En pysty laulamaan kovin korkealta. Olenko siksi huono laulaja?
Pysyn nuotissa, laulan puhtaasti ja osaan käyttää ääntäni, mutta en pääse korkealle. Muistan melodioita naurettavan helposti. En ole koskaan ollut laulutunneilla, enkä laula kuin omaksi ilokseni.
Joskus mietin, että kuulostan tosi hyvältä. Haluaisin kokeilla jonkun opettajan avulla, mutta kannattaako se? Onko se turhaa?
Kommentit (12)
Miksi se olisi turhaa?
Ei kukaan ole seppä syntyessään, etkä varmaan itseksesi opi oikeita tekniikoita laulaa. Mene hyvälle opettajalle, niin saat itsestäsi paljon enemmän irti ja erittäin hyvän harrastuksen. Ja tekeehän tuota moni ihan päätyökseen, meitä rivimuusikoita kyllä löytyy. Ei tarvii olla michelinkokki työllistyäkseen keittiöhommiin. Sama pätee musahommissa. Asiakaspalveluduuni. Ja kiva sellainen.
Et ole harjoitellut tarpeeksi. Itsellä kesti noin vuosi laulutunneilla, ennenkuin alkoi sujua. Tätä ennen olin harjoitellut itse n. kolmen vuoden ajan aktiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Et ole harjoitellut tarpeeksi. Itsellä kesti noin vuosi laulutunneilla, ennenkuin alkoi sujua. Tätä ennen olin harjoitellut itse n. kolmen vuoden ajan aktiivisesti.
Lisäys, ja minulla on luonnostaan matala/normaali puheääni. Pystyn laulamaan sekä hyvin matalalta että aika korkealta nyt.
Minullakin on sperman polttama ääni.
Mikä on melodioiden muistamista naurettavan helposti?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ainakin suosikkikappaleet ovat pinttyneet muistiin alusta loppuun. En ole koskaan pistänyt merkille, montako kuuntelukertaa kestää, ennenkuin kappaleen kaikki osat ovat hyvässä muistissa. En ole ajatellut, että ihmisissä olisi merkittävää eroa asian suhteen. Epämieluisaa musiikkia en tietenkään muista, kun en haluakaan muistaa. Ellei ole joku inha korvamato tarttunut muualta kuin omista kuulokkeista.
Vierailija kirjoitti:
Itse et osaa kaikkia maakuntalauluja ulkoa, koska olet moukka.
Mene laulutunneille! Tekniikkakysymys ennen kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse et osaa kaikkia maakuntalauluja ulkoa, koska olet moukka.
No en osaa en.
Ap:n oma kehu haisee, mutta mikäpä se kissan hännän nostaisi jos ei kissa itse. Haluat kokeilla laulunopettajan avulla. Siis mitä tarkalleen? Jos haluat opetella oikeaa laulutekniikkaa, suosittelen opettajan hankkimista. Äänen käytössä on silloin jotain pahasti pielessä, jos ääniala on kapea. Jos taas haluat opettajan vaan karaokeyleisöksi, suosittelen säästämään rahat. Mikään ei ole rasittavampaa kuin lauluoppilas joka kuvittelee laulutuntien olevan vain sitä, että oppilas laulaa mielikappleitaan ja opettaja säestää.
Tai sit sulla vaan on matala ääni? Ei siinä mitään pahaa ole