Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla mahdollista? Lapsi oksentaa joulutortuista?

Vierailija
02.12.2020 |

Syötiin viime viikolla mummin luona joulutorttuja. Autossa alkoi voimaan pahoin ja oksensi. Tänään syötiin aamupalalla yksi joulutorttu lasten kanssa niin että kumpikin saa yhden sakaran. Lähdettiin hoitoon ja meni tunti kunnes tarhatäti soitti että oli oksentanut. Nyt ihan normaali, samoin silloin viimeviikolla oksentamisen jälkeen

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se palmuöljy teettää.

Vierailija
2/40 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvainen torttu taitaa olla vähän huonosti sulavaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla.. itsellekin tulee aina paha olo jos erehdyn syömään yhdenkään tortun. Oksu ei lennä mutta hirveä olo kyllä tulee

Vierailija
4/40 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko minkä ikäinen lapsi? Miksi syötät tuollaista roskaa?

Vierailija
5/40 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva, ei ole varmaankaan tottunut tuollaiseen määrään kerralla aiemmin? Syökö esim porsaanlihaa? 

Vierailija
6/40 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, nyt kun taas siellä kommentoit että kaikki ruoka on paskaa, niin voitko jo vihdoin laittaa listan niistä ruuista, jota saa syödä että ei syö paskaa? Olen tätä aiemminkin sulta pyytänyt, mutta ei vaan ole tullut vastausta. Kiitos!

Vierailija
7/40 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulutortut ovat tavallisia herkkuja joista normi-ihminen ei oksenna. Pieni pala ei yhtäkään tapa. Ehkä lapsella on joku yliherkkyys johonkin aineosaan?

Vierailija
8/40 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan syödä hirveästi mitään rasvaista. Siinähän se syy voikin olla. Lapsella on muutenkin melko herkkä vatsa välillä. Ja anteeksi sinulle, jonka mielestä olen syöttänyt lapselleni paskaa. Toivotaan että sun traumat ei ole pitkäaikaisia. Syödään kyllä muuten oikein monipuolisesti ja terveellisesti. Anteeksi kun annan lapsilleni välillä herkkuja. Ap

Vierailija
9/40 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en ihmettele. Nykytaikinat ovat ihan potaskaa.

Vierailija
10/40 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, nyt kun taas siellä kommentoit että kaikki ruoka on paskaa, niin voitko jo vihdoin laittaa listan niistä ruuista, jota saa syödä että ei syö paskaa? Olen tätä aiemminkin sulta pyytänyt, mutta ei vaan ole tullut vastausta. Kiitos!

Odotan myös innolla! Haluan myös tietää tämän henkilön painoindeksin ja rasvaprosentin, Liikunnallisuuden tason ja koulutuksen. Odotukseni ovat luonnollisesti kovat, koska tämä henkilö on niin hyvä moralisoimaan muita.;)

Vierailija
11/40 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tuleeko joulutortussa niin paljon rasvaa, että se tätä selittäisi. Mietin että voisiko lapsi olla allerginen luumulle? Kun joulutortussa usein on luumuhilloa. Oliko näissä, ja onko luumua tullut muuten syötyä?

Vierailija
12/40 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni oksensi pienenä jostain syystä nallekarkeista, tämä kävi useampaan otteeseen. Kai tuo voi olla joku allergia.

Vierailija
13/40 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni oksensi pienenä jostain syystä nallekarkeista, tämä kävi useampaan otteeseen. Kai tuo voi olla joku allergia.

Hei kohtalontoveri! Meillä oli ihan sama!

Vierailija
14/40 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tuleeko joulutortussa niin paljon rasvaa, että se tätä selittäisi. Mietin että voisiko lapsi olla allerginen luumulle? Kun joulutortussa usein on luumuhilloa. Oliko näissä, ja onko luumua tullut muuten syötyä?

Ei ollut. Toisissa oli omenakanelia ja tässä tän päiväisessä nutellaa. Ap

Vierailija
15/40 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumumarmeladi joulutortuissa voi aiheuttaa herkkävatsaille jopa ripulin.

Muutoinkin joulutorttu on ns. raskas leivonnainen, koska se sisältää paljon rasvaa.

Itse muutin joulutorttuihin aprikoosimarmeladin, eikä sen jälkeen enää vatsaa alkanut väännellä tortun syömisen jälkeen.

Ja voitaikinat eivät sisällä palmuöljyä.  Mikään palmuöljy ei aiheuttanut lapsen oksententelua, koska vähäiset määrät palmuöljyä on lähes kaikissa teollisissa tuotteissa, kuten muitakin "lisäaineita".

Vierailija
16/40 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten on kysymys joulutorttu taikinasta.

Runsasrasvainen ja sehän myös lehtevää.  Eli sen mukana ihminen nielee myös ilmaa.

Vatsaan menee kertaheitolla runsaahkosti ilmaa, mikä aiheuttaa painetta vatsalaukkuun ja yksi tuo liiallisen ilman oire on se, että ihmistä alkaa ensimäiseksi oksettaa.

Vierailija
17/40 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummeilla ei aina se hygienia ole ihan kohdallaan. ei ihme, että menee vatsa sekaisin

Vierailija
18/40 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mummeilla ei aina se hygienia ole ihan kohdallaan. ei ihme, että menee vatsa sekaisin

Kyllä ne mahdolliset bakteerit kuolevat uunin lämmössä.

Olet ilkeä ihminen. ja juurihan ap kertoi, että myös kotona syödyistä joulutortuista tulee oksennusjuttu.

Ja tuokin on totta, että joulutortuissa on paljon ilmaa, nehän nimenomaan kaulitaan lehteviksi.

Siksi ne ovat niin haperoita ja murusia tulee, kuten kaikista tuollaisista leivonnaisista vaikkapa voisarvista.

Vierailija
19/40 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkämerkkisiä valmishillojako? Teen itse aina luomuluumuista. E904 voi olla hedelmissä, ja siitä tulis migreeni.

Vierailija
20/40 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole se, mutta jos sinua kiinnostaa, selviää se asia tuolta:

Mun jauhoissa ei saa olla yhtään askorbiinihappoa - vuosikausia olen ollut tarkka sen suhteen. Maissiallergiset eivät sitä tietoa saa mistään, mutta varmasti kärsivät kauheasti:-(

https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2007/20070752

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi