Elokuiset 07 vauvasta taaperoksi
Kommentit (47)
HEh,
anteeksi, että ensimmäiseksi tuppaa huvittamaan, kun luin vuodatuksesi! MÄ itse kahden pojan äitinä olenkin jo odotellut haisevaa murkkuikää erinäisine antihygienian merkkeineen tulevaksi... Koulussa muuten paasaan murkuille joka päivä jostain elämänhallintaan kuuluvasta perusjutusta, viimeksi on ollut kyse just suihkussa käymisestä ja sitten tänään siitä, miten Suomessa pojatkin osallistuvat kotitöihin eivätkä vain tytöt (maahanmuuttajataustaisia kun ovat). Siellä yksi suihki dödöä kainaloon ja kaikki vakuuttivat käyvänsä suihkussa päivittäin.
Mitäpä tällainen keltanokka osaa sulle sanoa, kun oma esikoinen on vasta nelivuotias... Ymmärrän kyllä sataprosenttisesti,e ttä menee hermot ja järki moisesta vetkoilusta askareiden suhteen. Hyvä että napsahti rangaistus. Mä tänään en töiden jälkeen päästänyt kahta riehuvaa ja nälkiintynyttä penskaa ruokapöytään, ennen kuin olkkarimme oli raivattu sinne heitellyistä leluista - ja olin muuten kunnon nipo ja tarkka, että miltei kaikki tuli poiituksi (ja tavaraa oli). MÄ olen karmea tiukkis näissä asioissa, mutta kun mua ärayttää niin kovaa juuri toi vetkuilu, sotkeminen, ja kaiken sikseen jättö. Miehelle olen paasannut ammattikoulun ympäristöstä, että valistaisi oppilaitaan: VAikka koulussa on kaupungin parhaat lounaat jälkkäreineen, käyvät oppilaat vastapäisessä Euromarketissa ostamassa iljettäviä Saarioisten pizzoja ja mehukanistereita, tyjhäävät sisällöt pötseihinsä aj vain tiputtavat kääreet, paketit ja purtilot käsistään maahan. Järkkyä! Kuvittelevat kai, että aina on äitimuori nyppimässä jätökset heidän takanaan.
Samoin oma äitini valittaa ainoan poikansa epäsiisteydestä (veli lähtee muuten parin päivän päästä vuodeksi vaihtoon istanbulin yliopistoon, vau!!!) - mutta mitä hän istten tekee: raivoaa ensin jonkin aikaa, mutta ottaa sitten imurin ja lähtee kiltisti siivoamaan itse pojun huonetta, jopa sen opiskelukämppää satojen kilometrien päähän, jotta pojulla on hyvä olla. AAAA! Istanbul on onneksi sen verran kaukana, että on veliboyn vihdoin itse opittava pitämään ympäristöstään huolta.
Eli mitäs mä osaisin sano kuin että jatkuva perustelu askareiden tärkeydestä, kannustimet ja rangaistukset.
PAAAAALjon pinnnaa ja kärsivällisyyttä, Nani!
Noita aikoja odotellen, Vitanova
Kattelin tuota meidän pinoa, enkä löytänyt edellistä viestiäni lainkaan, perkule!
Enkä enää muista mitä kommentoida, nuo teini-ikäisten kanssa kamppailut on meillä kans kaukana edessä, esikko on vasta sen 5v. Mutta jos ovat lapset lainkaan äitiinsä tulleita, on mulla vielä piinapenkki edessä ;)
Meillä nousee talopaketti parhaillaan tontilla kohti harjakorkeutta, hui! Ja vettä sataa. Noinkohan tuo ikinä kuivuu... Noh, eiköhän se siitä. Kyllä muuten jännittää mennä kattomaan sitten, kun on talopakettifirman pojat kotia lähteneet, että tuntuuko se yhtään siltä, miltä sen on kuvitellut tuntuvan ja näyttävän. Meillä tulee siis ulkoseinät ja katto, sekä sisälle kantavat seinät, joten meille jää vielä PALJON rakennettavaa. Hauskaa syksyä siis minulle yh-äitinä.
Meillä nukuttiin viime yönä toinen yö ikinä ilman kitinöitä! Yes! On se niin mahtavaa herätä sellaisen yön jäliltä. Muuten meillä kitistään äidin perään ja ollaan oikein sylivauvoja. Äidin perään itketään nyt taas yllättävän paljon, tänään puhkes lohduttomaan itkuun kun menin vessaan ja laitoin oven kiinni, kun anoppi oli meillä! Ei kylläkään kuulemma itkeskele siellä nyt kun päikkyjen jälkeen olikin vain fammu vastassa. Ja sisko tietty. Olen meinaan töissä, päivystämässä myymälässä, jossa ei mitään juuri tapahdu. Mutta saanpahan olla itekseni, melkeen omaa aikaa josta maksetaan vielä pieni palkkakin!
Voimia allergiaperheisiin ja plussatuulia niitä kaipaaville! Nyt koetan taas tehdä jotain töitäkin!
emma ja Luukas 1v
Täällä taas pitkästä aikaan ja aina nämä sivut vaan temppuilee.. Kun yritän tekstiä lähettää ilmoittaa vain että sivut hetkellisesti pois käytöstä.. muutoin sitten kuitenkin tuntuvat toimivan. En nyt sitten tiedä että näkyykö kohta minun kirjoituksia pitkä rivi vai näkyykö mitää..
Ei siis ilmaantunut minun kirjoituksiani (paitsi tuo aargh..) vaikka mielestäni sai sen lopulta lähetettyäkin. Temppuileeko nämä sivut vielä muilla vai minullako vain? Tuntuu että aina jos yhtään pidemmästi kirjoitan niin johonkin bittitaivaaseen se vaan katoaa..!!! Huonoa tuuriako vaiko kenties käyttäjässä vikaa..?!
No niin asiaan. Meilläkin on sitten 1wee synttärit vietetty ja neuvolassakin käyty. Vähän mittoja ajattelin laittaa:
pituus: 72,5cm paino: 9975g pipo: 49,5cm
Täällä oli useampi jo töihin lähdössä. Minäkin olen tehnyt nyt muutamana viikonloppuna vähän keikkaa (hoitoalalla) ja niin meinasin vastaisuudessakin tehdä. Muutoin olisi tarkoitus olla kotosalla ainakin niin kauan että tämä pienin täyttää sen kolme vuotta. Tuo että välillä käy töissä tuo kyllä ihan kivasti vaihtelua tähän kotiäidin elämään ja tietenkin sitten sitä rahaa!!
Olisi kiva kuulla kuinka te jo kokopäiväisesti työt aloittaneet saatte arjen rullaamaan? Kuinka on sujunut tarhan aloitukset jne.? Saatteko jäämään työpäivän jälkeen aikaa vielä itsellenne? Minusta tuntuu välillä (aika usein..) että näin kotonakin aika menee kuin siivillä..!! Vie, tuo, hae (eskariin ja kerhoon siis), pyykkää, laita ruokaa, siivoa, käy kaupassa... ja taas kaikki alusta... Vielä jos pitäisi töihin keritä!! Onhan sitten tietysti ruuan laittoa ehkä vähän vähemmän, mutta on sitä kuitenkin, pyykin määrä ei kai ainakaan vähene ja kaikki hommat vasta työpäivän jälkeen!!
Pakko oli jo laittaa, ettei taas katoa..!!!!!!
Meillä muutoin muutenkin koettu ihan hyväksi (jo silloin kuin opiskelin iltaisin ja tein satunnaisesti viikonloppuisin keikkaa) tuo että meillä miehen kanssa ikään kuin vaihtuvat osat aina välillä. Näkee hänkin tätä kotiarkea ja minäkin saan vähän ymmärrystä siitä että kyllä työpäivän päällekin voi olla aika väsynyt. Minulla kun on usein tapana odottaa töistä kotiin levännyttä ja täynnä tarmoa olevaa miestä..!! Ainut suuren suuri miinus on minun ja miehen keskenäisen ajan puute!!!! Mutta eipä sitä enempää olisi vaikka en töitä tekisikään.. Nyt meillä olisi haaveissa päästä jonain iltana vaikka elokuviin ja ehkä syömää..!! Edellisestä kerrasta onkin jo aikaa.. kai jokunen vuosi. Ai niin oltiinhan sitä silloin synnärillä kaksistaan..!!
