Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin rauhoittavia käytetään?

Vierailija
28.07.2006 |

Olen syönyt pari vuotta Cipralexiä synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Tämä vaiva tuntuu olevan takana. Ainoana muistona ovat ajoittaiset ahdistuskohtaukset. Olo on vain yksiselitteisen paha ja ahdistunut. Olen miettinyt, voisiko Ciproista luopua. Tapaan psykiatrini kyllä aika pian, mutta olisi kiva kuulla muiden mietteitä. Ahdistus iskee tietyissä tilanteissa ja liittyy sosiaaliseen kanssakäymiseen. Mietin, olisiko " tilannekohtaisista" rauhoittavista apua.

Ja ei, en kaipaa mitään vittuilua, vaan asialisia vastauksia. Käyn toki terapiassakin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla se pelkkä tilanteen ja olotilojen hyväksyminen ei riitä, vaan tarvitsee myös esim. lääkkeellistä apua. Ja eikös se ole ihan hyvä esim. täällläkin pohtia ennen kuin menee lääkäriin, että on sitten valmiimpi osallistumaan oman hoidon suunnitteluun..

Vierailija
2/6 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun antaa itsensä olla ahdistunut oikein pohjanmaan kautta, menee sekin ohitse. Jos joka kerta alkaa ajatella, että " tästä on päästävä äkkiä ohitse, tämä on epänormaalia, en saa olla ahdistunut, pitää oll xx" , tunne voi jatkua ihan äärettömiin asti.

Miksi ei voi kokeilla myös vaikka lääkkeiden ohella lääkkeetöntä konstia? Itselläni esim auttaa myös, että kaapissa on rauhoittavia. Ja ajattelen, että jos tämä kestää vielä huomisaamuun, niin sitten voin ottaa yhden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä oli pari vuotta sitten ihan käsittämättömiä oloja.. Pelkäsin lähtee yhtään mihinkään.. esim kaupassa käynti oli silkkaa helvettiä.. Tilanteet joista ei pääse helposti, huomaamattomasti pois, oli mulle kauhistus.. Esim kassajonot.. Mietin mistä kaikki mahtoi johtua, ja kävin juttelemassakin yhden tutun psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa kaks kertaa.. (syykin selvis) Päätin vaan, etten ala millään lääkkeillä itteeni hoitelee, jollei oo ihan pakko. Ja niinpä alotinkin itelleni sellasen " siedätyshoidon" Menin esim kauppaan sillon ku ei vielä ollu ihan pakko (eli en tarvinnu mitään) ja jos näytti et siellä on liikaa porukkaa, en mennytkään.. Pikkuhiljaa tuntemukset parani, ja nyt tulee enää tositosi harvoin mitään ahdistuksia.. Tsemppiä..

Vierailija
4/6 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans pari rauhottavaa kotona ja yhtä pilleriä pidin mukanani.. Koskaan olo ei mennyt sellaseksi, et olis siihen tarvinnut turvautua.. Mut silti se auttoi, kun ajatteli et apu on tosi lähellä jos tilanne käy mahdottomaks..

Vierailija
5/6 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulla on muistikuva, että söin lapsena diapameja juuri nimenomaan tilapäiseen ahdistukseen ja jännitykseen.

Nyt kesällä sain lääkäriltä lomareissulla diapameja vastaavaa valiumia, että saisin nukuttua allergiaoireideni kanssa. Kokeilin reissusta yli jääneitä valiumeja kotona unettomuuteeni ja toimi hyvin. Unettomuuteni johtuu pitkälti psyykkisistä syistä, joiden vuoksi en pysty rauhoittumaan illalla.

Eli luulen, että voisit ehkä kokeilla jotain diapameja tms. MUTTA MUISTA ETTÄ TÄMÄ ON IHAN MUN OMA MUSTA TUNTUU -POHJAINEN JUTTU! Keskustelethan asiasta oman lääkärisi kanssa?

Vierailija
6/6 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen menossa lääkäriin jahka hän palaa kesälomaltaan... Eiköhän nyt kun rapujuhlakausikin on alkamassa ;-). Kiitos vastauksesta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän