Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Savolainen anoppini tulee kylään.

Vierailija
12.04.2014 |

Laitan mykysoppaa ja kalakukkoa. Jälkiruuaksi rönttösiä. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä kuitenkaan osaa, kun et oo savolainen. Anoppi ei tykkää kuitenkaan.

Vierailija
2/13 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun anoppi tulee kylään, pitää lähteä pois ja antaa miehen tehdä sille jotain pöperöä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on rönttöset? Olen Kuopiosta enkä ole koskaan kuullut. Samoin mykyrokkaa en oo koskaan maistanut.

Vierailija
4/13 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolainen anoppini tulee kylään huomenna. Hän syö ihan mitä vain tarjotaan ja tuo yleensä mukanaan valtavan hyviä leipomuksia. :)

Vierailija
5/13 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa tarjota jotain hieman eksoottisempaa, niin suosittelen karjalanpiirakoita siitä naapurimaakunnasta. Kannattaa sitten rypyttää ihan oman mallin mukaan eikä yrittää jäljitellä anopin mallia.

Vierailija
6/13 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 18:54"]

Mitä on rönttöset? Olen Kuopiosta enkä ole koskaan kuullut. Samoin mykyrokkaa en oo koskaan maistanut.

[/quote]

Se on kainuulainen ruoka, mutta en keskinyt mitään parempaa äsken, Nyt hoksasin, että puolukkalörtsyhän sen pitääkin olla. ap. 

Vierailija
7/13 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 18:54"]

[/quote]

Ap on oikeasti savolainen, kunhan pelleilin, tai provoisoin, mitä vaan. Minä sain pienenä mykyrokkaa ja tykkäsin siitä, mutta olenkin outo. 

http://fi.wikipedia.org/wiki/Mykyrokka

http://fi.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6ntt%C3%B6nen

http://fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%B6rtsy

Mutta anoppi tulee kylään. 

Vierailija
8/13 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minä savolainen anoppi vien sen kalakukon ja karjalan piirakat mennessäni etelä suomeen , mutta kokkaan siellä sen ajan, kun olen myös pasta juttuja ja herkkuja kaikenlaisia.

Vierailija
9/13 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän savolaissuvun naiset paistaa yhdessä aina ison satsin karjalanpiirakoita.

En oikein lörtsyä nyt rankkaisi ruokalistalle, ei nuoremmat savolaiset ole kuulleetkaan.

Mykysoppaa saa P-Savossa, ehkä Iisalmen seutuvilla ja sitä korkeammalla.

Kokemukseni mukaan savolaisanoppi nolostuu jos häntä kovin erikseen muistetaan, syövät kyllä kiltisti mitä vaan ;)

Vierailija
10/13 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lörtsyjä saa Kuopion torilta nykyään, sekä liha- että marjaversiona. 

Vierailija
11/13 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun savolainen anoppi ei ikinä tuo mitään tullessaan, saati kokkaa, vaan olettaa, että hän tulee valmiiseen pöytään ja hänelle pitäisi vielä leipoa ja olla lonkeroa jääkaapissa odottamassa. saako anoppinsa vaihtaa?

Vierailija
12/13 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lörtsyjä myydään Savonlinnan seudulla ja on myyty jo kymmeniä vuosia. Kaikki eteläsavossa lörtsyn tuntee.

Vierailija
13/13 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lörtsyjä myydään Savonlinnan seudulla ja on myyty jo kymmeniä vuosia. Kaikki eteläsavossa lörtsyn tuntee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi