Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko renkaiden vaihto kestää?

Vierailija
13.04.2014 |

Mies on ollut vaihtamassa renkaita yli 3 tuntia... Epäilyttää..

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pesen kunnolla renkaat ja vanteet ennen kuin laitan ne talviteloille (tai kesä) kyllä siihen helposti tunti menee.

Talvirenkaat varsinkin kuuluu pestä tiesuolasta. EI tee hyvää vanteille pidemmän päälle.

Vierailija
22/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se puolitoistatuntia vie jos sen kotioloissa tekee ja huolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kumien vaihto voi kestää.

kumienpa hyvinkin ;)

Vierailija
24/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin just työpaikan pihalla yhden renkaan kun oli kumi puhki nii 5 minsaa siinä meni paskan tunkin kanssa ähistessä. Eli jos oikein nopee on niin 20 minsaa niin on vaihdettu ja 30 minsaa niin pestyinä varastossa.

Vierailija
25/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIKKUINKKU kirjoitti:

Vaihdoin just työpaikan pihalla yhden renkaan kun oli kumi puhki nii 5 minsaa siinä meni paskan tunkin kanssa ähistessä. Eli jos oikein nopee on niin 20 minsaa niin on vaihdettu ja 30 minsaa niin pestyinä varastossa.

Ja kellokin taisi olla rikki...

Vierailija
26/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kumien vaihto voi kestää.

kumienpa hyvinkin ;)

Älä nyt naura, joihinkin vehkeisiin on pienempi se varakumi nii kyllä se voi kestää ku sitä isoon vehkeeseen laittaa.

Vierailija
27/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PIKKUINKKU kirjoitti:

Ja kellokin taisi olla rikki...

Ei ollu. Kyllä se oli nopea suoritus kun epäilin ettei kahvitauko riitä... ei siinä kauan mene.

Vierailija
28/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdapa kokeeksi muutama kerta itse, niin tiedät vastauksen. 

Voin kertoa että kotona tietokoneen ääressä kelloa katsoen on paljon helpompaa.

Minä olen vaihtanut muutaman kerran, mutta nykyään vien liikkeeseen.

Ja silti joudun ihan itse kantamaan niitä painavia kuraisia renkaita varastoon ja pois.

Vierailija
29/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla menee puol tuntia ährätessä vaikka kuinka rehkisin. Rengaskoko 37" johtuisko siitä....

Vierailija
30/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme varttia meni eilen kun avovaimon kanssa autettiin toisiamme. Reilu tunti rengaspaineitten tsekkauksen kera.

Vierailija
31/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peke kirjoitti:

Renkaiden vaihto vaatii laitteet joilla saadaan VANTEELTA vanha RENGAS pois, ja uusi tilalle. Lisäksi pitää suorittaa tasapainotus. Harvalla on näitä laitteita kotona.

Sen takia useimmat eivät vaihda RENKAITA itse, vaan rengasliike tekee sen.

PYÖRÄT kyllä voi vahtaa itse, ja niin moni tekeekin.

Saadaksesi tuon viisastelusi toimimaan edes todella huonosti, olet joutunut käyttämään sanavalintoja joita kukaan ei normaalisti käytää. Kyllä nimeenomaan talvi- ja kesärankaiden vaihto on se kahdesti vuodessa tehtävä operaatio.

Ilmeisesti joku on vienyt häneltä renkaat kolmantena pyöränä.

Vierailija
32/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peke kirjoitti:

Renkaiden vaihto vaatii laitteet joilla saadaan VANTEELTA vanha RENGAS pois, ja uusi tilalle. Lisäksi pitää suorittaa tasapainotus. Harvalla on näitä laitteita kotona.

Saadaksesi tuon viisastelusi toimimaan edes todella huonosti, olet joutunut käyttämään sanavalintoja joita kukaan ei normaalisti käytää. Kyllä nimeenomaan talvi- ja kesärankaiden vaihto on se kahdesti vuodessa tehtävä operaatio.

Totta, talvi- ja kesärankaiden vaihto on se kahdesti vuodessa tehtävä operaatio, mutta useimmilla on kuitenkin kahdet pyörät olemassa. Toisissa on kesärenkaat, ja toisissa talvirenkaat. Näitä vanne+rengas-yhdistelmiä kutsutaan pyöriksi. Ja kun siellä kotona näitä vaihdellaan niin väittäsin ettei kovin moni vaihda renkaita vanteisiin. En tiedä mikä tässä viisastelua on, tämä on suomen kieltä. Ainakin niin kauan kunnes kielitoimisto hyväksyy sen että vähemmällä pääsee kun antaa ihmisten puhua renkaanvaihdosta..

Kun sanot pyöriä renkaiksi, niin sanotko kaikkia pakettiautoja suurempia rekoiksi? Tai kaikkia varista isompia lentäviä asioita helikoptereiksi?

Mutta formuloissahan ne käy renkaan vaihdossa? Oletko nähnyt, että ne vaihtaa ne renkaat vanteilleen? 

Vierailija
33/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on ollut vaihtamassa renkaita yli 3 tuntia... Epäilyttää..

Saisiko vähän tarkennuksia? Eli minne asti lähti vaihtamaan renkaita ja voiko vanhat laittaa alle, vai oliko ostamassa uusia?

Vierailija
34/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo 3h on ihan normaali aika. Itellä meni joskus pahimmillaan pari päivää kun naapurin isäntä tuli siihen ihmettelelmään ja tarjoutu avuksi. No lähettiin sitten huoltsikalle laittaan oikeet paineet talvinakkeihin. Ostin vaivanpalkaksi sitten naapurille korin kaljaa. Noh pitihän sitä mennä yks ottamaan naapurin äijän luokse ku pyysi seuraks hörppäämään, juotiin sitte siinä korillinen puokkiin ja lähettiin sen jälkeen baariin jatkamaan. Ihan huomaamatta meni pari päivää siinä ryypätessa tai siis renkaidenvaihdossa, eiku pyörien siis.

Vierailija
35/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peke kirjoitti:

Totta, talvi- ja kesärankaiden vaihto on se kahdesti vuodessa tehtävä operaatio, mutta useimmilla on kuitenkin kahdet pyörät olemassa. Toisissa on kesärenkaat, ja toisissa talvirenkaat. Näitä vanne+rengas-yhdistelmiä kutsutaan pyöriksi. Ja kun siellä kotona näitä vaihdellaan niin väittäsin ettei kovin moni vaihda renkaita vanteisiin. En tiedä mikä tässä viisastelua on, tämä on suomen kieltä. Ainakin niin kauan kunnes kielitoimisto hyväksyy sen että vähemmällä pääsee kun antaa ihmisten puhua renkaanvaihdosta..

Kun sanot pyöriä renkaiksi, niin sanotko kaikkia pakettiautoja suurempia rekoiksi? Tai kaikkia varista isompia lentäviä asioita helikoptereiksi?

Mutta formuloissahan ne käy renkaan vaihdossa? Oletko nähnyt, että ne vaihtaa ne renkaat vanteilleen? 

Siis Suomalaisen kommentaattorin sanavaraston mukaan renkaan vaihdossa. :D

Taisivat kuitenkin vaihtaa pyörät. Onhan sitä formumuloissa Suomalaisen kommentaattorin kuultu ihmettelevän että autosta tulee savua jostain auton takana olevasta putkesta. Sen onneksi joku korjasi että se on pakoputki, heheh. Eli en ihan kyballä luottaisi niide rengaspuheisiinkaan. Mut katsokaas, jos osaatte nettti käyttää, kielitoimiston sivulta asiasta..

Vierailija
36/37 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUSSUKKA kirjoitti:

Rengasliikkeessä renkaiden vaihto maksaa 20 € kun kesärenkaat / talvirenkaat on omilla vanteillaan joten tuon 20 € takia ei kannata edes haalareita vetää päälle ja vaihtaa itse.

Kun rengasliikkeessä auto nostetaan kerralla tasaisesti ylös niin pääsee tarkistamaan jarrupalat - iskunvaimentimet - pakoputken - auton alustan - vuotaako jostakin öljyä - niin se on samalla auton huoltoa.

Kotona pestään aina kesärenkaat / talvirenkaat käsin lämmintä vettä / mäntynestesaippuaa käyttämällä ja huuhdellaan renkaat puutarhaletkun avulla lämpimällä vedellä. Kun näin tekee niin renkaat / vanteet kestävät vuosia hyvän kuntoisina.

Milloinkaan ei saa pestä kesärenkaita / talvirenkaita - vanteineen painepesurilla.

Vierailija
37/37 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos odottelee lumipyryn loppumista, niin voi mennä vielä jokunen tunti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme