Tekonahkainen paita
Ihan pakko kysyä, jos jollakin sattuisi olemaan omakohtaista kokemusta. Minkälaisia nuo tekonahkaiset paitapuserot on oikein pitää päällä? Hiostaako ne, vai onko kangas tuulettuvaa materiaalia tekonahkasta huolimatta?
Kommentit (21)
Kiva kuulla! Tekonahka tuo asuun kivaa särmää ja hehkua. Taidan siis laittaa tilaukseen :)
Minua alkaa toimiston naisten tekonahkaiset paidat kyllä kovasti huostaa!
M
Riippuu tietysti miten liikut ja minkälainen aineenvaihdunta sinulla on. Minulla oli tekonahkapaita risteilyllä päällä ja varsinkin yökerhossa tanssiessa sen kanssa tuli TODELLA hiki.
Miulla on sellainen eikä yhtään hiosta, vaan tuntuu ihanalta päällä. Toimistotyötä teen ja ainakin miehiltä saan paljon kehuja. Rohkeasti vain kaupoille!
Miisa
Ostin vaimolle juurikin tuollaisen ap:n mainitseman paidan ja hän on tykännyt siitä kovasti. On kuulemma kätevä, kun voi pyyhkiä suurimmat pölyt ja roiskeet rätillä puhtaaksi :D
Ihana! Mä niin arvostan miehiä, jotka ostavat vaimoilleen lahjoja. Voi kun joskus löytäisin sellaisen miehen.
Tekstiilinahka ei todellakaan hiosta, katsopas netistä niin löydät lisätietoa aiheesta.
Tekonahka tuntuu niin ihanalta materiaalilta ja on paljon ekologisempaa kuin aito nahka.
Hassua, mutta tuli tuosta sun aloituksesta vaan mieleen. Mulla oli joskus nuorempana tekonahkaiset housut yökerhossa ja voi mahdoton kuinka kuumat ja hikiset ne olivat sen illan jälkeen. Toivottavasti nykyinen tekonahka on edes vähän hengittävämpää, muuten olet kyllä ihan kirjaimellisesti lirissä sun tekonahkasi kanssa.
Ap:lle 10 pistettä ja papukaijamerkki siitä että käytti oikeaa termiä. Se on todellakin tekonahka, ei keinonahka.
Tämän virheen tekee usein ammattitoimittajatkin. Tekokuituiset kankaat eivät ole keinokuitua vaan tekokuitua.
Aika monenlaista materiaalia tosiaan myydään "tekonahkana". Käsite on laaja ja en ainakaan edes itse tiedä miten tekonahka määritellään. Kiitoksia edelliselle kommentoijalle, joka selvitti tekokuidun ja keinokuidun eroa.
Aito nahka on todella kallista ja on vaatteissa varsin kankeaa materiaalia. Tekonahkan kehitys vuosien varrella on mahdollistanut mitä upeimpien vaatteiden valmistuksen tekonahka-materiaalista.
Vierailija kirjoitti:
Aika monenlaista materiaalia tosiaan myydään "tekonahkana". Käsite on laaja ja en ainakaan edes itse tiedä miten tekonahka määritellään. Kiitoksia edelliselle kommentoijalle, joka selvitti tekokuidun ja keinokuidun eroa.
Aito nahka on todella kallista ja on vaatteissa varsin kankeaa materiaalia. Tekonahkan kehitys vuosien varrella on mahdollistanut mitä upeimpien vaatteiden valmistuksen tekonahka-materiaalista.
Olet vissiin ostanut halvimmista halvinta sikamokkaa ainoastaan? Aito nahka voi olla todella ohutta, joustavaa ja miellyttävää. Valitset vaan minkä laatuista haluat.
Apua teidän kanssa!
Maailman parhaimmat vaatemateriaalit ovat aitoja. Villa, silkki ja aito nahka.
Naiset jotka olette hankkineet otsikon kaltaisia paitoja ja mielestänne ne ovat olleet mukavia yllä, voisitteko laittaa linkkejä ostopaikkaan.
Kiinnostaa hankkia tuollainen vaimolle :-)
Etukäteen kiitos.
Mitä ihmettä? Tekonahka on kirjaimellisesti muovia. Puepa muovikelmua ylle, mahtaako hiostaa? Ja niin hiostaa tekonahkakin.
Minusta tekonahka on aina halvan näköistä. Sori. Hiosti tai ei.
Tekonahkaisesta paidasta ei ole kokemusta, mutta housuja, hameita yms on vaatekaapissa useita.
Vierailija kirjoitti:
Naiset jotka olette hankkineet otsikon kaltaisia paitoja ja mielestänne ne ovat olleet mukavia yllä, voisitteko laittaa linkkejä ostopaikkaan.
Kiinnostaa hankkia tuollainen vaimolle :-)
Etukäteen kiitos.
Zalando, Asos, Bubbleroom, Amazon. Tuossa nyt muutama esimerkki :)
Miehille löytyy myös tekonahkaisia paitoja ja housuja. Lisäksi ainakin yksi kotimainen toimija tekee vaatteita tekstiilinahasta, joka on käsittääkseni tekonahkaa.
Minulla on Ginasta ostettu "tekonahkainen" paita = PU ja se ei ainakaan kovasti hiosta.