hemoglobiinista tietävät?
Ollut kummia oreita. epämääräistä väsyä, sydämen tykytystä, ruokahaluttomuutta, huippausta. Epätodellinen ontto olo päässä, hengitys tuntuu ikäänkuin kevyelle... en ole masentunut, mutta itse epäilen jonkin sortin nestevajausta myös- saan juotua vuorokaudessa max n 8dl, mukaan luettuna kahvit ja teet
Verenpaine ok, ehkä matalahkokin 107/72. mitattiin hb, oli 110, sairaanhoitaja käski syödä rautaa ja mittauttaa arvon uudelleen. (olen siis nainen, normaalisti siinä 130 hujakoilla
oireileeko kroppa jo tuossa arvossa, siis 110, mitkä ovat raja-arvot. Olen siinä käsityksessä, että nestevajaus päinvast nostaa hba, eli onkohan hb:ni todellisuudessa vielä matalampi....
asiallisia vastauksia toivoisin,
terv. mietiskelijä
Kommentit (6)
kohden pitäisi juoda 2-3 kuppia vettä. Koska kahvi ja tee poistaa nestettä.
Kokeile luontaistuotekaupan kräuterblutsaftia. Nosti mulla Hb:n kivasti yhden pullon kuuri. Ei se herkulta maistu, mutta olo parani, kun Hb parempi.
On aika yksilöllistä, missä vaiheessa alkaa taju mennä.
hemoglobiini ei kerro täyttä totuutta, ferritiini kertoisi rautavarastoista paremmin, ne voivat olla tyhjät, vaikka hemppa vielä suht ok.
Rautakuuri varmaan paikallaan. onko sulla huono ruokavalio, runsaat kuukautiset , vai mikä voisi olla syynä?
Kannattaa ottaa myös perusverenkuvat noitten kilppariarvojen lisäksi
Lääkärinkö pitää sinulle resepti kirjoittaa ja sitten apteekista hakisit vesiannoksen?
ruokavalio on todella huono, pari pientä lasta ja päivät niin täysiä puuhissa, että oma syöminen ja juominen vaan jää. kotiäiti kun olen. Juominen erityisesti kun ei vaan ole janon tunnetta. ja syöminen on tyyliin esim tänään:
aamulla puuro, ei juomaa, ei ehtiny ku mies vietiin töihin
lounas jäi väliin, hiukan vichyä,
klo 15 hampurilainen ja vettä- oltiin asioilla
klo 16.30 muutama mansikka
klo 17.30 kahvi ja jäätelö
nyt vasta laittamassa iltaruokaa, miehen kanssa. usein menee näin myöhään, jopa myöhempään, ku halutaan syödä rauhassa
kuukautiset on todella runsaat, olleet varsinkin toisen lapsen synt jälkeen- eli syitä kyllä on:
runsaat kuukautiset ja huono ruokavalio, johon aion kiinnittää huomiota kyllä. kilpparit on katsottu vuosi sitte, sillon ne oli ok. mutta pitänee tarkastaa uudelleen
kiitos vast. t.ap
Luultavasti tuo vaikuttaa hieman väsymykseesi, mutta ei kokonaan. Veri on " parempaa" jos juonut liian vähän, myös tupakoitsijan hemppa antaa virheellisesti paremman tulkosen.