Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla mahdollista? Lapsi oksentaa joulutortuista?

Vierailija
02.12.2020 |

Syötiin viime viikolla mummin luona joulutorttuja. Autossa alkoi voimaan pahoin ja oksensi. Tänään syötiin aamupalalla yksi joulutorttu lasten kanssa niin että kumpikin saa yhden sakaran. Lähdettiin hoitoon ja meni tunti kunnes tarhatäti soitti että oli oksentanut. Nyt ihan normaali, samoin silloin viimeviikolla oksentamisen jälkeen

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nutellaa oli. Sehän se .

Vierailija
22/40 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torttu . Leivottu vähän kuin croissant voita ja jauhoja . Hilloja no tässä oli nutellaa . Se että niitä on aina kyllä läpi vuoden mutta eniten joulun aikaan johtuu siitä että jouluna on juhla . Pöydät katetaan kauniisti on herkkuja ja kahvin kanssa sitten näitä ja mehun. Vähän kuin viinerit ne on juhlaan tarkoitettu. Konvehdit myös on juhla pöytään . Joulutorttu ei ole mikään muu kuin leivonnainen . Siinä ei ole muuta kuin voita jauhoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko katsonut tähtiä koskaan . Tortut on niiden mallisia . Oikeita tähtiä ei syödä tietysti.

Vierailija
24/40 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulutorttua jos erehtyy syömään niin kuuluukin oksentaa. On ne niin hirveitä.

Vierailija
25/40 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aikuinen, enkä pysty syömään voi-/lehtitaikinaa. En oksenna, mutta närästää niin ettei vaan pysty. En tiedä mikä on ongelmana, koska millekään en ole allerginen.

Onneksi on melko helposti vältettävissä! 

Vierailija
26/40 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaan syödä hirveästi mitään rasvaista. Siinähän se syy voikin olla. Lapsella on muutenkin melko herkkä vatsa välillä. Ja anteeksi sinulle, jonka mielestä olen syöttänyt lapselleni paskaa. Toivotaan että sun traumat ei ole pitkäaikaisia. Syödään kyllä muuten oikein monipuolisesti ja terveellisesti. Anteeksi kun annan lapsilleni välillä herkkuja. Ap

Itse olen vilja-allerginen ja tulee paha olo mitä tahansa viljaa syönkin, poislukien kaura. Pystyykö pieni syömään leipää tai muita viljatuotteita?

Vierailija
27/40 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö niitä torttuja vetää heti aamupalaksi. Ahneella on pas... loppu.

Vierailija
28/40 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varma, että mummin taikina ei ollut jotain edellisvuotista? Tai peräti vanhempaa vuosikertaa? Kun näillä joillain vanhemmilla ihmisillä on valitettavasti tapana säilöä rotansyömiä ruoka-aineita 70-luvulta ja sitten joudutaan vatsataudissa sairaalaan. 

-Nähty on tosielämässä

Vierailija
29/40 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa, että lapsellasi ap voi olla keliakia.  Itselläni on ja oksennan heti jos syön jotain vehnäjauhosta leivottua. 

Vierailija
30/40 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni oksensi pienenä jostain syystä nallekarkeista, tämä kävi useampaan otteeseen. Kai tuo voi olla joku allergia.

Noi nallekarkit on pelkkää sokeria ja keinotekoisia makeutus -ja väriaineita, en itsekkään pysty syömään, saan rakkuloita suuhun 

Vierailija
31/40 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian rasvaista lapsille, omat ei edes suostu syömään vaikka ois tarjolla.

Vierailija
32/40 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla allergiaoire. Lapsen allergia voi oireilla oksentamisena. Oma lapsi oksensi syötyään ruokaa jolle on allerginen, ja pian lähdettiinkin anafylaksian takia sairaalaan. Suosittelen allergiatestejä. 

Vierailija
33/40 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TARHATÄTI?????!?!?!?!!!?!?😡🤬

Se on varhaiskasvattaja akat. loppututkinto

Vierailija
34/40 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa, että lapsellasi ap voi olla keliakia.  Itselläni on ja oksennan heti jos syön jotain vehnäjauhosta leivottua. 

Mä oksennan myös, muttei ole keliakiaa vaan Crohn.

Vierailija
35/40 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syötät lapsille niitä sakaroita, niissähän on vain sitä kamalaa transrasvahöttöä? Hillo jää siihen keskelle!

Vierailija
36/40 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääpipi sää oot. 

Vierailija
37/40 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääpipi sää oot. 

K50.8, Morbus Crohn. Voi olla missä tahansa kohdassa suolistoa suuontelosta peräaukkkoon. Autuaita ovat tietämättömät. 

Vierailija
38/40 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ehdottomasti paras, luonnollisin ja ravitsevin ruoka on maito ja maitoruoat, eli siis mannapuuro keitettynä maitoon, maito maitoon leivottujen terveyskorppujen kanssa joissa on nisujyvän kaikki osat mukana, maitokekseistä maitoon tehty maitovelli, korppu maidosta ja edellä mainituista terveyskorpuista, munamaito, olutjuusto maidosta, sahdista ja siirapista erittäin jos lapsella on umpitauti ja vähärasvainen kala kevyesti keitetyn munan, maidon ja maitoon leivotun kauraleivän kanssa yhteen sekoitettuna. Mutta makeisia, leivonnaisia, pähkinöitä, rusinoita, kasviksia, marjoja ja hedelmiä lapsi älkööt saako ennen noin 15 vuoden ikää, sillä ne ovat vaikeasti sulavia ja aiheuttavat helposti ripulia, umpitautia, hinkuyskää, riisitautia, koleraa, ruttoa, lavantautia, spitaalia, kaatumataudin, kalvetustaudin ja kitukuumeen.

Vierailija
39/40 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaiset ruoat voivat ärsyttää sappirakkoa, josta seuraa pahoinvointia. Voitaikina on yleinen närästyksen ja sappikohtausten aiheuttaja.

Aiheuttanee siis lapselle voimakkaan närästyksen, vatsahapot nousee ruokatorveen ja sitten oksennus.

Vierailija
40/40 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vatsa ei kestä joulutorttutaikinaa ja varsinkin jos on luumua.. Oma tekemä torttutaikina ei aiheuta mitään ja täytteenä omenakaneli.  Valmistaikina on tosi rasvaista enkä muutenkaan syö rasvaisia huonosti sulavia ruokia koska on ibs, lapsesta asti ollut hyvin herkkä vatsa ja 50v  (vasta) todettiin ibs. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä