Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taapero tippui noin 60 cm:n korkeudelta

Vierailija
12.04.2014 |

Puolitoistavuotias lapsemme kiipesi patterin päälle ja tipahti siitä siten, että pää osui huonekalun reunaan pudotessaan. Hän jatkoi leikkimistä sen jälkeen, mutta huomasin, että hän oli hieman tavallista uneliaampi. Lisäksi hän nukahti tavallista aiemmin. Mieheni pelasi konsolipeliä ko. hetkellä melkein lapsen vieressä ja itse imetin vauvaa tuolloin, joten en tarkkaan nähnyt, mitä tapahtui. Mieheni mielestä ei ole mitään syytä huoleen ja "pojat kuulemma välillä satuttavat itsensä". Itse olen huolissani ja pyysinkin, että voisin seurata poikaa koko yön ja herättää hänet parin tunnin välein. Ihmetyttää se, että mies ei tosiaan ole lainkaan huolissaan. Sitten kysyinkin häneltä, että millaisesta tapaturmasta hän olisi huolissaan, johon hän vastasi, ettei mistään. :O Hän on aiemmin hoitanut poikaa ajoittain ja nyt alkoikin huolestuttaa, että onko vastaavaa tapahtunut tietämättäni aiemmin, kun hän vaikutti niin välinpitämättömältä. Miten siis voin luottaa hänen arviointikykyynsä? Pitäisikö poika viedä varuiksi kuitenkin päivystykseen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi.

Vierailija
2/9 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina seurannut aivotärähdyksen oireita ja toki muutakin poikkeavaa jos on tullut kolaus..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää valvoa koko yö hänen vierellään, jos et vie päivystykseen, ettei yhtäkkiä mene taju.

Meillä tyttö tippui syöttötuolista ja sai jonkun kauhean turvotuksen päähänsä sen seurauksena. Onneksi oli lukinkalvon ulkoista, koska muuten olisi ollut vakavaa. Lääkäri ei ollut koskaan nähnyt vastaavaa.

Eli jos haluat olla hyvä äiti, niin tarkkailet koko ajan, että kaikki ok, mutta tuo uneliaisuus jo viittaa kyllä ainakin aivotärähdykseen.

Vierailija
4/9 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on täysi idiootti!!!

Vierailija
5/9 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä taapero-sanan käyttövillitys on tullut...kävit ap tänään primassa ja hesessä siinä vieressä.

Vierailija
6/9 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 cm on vaaraton pudotus jos ei ole mitään terävää alla. Voit toki herättää yöllä jos huolestuttaa.

Vierailija
7/9 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 23:19"]

Mistä tämä taapero-sanan käyttövillitys on tullut...kävit ap tänään primassa ja hesessä siinä vieressä.

[/quote]

Taaperolla tarkoitetaan 1-3vuotiasta lasta.Jos siis kirjoitetaan vauvasta, niin lukija tietää että kyseessä on alle 1-vuotias, jos taaperosta on kyse 1-3vuotiaasta ja niin edelleen.Sama asia kun puhutaan leikki-ikäisestä ja teinistä, ei sen kummempaa.

Vierailija
8/9 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika tosiaan itki pudottuaan, mutta alkoi leikkiä sen jälkeen normaalisti ja leikkikin noin tunnin, jonka jälkeen nukahti noin puoleksi tunniksi, josta heräsi itkien. Hän ei tuolloin kuitenkaan ottanut maitoa, vaan käveli hetken ympäriinsä, jonka jälkeen halusi mennä uudelleen nukkumaan ja joi maitoa ennen nukkumaan menoa. Hän nukkuu normaalistikin hyvin sikeästi, joten ei kovin helposti herää herätettäessä. Huomasin, että hän tilanne on kuitenkin vakaa tällä hetkellä. Huolestuttaa itseäni kyllä kovasti ja aion seurata tarkkaan hänen vointiaan. Mieheni on tosiaan jollain tavalla erikoinen, kun hän todella harvoin osoittaa mitään empatian merkkejä, vaikka muuten onkin ns. normaali ja "kunnollinen". Hän ei ilmeisesti jotenkin ymmärrä, että onnettomuudet ovat oikeasti vaarallisia. Jos esimerkiksi olen joskus loukannut itseni, niin hänellä ei ole minkäänlaista myötätuntoa minua kohtaan. Tosiaan mun ei pidä luottaa mieheni arviointikykyyn, vaan teen omat ratkaisuni. Pitäisiköhän varuiksi soittaa terveysneuvontaan vielä? Sieltä tosin todennäköisesti neuvovat seurailemaan tilannetta. Tuntuu tosi typerältä, että mieheni ei voinut nostaa poikaa alas pojan kiipeillessä melkein vieressä, vaan mies vain pelasi jotain typerää konsolipeliä. :( Itse olin kauempana imettämässä vauvaa vauva rinnassa kiinni.

Vierailija
9/9 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 23:19"]

[/quote]

Tosiaan kyseessä on noin puolitoistavuotias, joten sen vuoksi kyseinen "termi". En käynyt tänään Prismassa enkä Hesessäkään. Millä perusteella niin ajattelit? Se korkeus on tosiaan noin 60 cm (sellainen uudemmanmallinen patteri, jonka päällä pystyy näköjään pieni lapsi kävelemään, kun tukee huonekalua vasten. :( Pääsy patterin päälle kävelemään oli myös estetty, mutta poika ehti siirtää eteen siirretyn huonekalun syrjään. Miehen mielestä lapsi putosi pepulleen, mutta itse en nähnyt tapahtumaa tarkkaan. Kaikki kävi todella nopeasti ja olin kauempana. Päänsä hän kyllä kolautti huonekalua vasten pudotessaan. :(