Britannia hyväksyi ensimmäisen rokotteen - vuoden alussa tiedämme tuleeko akuutteja sivuvaikutuksia
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/b1c877e6-f2cb-4e10-9216-4871239ab1ed
Jos Suomeen tulee sama rokote niin sen ongelmat on jo tiedossa silloin.
Kommentit (33)
Onkos se tämä Oxfordin rokote? Jota ylevästi luvattiin testata oikeasti plaseboa vastaan. Ensimmäisenä rokotteena maailmassa. Sitten ääni kellossa vaivihkaa muuttui ja "plasebona" käytettiin rokotetta, joka aiheuttaa tunnetusti paljon haittavaikutuksia. Mutta tulipa kauniimpi tilasto! Viis tieteestä.
Ja tämä on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kannatan rokotteita vakaviin tauteihin ja olen lapsillekin laitattanut kaikki rokotukset ohjelman mukaan. Sikaflunssarokotetta en ottanut, koska oltiin se jo lievänä flunssana sairastettu. Sama homma tämän koronaviruksen kanssa. Ei mitään järkeä ottaa rokotetta tautiin, johon kuolemisen riski on olematon. Toki jos olisin 70+ tai pahasti ylipainoinen, tilanne olisi eri.
Entä jos korona lyhentää elinikää, koska aiheuttaa verisuonissa muutoksia. Jos 6-kymppisen ovat tulevaisuudessa kuin nykyiset 8-kymppiset? Se, että ei tapa on aika pieni ongelma. Haluatko elää elämäsi lopun heikossa hapessa? Joku alta 4-kymppinen voi sanoa, että kaikki kuolee joskus, mutta kun jokainen vanhenee niin huomaakin, että se 6-kymppinen onkin liian nuori kuolemaan.
Otan ennemmin rokotteen kuin verisuonimuutoksia jokaiseen elimeen.
On sulla ongelmat. Itse olen sitä sukupolvea, joka ei tule saamaan takuueläkettä suurempaa eläkettä, jonka saisi mahdollisesti 70-vuotiaana. Olen sellaisessa työssä, että taatusti en ole enää elossa kun tuo 6 kymppiä lähestyy. Ihan sama onko verisuoniongelmia eli ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kannatan rokotteita vakaviin tauteihin ja olen lapsillekin laitattanut kaikki rokotukset ohjelman mukaan. Sikaflunssarokotetta en ottanut, koska oltiin se jo lievänä flunssana sairastettu. Sama homma tämän koronaviruksen kanssa. Ei mitään järkeä ottaa rokotetta tautiin, johon kuolemisen riski on olematon. Toki jos olisin 70+ tai pahasti ylipainoinen, tilanne olisi eri.
Entä jos korona lyhentää elinikää, koska aiheuttaa verisuonissa muutoksia. Jos 6-kymppisen ovat tulevaisuudessa kuin nykyiset 8-kymppiset? Se, että ei tapa on aika pieni ongelma. Haluatko elää elämäsi lopun heikossa hapessa? Joku alta 4-kymppinen voi sanoa, että kaikki kuolee joskus, mutta kun jokainen vanhenee niin huomaakin, että se 6-kymppinen onkin liian nuori kuolemaan.
On sulla ongelmat. Itse olen sitä sukupolvea, joka ei tule saamaan takuueläkettä suurempaa eläkettä, jonka saisi mahdollisesti 70-vuotiaana. Olen sellaisessa työssä, että taatusti en ole enää elossa kun tuo 6 kymppiä lähestyy. Ihan sama onko verisuoniongelmia eli ei.
No on sulla ongelmat! Haluat siis elää köyhänä ja sairaana. Lycka till!
Vierailija kirjoitti:
Onkos se tämä Oxfordin rokote? Jota ylevästi luvattiin testata oikeasti plaseboa vastaan. Ensimmäisenä rokotteena maailmassa. Sitten ääni kellossa vaivihkaa muuttui ja "plasebona" käytettiin rokotetta, joka aiheuttaa tunnetusti paljon haittavaikutuksia. Mutta tulipa kauniimpi tilasto! Viis tieteestä.