Tutista joku kyseli: Meillä ei ole tuttia edes käytössä ollut. Alussa kyllä aika kovastikkin tarjoilin kun tissi tuntui menevän vähän tuttina (joskus vieläkin..) mutta eipä meidän pojalle tutti kelvannut!!
Jotain piti vielä kommentoida, mutta en kuollaksenikaan muista että mitä..
Vauvakuume asiaakin taisi olla: Meillä (kai) lapsi luku jo täysi (kolme poikaa). Mutta minusta tämä vauva kaipuu ei taida ikinä hellittää..!!!!!! Tuntuu vaan että kyllä tänne vielä yksi kuuluisi.. vaikka oikeasti asumme aika pienessä talossa ja autoonkin juuri ja juuri nyt sovimme..
No nyt on jollain kakkahousussa.. täytyy siis mennä!!!!
pönttö-örvelö ja pojat
Hyviä sääntöjä Nanilla!! Itse pyrin sitten joskus saamaan tytöt noudattamaan samanlaisia sääntöjä.
Itselläni on kotona myös ollut tuollaisia sääntöjä.
Tsemppiä vaan taistoon!!!
Meillä on nyt kaksi kissanpentua :))))!!!!!
Eilen haettiin tutun tutulta. Tuollaisia saman värisiä kuin karvinen ovat. Luna ja Luka ovat nimet!
Lapste ihan innoissaan kissoista! Saanakin mennä töpöttää perässä ja jos menevät sohvan alle piiloon (ovat vielä hiukka arkoja) Saana heittäytyy maahan makaamaan ja katselee niitä! Ihastuttava!
Meidän oli pakko ostaa uus tietokone, kun se edellinen siis lopullisesti hajos, ja tässä on tää näppäimistö jotenkin TOSI outo ja kirjaimia jää koko ajan välistä. Että anteeksi kirjoitusvirheistä!!
Huomenna alkaa sitten työt.... Yöksi heti meen :(!
Muksuilla molemmilla räkä valuu nokasta ja tänään ja huomenna siis sisäpäivä, koska tiistaina tars tarhaan mennä! Ei viitsis heti hakea sairaslomaa. Vaikka minkäs sille sitten voi, jos kipeenä ovat!
Nyt taidan mennä kissojen ja lasten kanssa päiväunille!!!
T: viimeistä lomapäiväänsä viettävä Mona ja lapset ja kissat....
Huoh! Sanokaapa mitä ihmettä mää teen noille kahelle isommalle pojalle?! Meillä on tietty tietyt säännöt olemassa täällä kotona, jotta mää saisin edes jonkinlaisen kontrollin tähän porukkaan...näitä ovat mm. sängyn petaaminen (viimeistään silloin ku on läksyt tehty ja välipala syöty, aina ennen ku alkaa esim tietsikkaa pelaamaan=näin viikonloppusin..), läksyt tehdään heti ku tullaan koulusta! illalla pakataan reput oven pieleen valmiiksi ku aamulla tämä aamu-uninen porukka ei sitä ehi tehä...koitetaan pitää huoneet suht kunnossa ettei esim Jooel tukehdu tuohon miljoonapäiseen legovarastoon, tähän kuuluu myös likaisten vaatteiden vieminen pyykkikoriin (tämäki on niin vaikeaa.....) ja muuten käytettyjen mutta puhtaiden (esim kouluvaatteet) laittaminen niille erikseen osoitetulle hyllylle....
Voitte arvata miten meillä nämä asiat hoidetaan jos en minä taikka ukkokultani niitä tee.... noh, sängynpetaaminen on yllättäen se helpoin homma ja läksyjen teko (yleensä) Mutta miten ihmeessä noista 9 ja 13v pojista saa kasvatettua sellaisia miehiä jotka oppivat jonkilaisen hygieniatason?? Siis vaikka kuinka niiden päähän takoo että joka päivä vaihdetaan illalla pikkarit ja sukat ja aamulla laitetaan puhasta päälle...niin eiköhän sitä varmasti ole yks jos toinenki päivä taas ne samat päällä...siis huoh!
