Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko maidontuotanto mahdollista käynnistää vielä uudelleen?

Vierailija
02.12.2020 |

Olen ollut imettämättä/lypsämättä rintamaitoani nyt 10 vuorokautta ja minulla on 3kk ikäinen vauva. Tarkoitus olisi nyt yrittää jatkaa jos ei imetystä niin lypsää edes maitoa ja antaa sitä pullosta vauvalle. Onnistuuko vielä vaikka taukoa on ollut tuo kymmenisen päivää? Kokemuksia kellään?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidontuotannon jatkaminen on mahdollista vielä n. 40 päivän ajan imetyksen päätyttyä eli toivoa sulla vielä on koska tuo aika ei ole täyttynyt. Tsemppiä!

Vierailija
2/5 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti kun yrittää niin voi onnistuakin. Pumppaa käsi-tai sähköpumpulla tiheästi ja koita myös lypsää käsin ihan sormilla. Voit kokeilla lämmitellä rintojasi ennen pumppaamista/lypsyä vaikka suihkun alla tai lämpimillä kauratyynyillä tms. Kun pumppaat tai lypsät ole vauvasi lähellä. Äidinmaito on parasta ravintoa vauvalle ja 3kk iältään on vielä aika pieni joten hän saisi siitä hyviä ravintoaineitakin. Joten ei haittaa vaikka lypsetyt maito määrät olisivatkin pieniä sillä ne ovat silti arvokkaita. Jaksamista yritykseen! Millaisia määriä olet saanut lypsettyä jos olet yrittänyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidontuotanto voi käynnistyä stimuloimalla jopa synnyttämättömällä naisella, joten ihan varmasti onnistuu noin lyhyen tauon jälkeen. Muistan, kun mulla oli imettämisen lopettamisesta noin vuosi aikaa, ja puristin rinnasta vähän kovempaa, niin tuli maitotippa esiin.

Vierailija
4/5 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti kun yrittää niin voi onnistuakin. Pumppaa käsi-tai sähköpumpulla tiheästi ja koita myös lypsää käsin ihan sormilla. Voit kokeilla lämmitellä rintojasi ennen pumppaamista/lypsyä vaikka suihkun alla tai lämpimillä kauratyynyillä tms. Kun pumppaat tai lypsät ole vauvasi lähellä. Äidinmaito on parasta ravintoa vauvalle ja 3kk iältään on vielä aika pieni joten hän saisi siitä hyviä ravintoaineitakin. Joten ei haittaa vaikka lypsetyt maito määrät olisivatkin pieniä sillä ne ovat silti arvokkaita. Jaksamista yritykseen! Millaisia määriä olet saanut lypsettyä jos olet yrittänyt?

Kiiros vinkeistä. Olen käsin lypsämällä saanut jotain 10-30ml lypsetyksi :( taitaa olla aika vähän

Ap

Vierailija
5/5 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiiros vinkeistä. Olen käsin lypsämällä saanut jotain 10-30ml lypsetyksi :( taitaa olla aika vähän

Ap

Muistat varmasti sen, että vauva tilaa maitoa. Jos saisit vauvan imemään, niin olisi kaikkein paras. Mutta kannattaa ainakin tehdä lypsäminen vauvan lähellä, jos vauva ei halua imeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän