Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni löysi uuden miehen, aikoo hylätä perheensä :(

Vierailija
14.04.2014 |

Ystävälläni on joku neljänkympin villitys. Vielä kolme vuotta sitten hän oli niin perheenäitiä, halusi kolmannen lapsen, jutteli aina, miten on kotona viihtyvää sorttia ja harrastuksetkin liittyy kotona touhuamiseen (käsitöitä jne).

Sitten hän yhtäkkiä keksi alkaa harrastaa kuntoilua, liittyi kuntosalille, alkoi treenata maratonia varten. Laihtui ihan hurjasti.

Nyt kaikki vapaa-aika on jo vuoden verran mennyt harrastuksissa. Mies on lasten kanssa kotona ja ihmeissään, kun vaimo on menossa lähes kaikki illat ja viikonloppuna ehkä sunnuntaina malttaa olla kotona, mutta illalla on jo kuntoilutreffit jonkun kanssa.

No, nyt ystäväni soitti minulle ja tilitti. Hän on harrastuksissaan tavannut ihanan kuntoilevan miehen. NIIIIN toista kuin hänen oma ukkonsa. Hän on nyt rakastunut, haluaa erota ja alkaa uuden miehen kanssa rakentamaan yhteistä elämää. Lapset voi olla sitten hänen luona joka toinen viikonloppu.

En tiennyt, mitä sanoa. Kehotin ajattelemaan vielä lasten kannalta asiaa. Voi, hän on ajatellut. Kun äiti on onnellinen, niin silloin se on paras lapsillekin!

Olen ihan äimänä. Kaikki lapset ovat vielä suht pieniä. Eipä taida auttaa mikään, mitä voisin sano tai tehdä, mutta... Miten puhua järkeä ystävälleni?

Hänen miehelleen tuo tulee olemaan todellinen shokki.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokkopa voit tehdä mitään. Näitä nyt on. Ite kyl pitäisin etäisyyttä kyseiseen tyyppiin ja sanoisin toki suoraan mielipiteeni. 

Vierailija
2/10 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisko mennyt lievään maniaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku menevät ihan sekasin kun ihastuvat, ehkä ystäväsi tajuaa tilanteen hieman myöhemmin kun jalat osuvat taas maahan.

Vierailija
4/10 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuminen! Mun mies aina nauraa, että naisen laihtuminen on varmin merkki tulevasti aviokriisistä. Mun veljen avovaimo esimerkiksi laihtui yhtäkkiä 15 kiloa ja alkoi kuntoilla. Mies sanoi, että meinaako ne erota, kun "Maija" on laihtunut. Sanoin, ettei tosiaan ole mitään merkkiä. Tästä puhuttiin huhtikuussa, heinäkuussa lusikat meni jakoon. Mies sanoi omalla kohdalla, että entisen avopuolison kanssa oli vaikeaa ja ihan lopussa nainen alkoi hirveäsit kuntoilla ja laihtua, kunnes ilmoitti yhtäkkiä, että on valmis eroon, josta mies oli puhunut jo jonkin aikaa. Täytyy tunnustaa, että jostain syystä itsekin hoikistuin hurjasti ennen omaa eroani... Ei eron jälkeen vaan ennen. Yksi ystävä vuosi sitten alkoi laihtarin ja tulosta tuli. Mies taas kerran heitti, että ne eroaa pian... ja niinhän ne eroskin.

Vierailija
5/10 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi aviomies parka :(

Vierailija
6/10 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juttuhan on nyt niin ettet tiedä yhtään mitään ystäväsi avio onnesta. Suhde voi olla niin pystyyn kuollut jo lähtöjään mutta siinä sinnitellään pelosta kun ei osata yksin tai tottumuksesta. Yksikään lapsi ei siitä ole kuollut että vanhemmat eroaa vaikkei se toki kivaa heille ole.