Sataan kertaan vähintään ollaan käyty läpi just noita vaihdetaan vaatteita-jutut...se hylly johon laitetaan ne puhtaat vähän käytetyt vaatteet seuraavaa päivää varten niin on ääriään myöten täynnä ku eihän sitä enää siinä vaiheessa ku puetaan muisteta että määhän panin eilen sinne vaatteet valmiiksi....ja sitte ku huoneet pitää laittaa kuntoon niin nämä tupaten täynnä olevat hyllyt ja penkit tyhjennetään KAIKKI pyykkikoriin äitin huoleksi...eli myös ne vähän pidetyt kuten myös ne joita on vain otettu kaapista ja kokeiltu muttei kuitenkaan sekuntia kauempaa pidetty....sitte ihmetellään että missä se ja se vaate on?!
Tein varstes inventaarion tuonne meidän pyykkikaappiin ku tuntuu vaan siltä että vaikka kuinka peset useita koneellisia päivässä niin se ei tyhjene lainkaan. Noh vaikka meillä on siis 5-henkinen perhe, niin kuinkas ollakkaan 95% kaikista pyykeistä oli näiden kahden sählääjän vaatteita siis 95%:sti ja meillä sentään on tuollainen kestopeppu taapero ja urheileva isukki....
No se juttu mikä mulla kilahti tänään on se että ku aamulla kello soi 6:50 (bussi lähtee tuosta meluvallin toiselta puolen 7:35, ovat siis ruvenneet menemään bussilla kouluun eli mun ei tartte enää joka aamu niitä kuskata) ja hetken siinä sängyssä maattuani nousin ylös ku toisessa päässä taloa oli niin hiljasta, siis aatelleen että eivät heränneet kellon soimiseen...noh hiljasta oli ku nakkilan kirkon mäellä ja huoneen ovi oli laitettu kiinni asti...siellä kaks alushoususta poikaa hädissään tekee päivän läksyjään nelinkontin lattialla takapuolet pystyssä...siis ne samat jotka illalla reppuja pakatessaan silmät säihkyen kertoivat varmasti tehneensä läksyt....HUOH!
Siinä sitte huonosti nukutun yön jälkeen riemu rouvalla repes ja pelikieltoa pojille otti ja napsahti! Noh siinä sitte hampaiden pesun ihanassa lomassa piti vielä ottaa kunnon matsia toisistaan ja herättää pikkuveli yöuniltaan (jonka onnekseni sain poikien lähettyä uudelleen nukkumaan, josta hänet oli herätettävä klo 10:30!!) ja sitä pelikieltoa napsahti sitte pitempi aika...Ja mun ei varmaan tartte sanoa että ukkokultani on reissun päällä tän viikon..................
Siis apua ihan oikeesti....mulla loppuu keinot kohta noitten kans, miten sitä voi luottaa oman lapsensa sanaan ku nytki siis ihan pokkana valehdeltiin illalla äitille....raivoni laannuttua tulin kyllä tosi surulliseksi ;(
No joo...käytiin muuten Jooelin kans päksissä tiistaina....tällä tyylillä jatketaan C-todistuksen saan postissa ja sitä pitäs kelalle laitella ku puoli vuotta ainaski pidetään toinen ilman noita viljoja ja munaa+kanaa, muita ruoka-aineita otetaan samaan tahtiin 1/viikko, nyt näyttäis että viime viikolla kokeilussa ollut sei sopisi ja possun lisäksi nyt voisi tarjota joitain muutaki :D Uutena lihana otetaan nauta ens viikolla....Mutta tuon maidon osalta on vähän ?? me ku ollaan kokeiltu hapanmaitotuotteita ja tällä viikolla maistettu tavismaitoa (jota parin hörpyn jälkeen sylki suustansa pois) niin posket hällä nyt helottaa ja mitenkään en muista mitä muuta sellasta se ois tällä viikolla syöny....oisko se kuitenki tuo maito vai ei, mutta joka tapauksessa lekuri oli sitä mieltä ettei sitä tarvi polilla altistaa....nyt täytyy sitte kahtoa kotona miten jatkan....
pakko mennä lounaalle ku pikkumies nukkuu niin saan rauhassa syödä...Mutta sori vaan tuota tekstiäni sitä nyt vaan ryöppys sormistani, toivottavasti ette tupehu siihen!
nani ja Jooel 1v+18pv