Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan väsymään miehen kyvyttömyyteen hoitaa raha-asiansa

Vierailija
13.04.2014 |

Viime vuonna kävi ilmi, että työttömäksi jäätyään ei ilmoittanut pankille mitään. Opintolainasta tuli maksuvaatimus, vakuutti että hoitaa asian. Vuoden lopulla tuli ilmoitus, että opintolaina on irtisanottu, kaksi viikkoa aikaa maksaa neljä tonnia. Mies kohautti olkapäitään; "eihän mulla ole ollut rahaa".

Kuvittelin että kerrasta oppisi, koska mies soitti paniikissa Kelaan ja sai maksuaikaa reilusti. No, vähän aikaa sitten tuli postissa tieto siitä, että miehen maksutiedot ovat menneet toisesta syystä: oli jättänyt maksamatta laskun viime syksyltä, jota on karhuttu tammikuuhun asti. Mies syyttää tällä kertaa NetPostia, josta ei ole tullut hänelle ilmoituksia, vaikka pitäisi. Ja kun "ei ole edes ollut rahaa"!

Tämä sama luuseri tässä oli ennen työyhteisönsä arvostetuimpia jäseniä, vastuullinen työntekijä ja aviomies. Muutama kuukausi työttömyyttä sai saman miehen romahtamaan veltoksi idiootiksi. Masentunut tuskin on, enemmänkin teinimäisesti syyttelee muita.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvä ihme. Älä nyt ainakaan rupea sen tollon menoja maksamaan!

Vierailija
2/5 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa miehen menoja enkä ole jättämässä, kyllästyttää vaan olla ainoa aikuinen raha-asioissa.

Vierailija
4/5 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, ihan kuin olisi minun kirjoittamani teksti, paitsi ettei mieheni ole työtön. Se on sössinyt raha-asiansa niin pahasti, että ulosottoon menee niin paljon, että mun on keskinkertaisesta palkastani elätettävä koko perhe. Maksan siis lähestulkoon kaikki laskut mitä tulee, mies saa hoitaa itse omat söhellyksensä.

Vierailija
5/5 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi taitaa olla masentunut. Monesti tuollainen velttous johtuu masennuksesta ja millä sitä tosiaan maksaa jos ei ole yhtään rahaa. Ei varmaan sinulta ole kehdannut kysyä. Miten työnhaku sujuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän