En tajua näitä sukupuolineutraalijuttuja, koska
sukupuuoli on transihmisillekin näköjään äärimmäisen tärkeä juttu. Nimi Ellen vaihdetaan Elloitiksi yms. Ihmisille on tärkeää kokea joku olevansa jompaa kumpaa sukupuolta, sitä ei pidä neutralisoida!!!
Kommentit (5)
Ei sinun ole pakko ymmärtää niitä kunhan olet asiallinen ja kohtelias asian suhteen ja pidät asian omana tietonasi.
Niin, siis suurin osa on tyytyväisiä sukupuoleensa. Transsukupuoliset identitoituvat myös jompaan kumpaan sukupuoleen. Siis keiden takia näitä sukupuolineutraalijuttuja oiken leikitään?
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun ole pakko ymmärtää niitä kunhan olet asiallinen ja kohtelias asian suhteen ja pidät asian omana tietonasi.
Miksi minun pitäisi pitää asia omana tietonani tai edes olla kohtelias tässä asiassa? Eikö minun mielipiteelläni ole väliä? Lapseni päiväkodissa vältetään nykyään sukupuoleen viittaavia ilmaisuja ja se on mielestäni niin väärin, jopa vahingollista lapsille. Miksi minulla ei saisi olla asiasta mielipidettä ja ilmoittaa sitä kenelle tahansa? -ap
Sukupuolineutraalius (tai -sensitiivisyys) ei tarkoita sukupuolen neutraloimista. Se tarkoittaa samanlaista suhtautumista molempiin (tai kaikkiin) sukupuoliin. Ehkä kaikkein eniten väärinymmärretty käsite maailmassa.
Sekoitat sukupuolineutraaliuden (moni puhuu mieluummin sukupuolisensitiivisyydestä) ja transsukupuolisuuden.