Silti. Lapset ei ole syy pysyä yhdessä. En tajua mikä helvetin tarve ja arvostelun syy varsinkin joillekuille on marttyyrina olo jossakin väljähtyneessä suhteessa. Jos itse saadaan kiksit "tervepäisyydestä" kun tässä suhteessa vaan jaksan jaksan vaikken haluakaan niin lähtösääntöisesti sitä odotetaan muiltakin. Onko se sitten niin, että kun muut uskaltaa tavoitella onnea, on se niin katkeransuloinen vihan hetki niille jotka ei uskalla?

Itswkin kun erosin 13 vuoden suhteesta (ei lapsia) niin jo löyty näitä besservissereitä joiden mielestä suhteessani ja miehessäni ei ollu mitään vikaa. Toiset kun tietää aina parhaiten ;)

Vierailija
7/10 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hän nyt muka on mennyt sekaisin jos haluaa olla jonkun hänelle sopivan kanssa? Mikä velvollisuus naisella on koko elämänsä uhrata olemalla kotona lasten kanssa? Miehet tekevät tuollaista jatkuvasti eikä kukaan ihmettele yhtään. Eihän hän ollut hylkäämässä lapsiaan kokonaan.

Vierailija
8/10 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 07:46"]

Laihtuminen! Mun mies aina nauraa, että naisen laihtuminen on varmin merkki tulevasti aviokriisistä. Mun veljen avovaimo esimerkiksi laihtui yhtäkkiä 15 kiloa ja alkoi kuntoilla. Mies sanoi, että meinaako ne erota, kun "Maija" on laihtunut. Sanoin, ettei tosiaan ole mitään merkkiä. Tästä puhuttiin huhtikuussa, heinäkuussa lusikat meni jakoon. Mies sanoi omalla kohdalla, että entisen avopuolison kanssa oli vaikeaa ja ihan lopussa nainen alkoi hirveäsit kuntoilla ja laihtua, kunnes ilmoitti yhtäkkiä, että on valmis eroon, josta mies oli puhunut jo jonkin aikaa. Täytyy tunnustaa, että jostain syystä itsekin hoikistuin hurjasti ennen omaa eroani... Ei eron jälkeen vaan ennen. Yksi ystävä vuosi sitten alkoi laihtarin ja tulosta tuli. Mies taas kerran heitti, että ne eroaa pian... ja niinhän ne eroskin.

[/quote]

Myytävä yrityskin pistetään saneeraukseen enne myyntiä ja hankkiudaan turhista rönsyistä eroon. Nainenhan ei lähde mihinkään, ennen kuin on paikka minne mennä. Onneksi oma kulta ei saa pudotettua painoaan, vaan on reilusti ylipainoinen ja viihtyy sellaisena :)

Itse kyllä sain kuulla näitä epäilyjä kun laihdutin omat läskini pois.

-mies

Vierailija
9/10 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi puuttua asiaan. Voit tukea kumpaa haluat tahdot tai miksipä et molempia, sanot vaan että aikuiset hoidatte omat asianne, let puolueeton mutta käytössä mikäli tarvitaan. Oikeasti, se ei ole sinun ero eikä sinun asiasi "puhua järkeä" kenellekään. Tuet tai olet tukematta, mutta aikuiset ihmiset päättää itse mitä tekee, myös mokat tehdään ihan itse...

Vierailija
10/10 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 07:53"]

Miten hän nyt muka on mennyt sekaisin jos haluaa olla jonkun hänelle sopivan kanssa? Mikä velvollisuus naisella on koko elämänsä uhrata olemalla kotona lasten kanssa? Miehet tekevät tuollaista jatkuvasti eikä kukaan ihmettele yhtään. Eihän hän ollut hylkäämässä lapsiaan kokonaan.

[/quote]Ei se vaihtamalla parane. Parissa vuodessa on arki astunut takaisin elämään, eikä tilanne ole yhtään sen kummepi kuin vanhankaan ukon kanssa.

Onhan niitä kyllä sellaisiakin jotka juoksee ensihuuman perässä lopun ikäänsä ja kumppani vaihtuu muutaman kuukauden välein.

Itse en jaksaisi aloittaa jatkuvasti alusta.