Tapailun hidas eteneminen
Mitäs arvon palstaraati sanoisi tästä?
Olen tapaillut noin puolitoista kuukautta erästä ihanaa miestä, nähdään noin kerran-pari viikossa. Tuntuu kuitenkin, että tilanne ei etene, emme ole vielä jutelleet eksklusiivisuudesta tai mistään muustakaan. En halua vahingossakaan säikäyttää tätä miestä ja siksi pyrkinyt vain nauttimaan yhteisistä hetkistä ilman mitään "mihinkäs tämä on menossa" -keskusteluja. Kuitenkin nyt kun itse on korviaan myöten ihastunut, niin alkaa epävarmuus nostaa päätään, pelko ehkä siitä, että tämä onkin miehelle pelkkää ajanvietettä.
Aikaisemmissa suhteissa miehet olleet hyvin - ehkä liiankin - nopeita tunteistaan kertomisessa ja pyrkineet varmistamaan, että olen ainoa, joten tämä on nyt ollut siitäkin syystä epätavanomaista.
Onko kokemusta vastaavasta? Olenko nyt ihan hätähousu?
Mies 43 v. ja minä 11 v. nuorempi.
Kommentit (92)
Mitkä on sun tavoitteet suhteelta? Voitko kysellä kautta rantain että onko mies sitoutuvaa tyyppiä vai tuntuuko paremmalta olla vapaana. Ei sun tarvi kysyä just teidän suhteesta vaan ongi tietoa mitä mies edes ajattelee suhteesta, kun noita suhdemuotojakin alkaa olemaan aika paljon tänä aikana.
Oikeassa varmasti olet, jotenkin vaan tuntuu, että olen tottunut heittäytymään nopeammin. Tosin tulos ei sitten välttämättä ole ollut mitenkään kovin hyvä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitkä on sun tavoitteet suhteelta? Voitko kysellä kautta rantain että onko mies sitoutuvaa tyyppiä vai tuntuuko paremmalta olla vapaana. Ei sun tarvi kysyä just teidän suhteesta vaan ongi tietoa mitä mies edes ajattelee suhteesta, kun noita suhdemuotojakin alkaa olemaan aika paljon tänä aikana.
Jotenkin vaan tuntuu, että jos nyt lähden liikaa vetämään keskustelua siihen suuntaan, niin päädyn vielä sanomaan liiaksi. Nyt on ollut sen verran mutkatonta, etten halua mokata tätä.
Ap
Ette ole puhuneet mistään suhteeseen liittyvästä?
Jos sulle on selvää, että haluat vakkariparisuhteen ja siksi deittailet, kai nyt otat hyvä ihminen selvää, mitä sun deittikumppanit haluaa? Miksi edes haaskaisit aikaasi johonkuhun, joka pyörittää haaremia, jos itse haluat naimisiin ja puolitoista tenavaa?
Et uskalla puhua, huono merkki. Ei se mies niin ihmeellinen ole, että sun maailma sen mukana seisoo tai kaatuu. Puhu sille, mamma hyvä. Parempi tietää heti, jos tavoitteenne ovat täysin vastakkaiset.
Joo, ei pidä koskaan pelätä, että menettää miehen. Parempi nyt alkuvaiheessa selvittää asioita kuin antaa tunteiden kasvaa ja pettyä vasta sitten. Jos mies ei halua samoja asioita kuin sinä (tai halua niitä kanssasi), niin so what. Ei se ole maailman ainoa kiva mies.
11v ikäero on jo aika iso. Mies saattaa olla kiinnostunut susta mutta empii koska järki sanoo ikäeron olevan liian suuri. Ikä kun on jossain vaiheessa muutakin kuin numeroita.
Vierailija kirjoitti:
Ette ole puhuneet mistään suhteeseen liittyvästä?
Jos sulle on selvää, että haluat vakkariparisuhteen ja siksi deittailet, kai nyt otat hyvä ihminen selvää, mitä sun deittikumppanit haluaa? Miksi edes haaskaisit aikaasi johonkuhun, joka pyörittää haaremia, jos itse haluat naimisiin ja puolitoista tenavaa?
Et uskalla puhua, huono merkki. Ei se mies niin ihmeellinen ole, että sun maailma sen mukana seisoo tai kaatuu. Puhu sille, mamma hyvä. Parempi tietää heti, jos tavoitteenne ovat täysin vastakkaiset.
Niin, tuo on kyllä totta. Minulle on kyllä selvää, että haluan muutakin kuin hengailua, vaikka tietysti rauhassa myös. Ehkä yritän välttää sitä, että annan jotenkin lapsellisen kuvan sillä, että pitäisi heti tietää, mitä tämä on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan edes tajuaisi mistä puhutaan, jos ryhtyisimme puhumaan ”eksklusiivisuudesta”. Onko mies yrittänyt saada pillua?[/quote
Niin, tarkoitin siis sitä, että ei ole muita kierrossa. Olemme olleet sängyssä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
11v ikäero on jo aika iso. Mies saattaa olla kiinnostunut susta mutta empii koska järki sanoo ikäeron olevan liian suuri. Ikä kun on jossain vaiheessa muutakin kuin numeroita.
Onko 11 v. sitten niin paljon kun kummatkin jo aikuisia? Sama elämäntilanne, vakkarityöt, omat asunnot yms. En tietenkään osaa sitten sanoa, paistaako minusta jokin epäkypsyys, jota en vain itse hoksaa.
Ap
Uskoisin että sen huomaa kyllä jos mies on oikeasti todella kiinnostunut eikä vaan hengaile.
Puhuuuko mitään tulevaisuudesta? Ehdottaako seuraavaa tapaamista? Onko hellyyttä kosketteluja, helliä sanoja?
Miten vietätte aikaa yhdessä? Julkisesti vain jossain kahvilla? Kyläilettekö toistenne luona? Entä yövyttekö toistenne luona?
talvinen
Jos hän ei halua perheellistyä. Olet nuorempi nainen.
Ei tuntemattomien tapailua korona-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko 11 v. sitten niin paljon kun kummatkin jo aikuisia? Sama elämäntilanne, vakkarityöt, omat asunnot yms. En tietenkään osaa sitten sanoa, paistaako minusta jokin epäkypsyys, jota en vain itse hoksaa.
Ap
No ei todellakaan ole 11 vuotta suuri ikäero, vaan mielestäni ihan tavallinen ikäero aikuisila ihmisillä.
Joku urpo täällä taas vauhdissa, joka kommentoi tuota ikää.
Noista ei kannata välittää.
talvinen
Käyttäjä36831 kirjoitti:
Uskoisin että sen huomaa kyllä jos mies on oikeasti todella kiinnostunut eikä vaan hengaile.
Puhuuuko mitään tulevaisuudesta? Ehdottaako seuraavaa tapaamista? Onko hellyyttä kosketteluja, helliä sanoja?
Miten vietätte aikaa yhdessä? Julkisesti vain jossain kahvilla? Kyläilettekö toistenne luona? Entä yövyttekö toistenne luona?
Vietämme käytännössä aikaa aina jomman kumman luona, yövymme myös. On kyllä hellä sekä puheissaan että fyysisesti. On myös jotenkin jo muodostunut automaatioksi, että jokainen vkoloppu vietetty yhdessä ja tosiaan suunnitellaan aina seuraavaa näkemistä. Ei kuitenkaan puhunut mitään tulevaisuudesta.
Ap
Öh. Itse ainakin yli 40 vuotiaana miehenä tahdon tietää heti kättelyssä, missä merkeissä näemme. Parempihan se on tavata toinen, kun tietää toisen vaikuttimet tapaamiselle, eikä tarvitse arvailla niitä.
Taas tämä sama ongelma?
"puolitoista kuukautta erästä ihanaa miestä, nähdään noin kerran-pari viikossa"
Mitä tapahtuu tapaamistenne välillä? Mistä juttelette, kun soittelette? Mikä fiilis teillä on puolin ja toisin puhelujen aikana? Tunnetko itsesi onnelliseksi ja nautitko yhteydenpidosta? Entä hän?
Tapaamistahti ei kerro yhtään mitään, koska se riippuu etäisyydestä, töistä, opinnoista, lapsista, harrastuksista, luottamustehtävistä... milloin mistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän ei halua perheellistyä. Olet nuorempi nainen.
Tämä kyllä mahdollista. Kummallakaan ei siis ole lapsia entuudestaan.
Ap
Killuja miehet on ärsyttäviä, ei niistä saa mitään selkoa, tuskin myös jatkossakaan.
Tottakait haluat tietää, mikä se teidän juttunne tapailu- miehen kanssa on. Olet nainen.
Jos mies ei kestä sitä että haluat tietää, menkööt sitten menojaan.
Tällaisia me naiset ollaan.😉🤷♀️
talvinen
Olet. Nuorena "allaanko olee" on ihan ok ensi tapaamisella, mutta miksi aikuisten tarvitsisi heti kättelyyn määritellä suhteen laatu?