Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko renkaiden vaihto kestää?

Vierailija
13.04.2014 |

Mies on ollut vaihtamassa renkaita yli 3 tuntia... Epäilyttää..

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunkki on pettänyt ja se on nyt tuskissaan auton alla!

Vierailija
2/37 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-15min, jos kunnon työkalut ja nosturi. Kotipihassa 30min

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuollut tunkin petettyä. Käy katsomassa.

Vierailija
4/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä miehesi sukupuolitauti testeissä. En usko että siinä niin kauan menee. Minä ainakin käyttäisin! Ja nopeasti!

Vierailija
5/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kumien vaihto voi kestää.

Vierailija
6/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaiden vaihto vaatii laitteet joilla saadaan VANTEELTA vanha RENGAS pois, ja uusi tilalle. Lisäksi pitää suorittaa tasapainotus. Harvalla on näitä laitteita kotona.

Sen takia useimmat eivät vaihda RENKAITA itse, vaan rengasliike tekee sen.

PYÖRÄT kyllä voi vahtaa itse, ja niin moni tekeekin.

Vierailija
7/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on McLarenilla semmonen kymmenen sekkaa. Vinkkaa, että olet vaihtamassa tallia ihan justiinsa.

Vierailija
8/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peke kirjoitti:

Renkaiden vaihto vaatii laitteet joilla saadaan VANTEELTA vanha RENGAS pois, ja uusi tilalle. Lisäksi pitää suorittaa tasapainotus. Harvalla on näitä laitteita kotona.

Saadaksesi tuon viisastelusi toimimaan edes todella huonosti, olet joutunut käyttämään sanavalintoja joita kukaan ei normaalisti käytää. Kyllä nimeenomaan talvi- ja kesärankaiden vaihto on se kahdesti vuodessa tehtävä operaatio.

Vierailija
9/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se "kumien" vaihto voi kestää.

Nimenomaan ;-)

Vierailija
10/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen kunnolla renkaat ja vanteet ennen kuin laitan ne talviteloille (tai kesä) kyllä siihen helposti tunti menee.

Vierailija
11/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painii sen Michelinnaisen kanssa.

Vierailija
12/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peke kirjoitti:

Saadaksesi tuon viisastelusi toimimaan edes todella huonosti, olet joutunut käyttämään sanavalintoja joita kukaan ei normaalisti käytää. Kyllä nimeenomaan talvi- ja kesärankaiden vaihto on se kahdesti vuodessa tehtävä operaatio.

Totta, talvi- ja kesärankaiden vaihto on se kahdesti vuodessa tehtävä operaatio, mutta useimmilla on kuitenkin kahdet pyörät olemassa. Toisissa on kesärenkaat, ja toisissa talvirenkaat. Näitä vanne+rengas-yhdistelmiä kutsutaan pyöriksi. Ja kun siellä kotona näitä vaihdellaan niin väittäsin ettei kovin moni vaihda renkaita vanteisiin. En tiedä mikä tässä viisastelua on, tämä on suomen kieltä. Ainakin niin kauan kunnes kielitoimisto hyväksyy sen että vähemmällä pääsee kun antaa ihmisten puhua renkaanvaihdosta..

Kun sanot pyöriä renkaiksi, niin sanotko kaikkia pakettiautoja suurempia rekoiksi? Tai kaikkia varista isompia lentäviä asioita helikoptereiksi?

Vierailija
13/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvalla nosturia kuitenkaan tallissaan tai pihallaan on. 

30 minuutissakin saa aika vauhtia pitää. Se tekee 7,5 minuuttia per pyörä. Jos aikaa aletaan ottamaan siitä kun auton ajaa paikalle, pitää ensin hakea ne talvirenkaat, kaivaa esiin tunkki ja muut työkalut, sitten tunkata auto ylös, vaihtaa pyörä kerrallaan. Lopuksi vaihdetut renkaat varastoon, työkalut pois jne. Itse pesen myös aina vaihdetut pyörät ennen varastoon laittoa. Tarjoan kahvit ja pullankin, jos 30 minuutissa tuon kaiken teet.

Vierailija
14/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksällä meni aina 6 h.

Vierailija
15/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pesis renkaat ja kävis huoltsikalla paineet tarkistamassa niin ei siihen kyllä reilua tuntia kauempaa saa menemään. Riippuu tietenki missä asti lähin huoltoasema.

Vierailija
16/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos se ei edes käytä kumeja? Ajaa ns. Vanteella?

Vierailija
17/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on ollut vaihtamassa renkaita yli 3 tuntia... Epäilyttää..

Jos vaikka menisit auttamaan hommassa?

Vierailija
18/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla nosturia kuitenkaan tallissaan tai pihallaan on. 

30 minuutissakin saa aika vauhtia pitää. Se tekee 7,5 minuuttia per pyörä. Jos aikaa aletaan ottamaan siitä kun auton ajaa paikalle, pitää ensin hakea ne talvirenkaat, kaivaa esiin tunkki ja muut työkalut, sitten tunkata auto ylös, vaihtaa pyörä kerrallaan. Lopuksi vaihdetut renkaat varastoon, työkalut pois jne. Itse pesen myös aina vaihdetut pyörät ennen varastoon laittoa. Tarjoan kahvit ja pullankin, jos 30 minuutissa tuon kaiken teet.

Kantsii kanssa samalla tarkastaa jarrupalat, -letkut ja iskarit yms, kun rengas on poissa. Hyvä tilaisuus jarrunesteiden vaihtoonkin samalla. Tietty myös talvirenkaiden ja vararenkaan ilmanpaine kohdilleen.

Vierailija
19/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisitteko "renkaan"vaihtajat että:

"olla kolmas pyörä" vai "olla kolmas rengas" ;) ;)

Vierailija
20/37 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se semmoisen 3 tuntia kestää hyvinkin.