takia! 

No kyllä ottaa. Eräs tuttava oli yli 2kk töistä pois kun tuli avioero ja oli niin rankkaa! Tai ei ottanut vapaata, vaan oli sairauslomalla. Jos olisi pitänyt olla palkattomalla, tuskin olisi ollut töistä pois päivääkään.

Joten tuohon verraten, ei teinipojan yksi koulupäivä tunnu missään.

Vierailija
867/1004 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet. Menisitkö itse töihin?

Kyllä aikuiset menee töihin vaikka olisi eilen erottu tai vaikka 5min sitten. On hyvä oppia elämässään ylittämään itsensä. Jos ei ole spykoosiin joutunut ja sairaalahoitoon niin vastuunsa on hoidettava. Ei kai nyt kukaan oikeasti ota vapaata töistä jonkun eron takia! 

No kyllä ottaa. Eräs tuttava oli yli 2kk töistä pois kun tuli avioero ja oli niin rankkaa! Tai ei ottanut vapaata, vaan oli sairauslomalla. Jos olisi pitänyt olla palkattomalla, tuskin olisi ollut töistä pois päivääkään.

Joten tuohon verraten, ei teinipojan yksi koulupäivä tunnu missään.

Olinkohan minä tuttusi. Kävin vähän osastolla lepäämässä. Liittyi siihen muutakin kuin vain avioero.

Vierailija
868/1004 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä apn pojalle kuuluu today? :)

Vierailija
869/1004 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siltä vaikuttaa!

Mikä on aleksityymikko? 

Kvg

Vierailija
870/1004 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan paha darra..

Vierailija
871/1004 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunteet ne on teinilläkin, joten olisin ehkä antanut jäädä kotiin. Paskaa mutsia ei kenestäkään kuitenkaan yhden asian vuoksi tule.

No tämäkin pa$ka mutsi olisi laittanut kouluun. Pahan mielen vuoksi ei jäädä kotiin. Itse sain syöpädiagnoosin, ja kävin kyllä töissä leikkaukseen asti. Vaikka olin itsekin valvonut yöni, oli paha mieli ja välillä itkettikin. Ei ollut tehokkaimpia työpäiviä, mutta miksi ihmeessä olisi pitänyt jäädä kotiin? Mitä se olisi auttanut?

Minä kun sain syöpädiagnoosin, niin todellakin jäin pois töitä. Pitää ajatella muutakin kun työtä välillä elämässä. Ja oikeesti, jos sun työpanos oli huono niin mitä hyötyä susta oli siellä töissä? Varmaankin vaan halusit itkeä työkavereille ja kuormitit niitä. Sori, mutta tuo on typerää.

Vierailija
872/1004 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan paha darra..

Eiköhän se jää pariksi viikoksi sängynpohjalle?

Vierailija
873/1004 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunteet ne on teinilläkin, joten olisin ehkä antanut jäädä kotiin. Paskaa mutsia ei kenestäkään kuitenkaan yhden asian vuoksi tule.

No tämäkin pa$ka mutsi olisi laittanut kouluun. Pahan mielen vuoksi ei jäädä kotiin. Itse sain syöpädiagnoosin, ja kävin kyllä töissä leikkaukseen asti. Vaikka olin itsekin valvonut yöni, oli paha mieli ja välillä itkettikin. Ei ollut tehokkaimpia työpäiviä, mutta miksi ihmeessä olisi pitänyt jäädä kotiin? Mitä se olisi auttanut?

Minä kun sain syöpädiagnoosin, niin todellakin jäin pois töitä. Pitää ajatella muutakin kun työtä välillä elämässä. Ja oikeesti, jos sun työpanos oli huono niin mitä hyötyä susta oli siellä töissä? Varmaankin vaan halusit itkeä työkavereille ja kuormitit niitä. Sori, mutta tuo on typerää.

Vierailija
874/1004 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siltä vaikuttaa!

Tai sit jotkut vaan tajuaa, että ei yksi vastoinkäyminen riko ihmistä?

Vierailija
875/1004 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siltä vaikuttaa!

Aikiiselle tuollainen ero voisi olla ihan eri mittakaavan juttu kuin ensirakkadesta eronneelle teinipojalle.. saa sitä surra!

Vierailija
876/1004 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan paha darra..

Ei bissestä voi tulla :D

Vierailija
877/1004 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siltä vaikuttaa!

Aikiiselle tuollainen ero voisi olla ihan eri mittakaavan juttu kuin ensirakkadesta eronneelle teinipojalle.. saa sitä surra!

Siis aikuiselle*

Vierailija
878/1004 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ninni345 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin kaksi työntekijää jäivät samantien sairauslomalle, mikä oli erittäin ymmärrettävää. Nyt toinen tulee takaisin noin vuoden sairausloman jälkeen ja toisen sairausloma vielä jatkuu.

Vierailija
879/1004 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika tuli eilen kyllä ihan normaaliin aikaan eikä ollut juonut, että ihan varmaan vain kavereita kävivät moikkaamassa. Kyllä siitä silti illallakin näki heti kun tuli kotiin, että edelleen on paha olla. Taisi se yhdet itkutkin itkeä. 

Edelleenkään ei sillä paras olo ole, mutta tiesi, että nyt on jo aika mennä kouluun. Pääsee vielä näkemään kaverit ennen etäkoulua ja joululomaa. Vähän huolissaan olen kyllä kun ei oikein mitään ole saanut alas.. Toivotaan kuitenkin että kaverit kannattelee koulussakin. Sanoin kanssa että saa tulla kotiin kesken päivän jos tulee paha olo. Pelottaa nimittäin vähän, että miten suhtautuu tytön näkemiseen, jos tyttö on koulussa.. Siinä voi vielä tunteet nousta pintaan.

Ja minuakin kiinnostaa, että millä perusteella poika toipui nopeasti? Se, että kaverit tuli tsemppaamaan ei tarkoita sitä, että pojan olo olisi yhtäkkiä parantunut. Oli se kavereista huolimatta hieman vaisu, sen äitinä huomasin. 

ap

Vierailija
880/1004 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika tuli eilen kyllä ihan normaaliin aikaan eikä ollut juonut, että ihan varmaan vain kavereita kävivät moikkaamassa. Kyllä siitä silti illallakin näki heti kun tuli kotiin, että edelleen on paha olla. Taisi se yhdet itkutkin itkeä. 

Edelleenkään ei sillä paras olo ole, mutta tiesi, että nyt on jo aika mennä kouluun. Pääsee vielä näkemään kaverit ennen etäkoulua ja joululomaa. Vähän huolissaan olen kyllä kun ei oikein mitään ole saanut alas.. Toivotaan kuitenkin että kaverit kannattelee koulussakin. Sanoin kanssa että saa tulla kotiin kesken päivän jos tulee paha olo. Pelottaa nimittäin vähän, että miten suhtautuu tytön näkemiseen, jos tyttö on koulussa.. Siinä voi vielä tunteet nousta pintaan.

Ja minuakin kiinnostaa, että millä perusteella poika toipui nopeasti? Se, että kaverit tuli tsemppaamaan ei tarkoita sitä, että pojan olo olisi yhtäkkiä parantunut. Oli se kavereista huolimatta hieman vaisu, sen äitinä huomasin. 

ap

Hyvä, että meni kouluun. Ei hän sitä tyttöä voi hautaan asti vältellä, ja pitäähän sitä elämänkantaan päästä kiinni. Tsemppiä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi