Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär tapaamaan poikaa Saksaan

Vierailija
13.04.2014 |

Tyttäreni, 16-vuotias, on lähdössä kesälomalla tapaamaan poikaa Saksaan (iältään vuoden vanhempi). He tutustuivat Interpals-sivustolla ja pikaselauksen jälkeen se vaikutti ihan asialliselta ja turvalliselta nettiyhteisöltä. Olen itsekin pojan kanssa muutaman sanan vaihtanut Skypen videopuhelussa ja sain hänestä oikein hyvän ja kohteliaan kuvan, enkä näe syytä, miksen voisi päästää tyttöä tapaamaan poikaa.

Sukulaiset, ystävät yms. ovat taas vahvasti sitä mieltä, ettei minun tulisi ajatellakkaan luvan antamista. Mitä mieltä täällä palstalla ollaan? Kuitenkin pojan kotikaupunkiin on suoria lentoja ja kuulemma hänen koko perheensä olisi mielellään vastassa lentokentällä. Muutenkin uskoisin tyttöni selviytyvän ja Saksa ei nyt kuitenkaan ole mikään kaukomaa, kun on vain parin tunnin lentomatkan päässä.

Mielipiteitä ja vastauksia kehiin!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuon  ikaisena lahdin tapaaman kirjekaveripoikaa Ranskaan. Vanhemmat eivat anteneet lupaa millaan joten mitapas tein mina, joka olin yleensa kiltti ja kuulias tytto? No varasin lentoliput salaa ja karkasin Ranskaan viikon lomalle pojan luokse. Kaikki sujui hyvin, poika asui kotona vanhempien kanssa ja ottivat minut avosylin vastaan. Vanhemmat raivostuivat ja uhkasivat tulla hakemaan minut seuraavalla koneella. No viikon paasta tulin kotiin, vanhemmat olivat niin pettyneita. Ymmarran kylla heita, mutta myos tuo ehdoton ei ja 100 % varmuus etta joku pedofiili raiskaaja siella on, et saa missaan tapauksessa tavata tuota poikaa, tuollaiset syytokset vaan provokoivat teini-ikaista.

Olis ollut ehka parempi idea vanhemmiltani kutsua tama poika meidan kotiimme, siinapas olisivat itse saanet olla mukana ja jos kaikki olis mennyt hyvin niin sitten mina vuorostaan olisin voinut kylailla seuraavalla lomalla.

Nooh tulin takaisin Suomeen tuon jalkeen, seurusteltiin kaukosuhteessa vuosi, sitten muutin hanen tahden Ranskaan. Seurusteltiin Ranskassa puoli vuotta, asuttiin saman katon alla, mutta sitten erottiin, aloitin opiskelut Ranskassa, myohemmin loysin elamani rakkauden ,menin naimisiin, saimme lapsia, taalla ollaan edelleen :)

Vierailija
2/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko parempi toteuttaa ensitapaaminen toisinpäin: poika treffeille Suomeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta päästäisin! Mullakin oli nuoruudessa kirjekaveri niinkin kaukaa kuin Ruotsista, mutta en silti saanut lupaa lähteä, joka nyt vanhempana harmittaa aika paljon. Varmaan kuitenkin ekana puhuisin mielelläni koko pojan perheen kanssa Skypessä, tai tarjoutuisin ottamaan hänet omaan kotiin ja maksamaan osan lentolipuista jne.. Anyways, kannattaa olla iloinen kansainvälisistä kavereista ja suhteista! Niistä on varmasti hyötyä tulevaisuudessa jopa työmarkkinoilla :-) 

Vierailija
4/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotias on vielä lapsi. Olisi todella vastuutonta päästää sen ikäinen yksin vieraaseen maahan. Mitä jos kyseessä onkin harhautus ja lentokentällä tuleekin vastaan keski-ikäinen pedofiiliporukka, joka käyttää nuorta poikaa vain hyvänään? Mitä pystyisit tekemään sellaisessa tilanteessa Suomesta käsin? Et mitään. Sanopa tytölle, että miettii kahden vuoden päästä uudelleen. 

Vierailija
5/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä! Lapsesi elämän parasta aikaa jos yhtä hyvin käy kuin mulla :)

Vierailija
6/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä! Lapsesi elämän parasta aikaa jos yhtä hyvin käy kuin mulla :)

Vierailija
7/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, meidän perheeltämme löytyy positiivisia kokemuksia: tyttäreni lähti 15-vuotiaana yksin belgiaan ja kaikki sujui suunnitelmien mukaan. ainoa ongelma oli, ettei hän olisi enää millään halunnut palata suomen maille ;) perhe oli juuri sellainen kuin oli web-kamerassa antanut ymmärtää. n. puolen vuoden päästä tyttöni matkasta aloimme suunnitella perheidemme yhteistä tapaamista tänne suomeen. meille siis majoittui loppukesästä viikoksi koko belgialaisperhe ja saimme mieheni kanssa hyvät ystävät pojan vanhemmista, kuten myös meidän kuopus tämän perheen kuopuksesta. tyttäreni on vieläkin pojan kanssa parisuhteessa. joten älä missään nimessä jätä tilaisuutta väliin! saatat itsekin saada uusia ystäviä pojan perheestä :) tsemppiä!

Vierailija
8/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÄÄSTÄ! Hän on sinun tyttäresi, joten muilla kuin sinulla ja tyttäresi isällä ei ole sanavaltaa asiaa koskien jos muut sukulaiset pätevät. Ehkä joku päivä saattaisittekin viettää häitä, jos rakkaus syttyy (ellei ole jo syttynyt) ;-) 

Vierailija
9/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ongelma toisinpäin, poika olisi lähdössä tapaamaan tyttöä ulkomaille. En ole sanonut suoraan hänelle, eikä hänkään ole täysin selviä suunnitelmiaan kertonut, mutta en tykkää. Pojalla on täällä aivan ihana tyttöystävä, joten en ymmärrä tuon tapaamisen funktiota.

Vierailija
10/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni lähti samanikäisenä Italiaan yksin tapaamaan kirjeenvaihtokaveriaan. Nyt reilun 10 vuoden jälkeen he ovat naimisissa ja odottavat tällä hetkellä esikoistaan :) Kyllä itse päästäisin oman lapseni tapaamaan nettikaveria tmv ulkomaille, jos vähän vanhempana niin haluaisi :) Euroopan sisällä matkaaminen on suht turvallista ja opasteita lentokentillä on riittämiin.

Vierailija
11/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi, jos yhdistäisitte perheen yhteisen lomamatkan pojan tapaamiseen? Majoittuisitte vaikka hotellissa ja nuoret voisivat hengata päivisin sillä välin, kun muu perheenne kiertelisi ja tutustuisi Saksaan keskenään. Voisitte olla sovitulla tapaamispaikalla odottamassa tytön kanssa ja varmistamassa, ilmestyykö paikalle se joka pitääkin.

Vierailija
12/12 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse päästäisi tytärtäni noin kauas tapaamaan poikaa jota hän hädin tuskin tuntee. Kuten ylläoleva kommentoija ehdotti (12), miksi ette lähtisi mahdollisuuksien puitteissa lomamatkalle? Näkisit pojan myös livenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi