Tietenkin rokotukset ovat hyödyllisiä ja turvallisia väestötasolla
Ja todella toivon, että mahdollisimman moni ottaa koronatokotteen heti, kun voi sen saada.
Yksilötasolla taas pitää jokaisen itse (ehkä yhdessä lääkärin kanssa) harkita hyötyjä ja riskejä. Itse en luultavimmin uskalla rokotetta ottaa autoimmuunisairauteni takia.
Kommentit (16)
En ota minäkään. Tässä tapauksessa luotan enemmän veteen ja saippuaan.
Ainahan näitä haittavaikutus-juttuja tulee, mutta ne sitten saavat korvauksia
(vrt Pandemrix)
Mistä nuo alanuolet aloitukseen? Aloittajahan kirjoitti ihan asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan näitä haittavaikutus-juttuja tulee, mutta ne sitten saavat korvauksia
(vrt Pandemrix)
Voi rokotteista tulla pienempiäkin haittoja, joista ei mitään korvausjuttuja tule, mutta ovat haittoja saaneille ikäviä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä nuo alanuolet aloitukseen? Aloittajahan kirjoitti ihan asiaa.
Eihän kirjoittanut. Ensimmäinen lause jo oli ihan kukkua.
Miksi ette halua rokotteita? Eihän tämä kaikki pääty koskaan, jos iso osa kieltäytyy rokotteista.
Minä ainakin otan rokotteen heti kun tulee saatavaksi.
Haluaisinkin kysyä mitä nämä rokotevastaiset haluavat tehdä jos eivät rokotetta suostu ottamaan, pitämään maa suljettuna vielä useita vuosia?
Ehsottomasti kannattaa ottaa rokote. Rokotteet ovat turvallisia. Ei kannata uskoa näitä facebook kirjoituksia siitä miten rokotteet muka aiheuttaisi autismia yms. Niillä ei ole mitään tieteellistä pohjaa.
Minä ainakin otan heti rokotteen! Kyllä suomessakin on näitä salaliittoteorioihin uskojia jotka eivät halua rokotteita. Toivotaan vain että tarpeeksi moni luottaa tieteeseen ja ottaa rokotteen
En aio ottaa. Tuosta tulee takula ongelmia. Liian hätäisesti tehty.
En keskustele lääkärin kanssa. Tiedän jo ettei kannata ottaa. ilmoitettiinhan mediassakin että tuosta odotetaan tulevan ongelmia, 30 milliä oli kerätty kolehtia vahingonkorvauksia varten
Muistamme tieteellisesti taatun possurokotteen.
Nuo rokotteet eivät estä lieviä oireita eikä sitä etteikö rokotettu tartuta.
Moni tulee kuolemaan rokotteen ansiosta.
Olin aamulla ensimmäisten joukossa terkkarissa saamassa venäläisen rokotteen Covid-19 vastaan.
Toistaiseski kaikki hjuvin, ei huomattavia sivuvaikutuksia. Niillə, joita pəlotta se əttəi rokotətta olə təstattu яiitäвästi haluan яauhoittaakбeni бanoa, əttəi mitään huomactoбci и меня зовут Нико, и я коррумпирован и лжец и почему я даю чистые прямые награды....
Olen viisikymppinen ja keuhkotautini kanssanriskiryhmään kuuluva. Otan rokotteen heti kuin mahdollista, rokotuksen vaikutus on aina kuitenkin vähäisempi vakavan taudin. Toiseksi vaikka saisin narkolepsian, (jota ei tästä rokotteesta voi edes saada), pääsisin ainakin työkyvyttömyyseläkkeelle. Ei huono.
No en ota. Tässä on 9 kuukautta pärjätty. Reissattu joka hemmetin päivä Uudellamaalla töihin ja risteilty päivässä satojen ihmisten kanssa. Eiköhän pärjätä tulevatkin kuukaudet.