jos teillä olis 100 tonnia omaa rahaa yrityksen perustamiseen
Kommentit (20)
On. En aloittaisi. Olen ollut yrittäjänä ja ei maksa vaivaa ainakaan tässä maassa.
Idea on jo hyvällä mallilla kehittymässä tuotteeksi, mutta en minä sitä sulle kerro.
Purkittaisin tavallista kotiruokaa vähän parempaan pakkaukseen ja myisin sitä ruokakauppoihin koomisesti brändättynä.
En käyttäisi omia rahoja yrityksen perustamiseen missään tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Alkaisin matkabloggariksi.
Tuosta minäkin olen aina haaveillut, muttei ole pienintäkään uskoa, että se kannattaisi. Enkä viitsi hassata 100.000€ katteettomaan unelmaan.
En mitään. 95k ylimääräiseen asuntolainan lyhennykseen, 5k säästötilille ja palkkatöissä jatkaen.
50 000 eurolla perustaisin yrityksen, joka myy erilaisia palveluita niitä haluaville. Kun tilauksia on, palkkaan tehtävään sopivan henkilön tai henkilöt. Oli kyse sitten opetuksesta, konsultoinnista tai vaikkapa palvelumuotoilusta. Laskutan asiakasta, maksan työntekijälle palkan ja pidän itse loput. Näinhän ne yritykset pyörii. Laajennan sitten aina toimintaa hiljalleen ja aika pian homma pyörii siten, että se tuottaa minulle passiivisesti järkevän kk-liksan ilman että itse tarvitsee tehdä mitään. Riittää, että omistan puljun.
Sitä odotellessa laitan toiset 50 000 kiinni erilaisiin alkoholijuomiin ja perustan esidokauspalvleun. Tiedättehän - suomalaisissa juhlissa kun ihmiset eivät uskalla jutella toisilleen saati tanssia ennen puoltayötä, kun väki on saanut tarpeeksi juomaa. Moni haluaisi ottaa jo aikaisemmin tukevan suojakännin, muttei kehtaa. Silloin apuun tulee, kukas muukaan, kuin esidokaaja!
Esidokaaja johtaa edestä! Esidokaaja näyttää mallia, kuinka sitä lasia kallistetaan. Vieraiden ei tarvitse ottaa juopon leimaa. Esidokaajan avulla saadaan juhlat käyntiin jopa neljä tuntia normaalitilannetta aiemmin ja kaikilla on hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
50 000 eurolla perustaisin yrityksen, joka myy erilaisia palveluita niitä haluaville. Kun tilauksia on, palkkaan tehtävään sopivan henkilön tai henkilöt. Oli kyse sitten opetuksesta, konsultoinnista tai vaikkapa palvelumuotoilusta. Laskutan asiakasta, maksan työntekijälle palkan ja pidän itse loput. Näinhän ne yritykset pyörii. Laajennan sitten aina toimintaa hiljalleen ja aika pian homma pyörii siten, että se tuottaa minulle passiivisesti järkevän kk-liksan ilman että itse tarvitsee tehdä mitään. Riittää, että omistan puljun.
Sitä odotellessa laitan toiset 50 000 kiinni erilaisiin alkoholijuomiin ja perustan esidokauspalvleun. Tiedättehän - suomalaisissa juhlissa kun ihmiset eivät uskalla jutella toisilleen saati tanssia ennen puoltayötä, kun väki on saanut tarpeeksi juomaa. Moni haluaisi ottaa jo aikaisemmin tukevan suojakännin, muttei kehtaa. Silloin apuun tulee, kukas muukaan, kuin esidokaaja!
Esidokaaja johtaa edestä! Esidokaaja näyttää mallia, kuinka sitä lasia kallistetaan. Vieraiden ei tarvitse ottaa juopon leimaa. Esidokaajan avulla saadaan juhlat käyntiin jopa neljä tuntia normaalitilannetta aiemmin ja kaikilla on hauskaa.
Voisit sellaisen kursailupalvelun laittaa kaikkineen. Esihäippäsijä, joka kehtaa lähteä ekana kotiin, jälkikännääjä (esidokaajan aamuyön korvaaja), jonka kanssa kehtaa juoda vielä aamulla ja käydä huoltsikalla aamupalalla ja vaikka kuppikuntailija, jonka kanssa voi ryhmittäytyä omaksi yksiköksi heti tuloaulassa.
Jos olisin oikeasti niin sekaisin että alkaisin yrittäjäksi, perustaisin kukkakaupan.
Siitä menisi yhteisöveroa 20 000 eu.
Tuula Haatainen ei tosin ole tietoinen, Li Anderssonia ei kiinnosta, koska yrittäjät on..,
Värkkäisin, patentoisin ja kauppaisin keksintöjä.