Olisi ihanaa tulla joskus perjantaina tyhjään kotiin.
Kyllä niin korpesi tulla kotiin rankan työviikon päätteeksi Kun eteisessä on vastassa vuori vaatteia. Mies ja lapset katsovat rennosti tv:tä. Pakko li syödä ensin ja yrittää rauhoittua. Sen jälkeen vasta siirtämään tavaroita oikeille paikoilleen. En kertakaikkiaan ymmärrä miten joku tai jotkut voivat istua rennosti sohvalla kun lattia velloo tavaraa.
Menin vaihtamaan kotivaatteet ja kodinhoitohuoneen lattialla lojuvat lasten likaiset sisävaatteet, niitä ei vahingossakaan saada viereiseen pyykkikoriin vaikka olen sata miljoonaa kertaa sanonut asiasta. Märät pyyhkeet oli mytyssä lattialla.
suoraan sanottuna v...tuttaa, ihan kuin sanomisillani ja toiveillani ei olisi mitään arvoa, kukaan ei kuuntele, ei kiinnosta, ei välitetä. Pitäisikö minunkin lopettaa välittämästä, jättää pyykit pesemättä, koska pyykit pyörivät pitkin lattioita. Jättäisin astiat pöytään syötyäni, yöpaidan voisin heittää eteisen hiekkaiselle lattialle jne jne.
Olisi ihanaa tulla hiljaiseen ja siistiin kotiin, edes joskus. Sen sijaan olen aivan stressaantunut ja kun viimein pääsen itsek sohvalle, otan lasillisen viiniä eikä todellakaan kiinnosta mikään seksi tässä mielentilassa.
Kommentit (17)
En ole koskaan siivonnut miehen tai lasten sotkuja. Olkoot. Jostain syystä pyykkikori kiinnostaa, kun vaatteet loppuvat ja silloin minä olen ihan ihmeissäni, että mikä sininen pusero, missä pyykissä, tarkoitatko tuota lattialla?
Miten olette päästäneet tilanteen tuohon?
Miksei muut siivoa omia jälkiään? Miksei toiveitasi ja pyyntöjäsi kunnioiteta? Mitä teet, kun pyydät kauniisti ja kukaan ei reagoi mitenkään?
Meillä JOKAINEN siivoaa aina jälkensä, minä, mies ja lapset. Jos joku tavara lojuu jossain ja huomautan siitä, niin ei mene kauaa kun se menee paikoilleen. Lapsilla ei tulisi mieleenkään jätellä likavaatteita pitkin poikin (ainakaan muualle kuin huoneeseensa), koska se on opetettu ankarastikin joskus, mutta nyt saa sitten nauttia helppudesta. Lapset ihan automaattisesti osaavat korajta jälkensä, laittaa roskat roskiin ja astiat koneeseen. Hyvin harvoin on mitään huomautettavaa. Miehelle kun on muutaman kerran sanonut kovemmin, että hän ei rupea mitään vauvaa täällä leikkimään sotkuinensa niin kyllä on mennyt perille.
Millä saan muut siivoamaan omat jälkensä kun selvästikään nätisti pyytäminen tai nalkutus eivät tehoa? Pitääkö alkaa tarjoamaan palkkioita tehdyistä hommista. Lapsille ehkä voisin tuota kokeilla, mutta en aikuiselle miehelle. Väsyttää olla vastuussa kaikista asioista tässä perheessä. Minä ostan lasten vaatteet, hoidan lasten lääkärit, synttäri, lahjat perheenjäsenille, lasten kavereille ja sukulaisille. Mies unohtaa jopa maksaa laskut ilman sanomistani. Miten hemmetissä tähän on tultu. En jaksa.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 21:19"]
Olisi ihanaa tulla hiljaiseen ja siistiin kotiin, edes joskus.
[/quote]
Osta niille joku matka pe-la/su, niin saat olla yksin. Heidän perjantaihinsa kuuluu rentoutuminen eri tavalla kuin sinulla.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 21:51"]
Millä saan muut siivoamaan omat jälkensä kun selvästikään nätisti pyytäminen tai nalkutus eivät tehoa? Pitääkö alkaa tarjoamaan palkkioita tehdyistä hommista. Lapsille ehkä voisin tuota kokeilla, mutta en aikuiselle miehelle. Väsyttää olla vastuussa kaikista asioista tässä perheessä. Minä ostan lasten vaatteet, hoidan lasten lääkärit, synttäri, lahjat perheenjäsenille, lasten kavereille ja sukulaisille. Mies unohtaa jopa maksaa laskut ilman sanomistani. Miten hemmetissä tähän on tultu. En jaksa.
[/quote]
Siihen on tultu niin, että sinä olet aina SUOSTUNUT tekemään kaiken.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 21:19"]
Olisi ihanaa tulla hiljaiseen ja siistiin kotiin, edes joskus.
[/quote]
Osta niille joku matka pe-la/su, niin saat olla yksin. Heidän perjantaihinsa kuuluu rentoutuminen eri tavalla kuin sinulla.
[/quote
rentoutuvat samalla tavalla joka päivä. Eli rivät välitä sotkuista muinakaan päivinä. En ole ollut yksin yötä kotona 11 vuoteen.
Mitä ap. jos sanon sinulle, että sekä mieheni, että minä kuollaan ihan pian syöpääm. Valittaisitko vielä tuosta, jos teillä olisi niin?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 22:00"]
[/quote]
[/quote]
No helvetti, nyt loppuu suostuminen. Katsotaan mitä tapahtuu. tiedän, että tulee olemaan vaikeaa sulkea silmät kaikelta sotkulta, mutta pakko yrittää.
Toivottavasti et väsyneenä kiukutellut perheelle ja saanut kaikkia pahalle tuulelle.
Huiskase sinäkin soffalle sotkuista piittaamatta ja laita porukka siivoamaan omat sotukunsa lauantaina klo 12 kun kaikki ovat levänneet ja tarmoa täynnä.
Sunnuntaina voi sitten huomautella ensimmäisistä sotkuista ja että se joka teki ne, niin siivoaa ne myös.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 22:02"]
Mitä ap. jos sanon sinulle, että sekä mieheni, että minä kuollaan ihan pian syöpääm. Valittaisitko vielä tuosta, jos teillä olisi niin?
[/quote]
miten syöpä ja sotku liittyvöt toisiinsa? En varmastikaan kiinnittäisi siinä tilanteessa huomiota niin paljoa sotkuun, mutta luojan kiitos, meillä ei ole syöpää, joten valitan sotkusta.
[/quote]
[/quote]On tässä sitten vähän sekin että ei koko perheen tarvi välttämättä alistua yhden siivousnatsin vaatimuksiin. Jonkinlainen kompromissi löytynee ja koko perhe pitää opettaa siihen että äiti ei ole piika ja kaikkien pitää siivota OMAT sotkunsa.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 22:05"]
Toivottavasti et väsyneenä kiukutellut perheelle ja saanut kaikkia pahalle tuulelle.
Huiskase sinäkin soffalle sotkuista piittaamatta ja laita porukka siivoamaan omat sotukunsa lauantaina klo 12 kun kaikki ovat levänneet ja tarmoa täynnä.
Sunnuntaina voi sitten huomautella ensimmäisistä sotkuista ja että se joka teki ne, niin siivoaa ne myös.
[/quote]
sehän tässä mättää kun minä tulen pahalle tuulelle sotkuista ja muita se ei häiritse. Eli en saisi tartuttaa omaa pahaa tuultani heihin vaan niellä kiukkuni, päivästä toiseen. Ehkä minun täytyisi muuttaa pois täältä, niin saavat elää sikolätissä keskenänsä.
Syöt ite ja rupeet sitten sohvalle kattoo telkkaa ja avaat kaljan :) Ja jos joku kysyy puhtaista vaatteista tms, niin sano että mistäs mä sen tiedän, mulla on nyt viikonloppuvapaa :) Näin mä tekisin!
8: Niin, ymmärsin kyllä. Siksi ihan vilpittömästi ajattelin, että sinulle voisi olla hyvä, jos saisit perheen pois edes päiväksi.
Toisekseen "on osattava valita taistelunsa". Sotku voi ärsyttää, mutta onko perjantai-iltapäivä oikea hetki hermostua? Ihmisillä on oikeus rentoutua työ-/kouluviikon jälkeen. Itsekin sanoit, että on ollut rankka viikko. Etkö mitenkään voinut istahtaa sohvalle perheesi seuraksi? Nyt eristäydyit heistä heti ryhtymällä syömään ja siivoamaan.
6
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 22:08"]
[/quote]
[/quote]On tässä sitten vähän sekin että ei koko perheen tarvi välttämättä alistua yhden siivousnatsin vaatimuksiin. Jonkinlainen kompromissi löytynee ja koko perhe pitää opettaa siihen että äiti ei ole piika ja kaikkien pitää siivota OMAT sotkunsa.
[/quote]
Voin rehellisti sanoa, että en ole siivousnatsi. Meillä ei ole IKiNÄ siistiä, tavaroita lojuu ihan jokaisella vapaalla pinnalla. Toivoisin perussiistiä kotia, että pääsisin sisään tallomatta vaatteita ja kompastumatta oven eteen jätettyihin kenkiin.
Miehetkin on erilaisia; joillekin riittää että sanoo vakavasti muutaman kerran, että oikeasti vaimo on vaimo, eikä siivooja, kokki, lastenhoitaja, kodinhoitaja yms. ja toisille miehille ei riitä, että sanoo, itkee, rukoilee, nalkuttaa päivät pääskytysten, koska oma halu laiskotella ja vastuun välttely voittaa toisten järkipuheen, ja kannanotot.
Aika vaikea on yksin saada koko perheen toimimaan "yhteisen hyvän" vuoksi, jos on asian kanssa yksin.
Täysin samaa mieltä olen kanssasi. Eteinen aina täynnä hiekkaa, kaikki vähän siihen suuntaan kuinka muulle perheelle sopii (ei mitään siisteyskriteerejä). Vaikka olisin torstaina siivonnut, niin perjantaina vallitsee jo sekasotku. Hemmetin teinit poikaystävineen sotkevat kuin siat. No, pari vuotta ja huusholli rauhoittuu, katsotaan sitten millainen se oma luukku on (en tod. mene siivoamaan sinne). Rakkaita ovat kuitenkin kaikki, tyttäret sekä tulevat vävyt, siisteysnormeissa vain löytyy eroavaisuuksia.