Ja tämä on fakta.
Mitä ihmettä oikein selität? Kaikkia rokotteita testataan aina plaseboa vastaan. Se on rokotekehityksen olennainen ja pakollinen vaihe. Eihän rokotteen tehoa voitaisi muuten mitenkään arvioida.
Nopeasti alkoi rokottaminen heti kun Biden saatiin pressaks :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä on fakta.
Mitä ihmettä oikein selität? Kaikkia rokotteita testataan aina plaseboa vastaan. Se on rokotekehityksen olennainen ja pakollinen vaihe. Eihän rokotteen tehoa voitaisi muuten mitenkään arvioida.
Ei testata ja se tässä kaikkia asiaan perehtyneitä huolettaa. Perehdy edes auttavasti asioihin ennen kuin avaat suusi. Ole hyvä ja linkkaa tutkimus jossa käytetään plaseboa eikä toista rokotetta, haluan kovasti nähdä! Ei nimittäin löydy.
Rokotteista tulee alkuun olemaan pulaa. Tämän vuoksi rokottaminen aloitetaan riskiryhmistä. Ilmeisesti vielä vaatii kaksi rokotetta tietyn ajan välein ennen kuin täysi teho saavutetaan. Aika monta kuukautta tulee kulumaan, ennen kuin työikäiset peruspulliaiset saavat edes mahdollisuuden ottaa rokotteen. Siinä vaiheessa akuuteimmat sivuvaikutukset ovat jo tulleet esiin.
Riskiryhmäläisen kannattaa ottaa rokote, vaikka sen kaikkia sivuvaikutuksia ei täysin tunneta. Korona on kuitenkin riskiryhmässä oikeasti vaarallinen ja potentiaalisesti kuolemaan johtava tauti.
Nuorille rokotetta ei kannata antaa. Heille korona ei ole vaarallinen. Tällöin vaakakupissa on vaaraton flunssa vs. uusi pikavauhtia testattu rokote, jolloin rokotteen riskit ovat isommat. Laumasuojaa ei tarvita, jos rokotetaan riskiryhmät. Näin toimitaan influenssankin kanssa.
Riskiryhmiin kuuluvien suojaamista ja rajoitteiden purkua varten pitää rokottaa myös valtaosa muistakin ihmisistä. Muuten tauti ei katoa.
Kaikkiin rokoteisiin liittyy vaaroja, mutta kuten myissakin rokoteissa vaarat ovat todella paljon pienemmät kuin itse taudissa. Isompi todennäköisyys on saada tappava korona parikymppisenä, kuin jotain sivuoireita rokotteesta.
Ei kannata jäädä tuijottamaam yhtä arviota tai lehtijuttua, vaan katsoa kokonaisuutta.
Kyllä 80-vuotiaalle koronarokotteen hyödyt ovat haittoja suuremmat. Rokotteen ja epidemian laantumisen jälkeen 80-vuotias voi nähdä lapsenlapsiaan ja käydä kaupassa tai vaikka kahvilla isommin tautia pelkäämättä. Testeissä on suljettu pois akuutit haittavaikutukset rokotteista.
Varmasti vanhukselle tai sairaalle ihmiselle rokotteen hyödyt ovat haittoja suuremmat. Miten asia nuoren ja terveen ihmisen kohdalla on, sitä on vaikea sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Briteissä Koronan aktiivinen sivuvaikutus on n. 600 kuollutta per päivä.
Ei siihen sielläkään kuole kuin vanhukset. Eikä niistäkään kovin moni. Olen ihmetellyt, kun omassa suvussa on pahimmilla korona-alueilla viisi vanhusta, joista yhdellä syöpähoidot käynnissä, kaksi muuta muuten tosi huonossa kunnossa laitoksessa, eikä ne ns. terveetkään hyväkuntoisia ole. Silti niistäkään kukaan ei ole sairastunut.
Aika nuoria ne sinun vanhukset... haepa vaikka koronaan kuolleita julkkiksia englanninkielisissä maissa. Siellä on kolmikymppistä räppäriä, muusikkoa ja näyttelijää.