Tyttären yo mekko, mitä mieltä olette?
http://www.asos.com/River-Island/River-Island-One-Shoulder-Dress/Prod/pgeproduct.aspx?iid=3115176
Tyttäreni oli tilannut viime viikolla kevään lakkiaisiinsa kyseisen mekon kysymättä minun mielipidettä. Tyttö on 164 cm, joten mekko on luultavasti (toivottavasti ) pidempi.
Itse pidän mekkoa epäsopivana yo juhlaan ja tämän myös hienovaraisesti ilmaisin tytölle. Itse olisin halunnut tytölle valkoisen mekon ja hillitymmän mekon (konservatiivien suku), mutta tuskin hänen päätään saan käännettyä..
Mitä mieltä olette? Onko ok yo mekoksi?
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 21:45"]
Vanhana mummona muistan lakkiaispäivän kun maassa oli 10cm lunta, tuohon ei oikein voi kauniiisti takkia päälle laittaa.
Täytyy myöntää että jo pelkkää hinta saa minut ajattelemaan että rätti on kyseessä, mutta rätteihin nykyisin tunnutaan pukeutuvan.
[/quote]Vai että lunta toukokuun/kesäkuun vaihteessa? Minähän vuonna? 1860-luvun suurina nälkävuosina eläneet eivät varmaankaan enää palstaile.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 20:38"]Oikein säädyllisen ja kivan näköinen. Valkoinen lakkiaisasu ei ole ollut "must" lähes 20 vuoteen.
[/quote]
Ole kirjoittanut 20 v sitten, enkä tiedä, mistä valkoisesta lakkiaisasusta puhut. Ainakin v. 1994 mekot olivat värikkäitä.
[/quote]Niin? Sisälukutaito....niinhän minä sanoinkin. Itselläni oli -92 vihreä puku ja helma tuota ap: n korkeutta:)
Tosi kiva yo mekko :) valmistun itsekkin tänävuonna ja voisin hyvin laittaa tuollaisen mekon jos olisin 5kg kevyempi ja ruskettunut :D
Odotin näkeväni linkissä jonkun horomekon, mutta tuohan oli ihan nätti. Ihan sovelias nuorelle tytölle. Onnea ylioppilaalle ja ylioppilaan äidille :)
Aivan hyvä mekko. Parempi kuin monilla tytöillä meidän lakkiaisissa 2013. Ylsi monella juuri ja juuri vesirajaan ja kaula-aukko oli vähintään antelias.
Oma mekkoni oli tällainen http://www.polyvore.com/cgi/img-thing?.out=jpg&size=l&tid=28388721. Ylsi mulla polviin, koska olen lyhyt. Yhdistin siihen kivan hartiahuivin ja kiilakorkokengät. Opettajat tuli sanomaan, että sopii mulle hyvin eivätkä odottaneetkaan mun pukeutuvan kuten kaikki muut (positiivisessa mielessä siis sanoivat), koska pukeuduin koko lukioajan persoonallisesti.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 21:45"]
Vanhana mummona muistan lakkiaispäivän kun maassa oli 10cm lunta, tuohon ei oikein voi kauniiisti takkia päälle laittaa.
Täytyy myöntää että jo pelkkää hinta saa minut ajattelemaan että rätti on kyseessä, mutta rätteihin nykyisin tunnutaan pukeutuvan.
[/quote]Vai että lunta toukokuun/kesäkuun vaihteessa? Minähän vuonna? 1860-luvun suurina nälkävuosina eläneet eivät varmaankaan enää palstaile.
[/quote]
No tuo viestin kirjoittajahan sanoi olevansa vanha mummo :) Mutta olen kuullut tällaisesta tapauksesta myös, kummitätini on kirjoittanut joskus 70-luvun puolivälin paikkeilla ja sanoi että hänen lakkiaispäivänään satoi lunta, Etelä-Suomessa siis.
Ap:n linkin punainen mekko ei ole varsinainen juhlamekko. Suomalaisittain ehkä kyllä.
Hieman hutsahtavalta vaikuttaa...
Halpa kyllä, mutta muuten mauton. Jos itseä miellyttää horotyyli niin toki sitten. Sopii ehkä vappujuhlii.
Minustakin kiva, vaikka olen yleensä epämuodikas tantta. Se, että toi ei korosta rintoja tekee siitä hillityn.
Ihan söpö, sopii nuorelle naiselle hyvin.
ÄITI! Kiitos kun kuulutat kaikille av:laisuuttasi tällä tavoin, nyt joudun tilaamaan uuden mekon, koska muuten koko suku ja koulu tietää että minun konservatiivinen äitini on AVMAMMA! T. Ap:n tytär
Siis anteeks mistä kohtaa toi mekko on lyhyt? Polvipituinenhan tuo on. Mitä ihmettä nyt taas? :DD Oikein siisti ja kiva, tilaisuuteen sopiva. Pirteä, ihana.
Mun yo-mekko oli sillon kymmenisen vuotta sitten vero modasta 34,90 € "rätti", ja oikein hyvin meni lakkiaiset siinä. Sopi mulle tosi hyvin, ei näyttänyt sen rätimmältä kuin muidenkaan mekot. Että näin. Miksi suotta tuhlata satasia mekkoon, jota käytetään sen kerran. tuskin montaa kertaa lakkiaisten jälkeen enää edes mahtuu päälle naisistumisen vuoksi.
Mekon väri mietityttää: jos iho kalman kalpea tai punakkuutteen taipuva, ei varmaankaan nappivalinta.
Oikein sopiva mekko yo-juhliin. Peittää sopivasti ja on hyvän mittainen, mutta silti nuorekkaan ja hyvännäköinen. Lukion opettajana olen nähnyt niin mauttomia ja tilaisuuteen sopimattomia mekkoja, mutta tuo on oikein hyvä lakkiaisiin.
Sievä mekko se punainen, mitä nyt vähän lyhyenlainen, mutta sitä on tietysti vaikea hahmottaa, kun malli saattaa olla huomatavasti pidempi kuin tytär. Yksi vinkki: paljaalle olkapäälle väritön silikoninen livin olkain. Ja jos mekko ei ole vuorattu, niin alushame ehdottomasti.
Alushame olisi pelastanut paljon myös yhdeksikön kertomassa tilanteessa. Hänen linkittämänsä mekot muistuttivat enemmänkin Baby doll -yöpaitoja kuin juhlamekkoja. Juhlavaa oli vain hnta. Se turkoosi oli sen mallinen, että iltajuhlissa se voisi ollakin paikallaan. Se vaaleanpunainen on illalla vielä enemmän yöpaidan näköinen kuin päivällä. Paljaat olkapäät ovat aina riskaabelit. Jos puku ei istu moiteettomasti, pitää sitä kohotella jatkuvasti.
Ei taivaan tähden mitään silikoniolkaimia. Tytölläsi onkin varmasti olkaimettomat rintsikat kiikarissa jossei jo kaapissa.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:17"]
Siis anteeks mistä kohtaa toi mekko on lyhyt? Polvipituinenhan tuo on. Mitä ihmettä nyt taas? :DD Oikein siisti ja kiva, tilaisuuteen sopiva. Pirteä, ihana.
Mun yo-mekko oli sillon kymmenisen vuotta sitten vero modasta 34,90 € "rätti", ja oikein hyvin meni lakkiaiset siinä. Sopi mulle tosi hyvin, ei näyttänyt sen rätimmältä kuin muidenkaan mekot. Että näin. Miksi suotta tuhlata satasia mekkoon, jota käytetään sen kerran. tuskin montaa kertaa lakkiaisten jälkeen enää edes mahtuu päälle naisistumisen vuoksi.
[/quote]
Katso kuvaa, ei kylläkään ole polvipituinen. Helma ulottuu reiden ja polven puoliväliin, enempi siis ns. minimittainen. Ihan kiva mekko kuitenkin. Punainen väri, no, ehkä vähän pikkujoulumainen, mutta menettelee. Esim. korallinvärisenä olisi ollut kesäisempi.
Kaunis mekko, jos tytär on samankokoinen kuin tuo malli.
Jos tyttö on lihava ja turvonnut, kuten nuoret nykyisin valitettavan usein ovat, mekko voi näyttää aivan kamalalta yllä. Ja etenkin, jos koko on liian pieni, joka on myös niin tavallista.
Mekko sinänsä on yo-juhlaan ihan ok, paljon pahempaa ja oudompaa on nähty. Mekon pituudessa voi miettiä sitäkin, missä todistus ja ruusu otetaan vastaan: jos kävellään portaita ylös näyttämölle, yleisö on paljon matalammalla kuin valmistuva. Tällöin mekon olisi kyllä tosi kiva olla sen pituinen, ettei sieltä pikkarit vilku tai yleisö päädy miettimään, onko uuden ylioppilaan reidet timmissä kunnossa vai eivät.