Ahdistaa kun naapurilla on tarkat korvat ja kuulee ihan kaiken mitä teen asunnossani. Miten voin äänieristää?
On myös monta kertaa valittanut kun pidän liikaa meteliä vaikka yritän aina olla hiljaa. En tykkää enää olla kotona kun naapuri on korva kiinni seinässä ja kuuntelee jokaisen pieraisunikin. Miten voisin äänieristää asuntoani esim sisutuksella?
Kommentit (50)
Siis valittaako myös siitä kun harrastat omassa kodissasi seksiä? Seksin harrastaminenhan kuuluu ihmisen perusoikeuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Siis valittaako myös siitä kun harrastat omassa kodissasi seksiä? Seksin harrastaminenhan kuuluu ihmisen perusoikeuksiin.
Ei mulla sellaisia harrastuksia ole :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://m.motonet.fi/fi/kategoria/2177/1011276/Aanieristeet-aanieristys
Mitä noista voi laittaa seinään?
Mä tarvisin äänieristystä kattoon. Yläpuolella asuva tömistelee kävellessään kuin norsu maratonilla, heittelee koiranpennulle (n. 2 kk ikäinen) jotain kuulaa pitkin pvää ja jopa klo 22 jälkeen, joka sitten kiiriii ja pyörii raivostuttavasti kovalla vinyylilattialla, aamuyöstä (n. klo 3 - 4) alkaa kuuntelemaan/katselemaan jtn tv- tai radio-ohjelmaa, mikä kuuluu tänne mulle. Taitaa polttaa tupakkaakin salaa, kun tämä on savuton talo, mutta mulla haisee tupakka. Seinänaapuri ei polta ja toista naapuria ei päätyasunnossani ole.
Ignore. Niin tehdään ongelmalapsillekin, ei huomiota.
Minusta tuntuu että seinänaapuri kuuntelee elämäämme. On uteliaan oloinen, sellainen jokapaikan höylä ja jokaiseen taloyhtiön asiaan puuttuva. Kieltämättä ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Älä vaan sano noin, kilttïmiehét ymmärtää sen heti väärin ja alkaa taas armoton ulïna.
Turhaa olet hiljaa saat omassa kodissasi pitää niin paljon ääntä kuin tarvitsee!! Ei se naapurillesi kuulu.
Muuta talon joka on valmistunnut 2000 ja sen jälkeen.Rakenuslain mukaan paremmat ääni- eristeet!Napurin pieru, wc veto / suhkussa käynti ei kuulu sinulle. Ei normaali puhe ääni!
Varmaan on ärsyttävää tuollaisen kyylän naapurina asua.
Itsekin asuin pari vuotta erään mummon seinänaapurina. Olin hiljainen asukas, mutta sen mummon mielestä minun olisi varmaan pitänyt olla olematon. Hän jopa keksi ääniä, joita asunnostani ei takuulla voinut kuulua ja valitti niistä.
Sääliksi käy sitä, joka muutti asuntoon jälkeeni sen mummon kytättäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Muuta talon joka on valmistunnut 2000 ja sen jälkeen.Rakenuslain mukaan paremmat ääni- eristeet!Napurin pieru, wc veto / suhkussa käynti ei kuulu sinulle. Ei normaali puhe ääni!
Ei auta. Tämä talo on rakennettu 2005, ja yläkerrasta kyllä kuuluu kaikki askeleet, kaappien sulkemiset, kuseskelut ja töminät tänne alakertaan. Hermo menee.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole paremmat eristeet. Moni asia kuuluu ja kaikuu.
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisuus kerrostalossa on vasta klo 22-07.
Muuten saa elää normaalisti.
(Muttei takoa rumpusettiä, karjua, huudattaa musaa, paiskoa kuulaa, hakata ovia, porata jatkuvasti....)
Taloyhtiöiden järjestyssäännöt ovat talokohtaisia. Asuin joskus 1900-luvun alkupuolen talossa, jossa 'soitto, laulu ja muu häiritsevä elämä' oli kielletty 23-09. Kiva kun sai viikonloppuina aamuisin nukkua rauhassa pitkään.
Kun tiedät että naapurilla on korva seinässä, niin otat kunnon iskuporakoneen ja täräytät 12mm terällä siihen seinään kunnon reiän. Ei kuule kuukauteen muuta kuin tinnittävän korvansa.
Nämä naapureita kuuntelevat vanhat tädit ovat Alzheimer-dementikkoja jotka joutuvat sairaalaan aika nopeasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://m.motonet.fi/fi/kategoria/2177/1011276/Aanieristeet-aanieristys
Mitä noista voi laittaa seinään?
Mä tarvisin äänieristystä kattoon. Yläpuolella asuva tömistelee kävellessään kuin norsu maratonilla, heittelee koiranpennulle (n. 2 kk ikäinen) jotain kuulaa pitkin pvää ja jopa klo 22 jälkeen, joka sitten kiiriii ja pyörii raivostuttavasti kovalla vinyylilattialla, aamuyöstä (n. klo 3 - 4) alkaa kuuntelemaan/katselemaan jtn tv- tai radio-ohjelmaa, mikä kuuluu tänne mulle. Taitaa polttaa tupakkaakin salaa, kun tämä on savuton talo, mutta mulla haisee tupakka. Seinänaapuri ei polta ja toista naapuria ei päätyasunnossani ole.
Olet tyypille moniongelmainen täti ja sairastat orastavaa Alzheimeria.
mistä tiedät, että naapurisi on korva kiinni seinässä kuuntelemassa?
minäkin kuulen ihan kaiken mitä naapurini asunnossaan puhuu ja tekee. En edes yritä kuulla tai kuunnella, kuulen vain. hänen äänensä taajus on kaiketi sellainen, että se kulkee erityisen hyvin rakenteissa, sillä muiden ääniä en kuule.
sinulla on vaihtoehtona muuttaa pois tai sitten vaikka lisätä tekstiilejä huoneistoosi: paksuja ja pörröisiä mattoja, seinävaatteita, kirjahyllytkin eristävät hyvin, etenkin, jos ovat täynnä kirjoja. äänieristyslevyjä saa ostettua rautakaupoista, niitä voi hyvin laittaa seinille. Jos olet omistuasunnossa, voit kiinnittäkään ne pysyvästi, jos vuokra, niin ne voi kiinnittää tilapäisesti tai sitten myydä vuokrafirmalle ajatus siitä, että se nostaa asunnon arvoakin.
Mene soittamaan naapurin ovikelloa, kun ovi avautuu otat naapurin korvasta kiinni ja raahaat sen häkkivarastoon säilöön.
Ala selittämään kotona kovaan ääneen kuin kertoisit jollekin miten kuulet kaiken mitä naapurisi tekee. Ehkä naapurisi sitten hankkii äänieristeet omalle puolelleen.
Vierailija kirjoitti:
https://www.meillakotona.fi/artikkelit/seinan-aanieristys-paranee-massa…
Googleta Akustiset äänieristeet seinään, hinta on jotain 4 eur neliö, vaikka 2 kerrosta päällekin niin kuulostelkoot sitten seinän takana ja ihmetelkööt kun sinun puoleltasi ei kuulu mitään.
Eihän tommosia virityksiä voi/saa vuokra-asuntoon laittaa.
https://www.meillakotona.fi/artikkelit/seinan-aanieristys-paranee-massa…
Googleta Akustiset äänieristeet seinään, hinta on jotain 4 eur neliö, vaikka 2 kerrosta päällekin niin kuulostelkoot sitten seinän takana ja ihmetelkööt kun sinun puoleltasi ei kuulu mitään.