Apua! Mitä jos peräruisketta ei ehditä laittaa?
Kommentit (14)
Voi ap, voin vakuuttaa että se skiedaaminen on siinä synnytysrytäkässä ihan niitä pienimpiä asioia. Joten älä hyvä nainen nyt ennakkoon revi asiasta pelihousujasi. Paska tulee jos on tullakseen - eikä se kuule henkilökuntaa hätkäytä.
Minäkään en olisi halunnut peräruisketta eikä sitä onneksi tarjottukaan. Synnytin myös jakkaralta enkä nähnyt mitään, mutta haju tuli kyllä nenään :-) Mutta eipähän ollut löysää :-D
Mä ainakin paiskoin peräruiskeesta huolimatta... Ei se tyhjennä kuin suolen loppupään, ja jos synnytys kestää, niin uutta settiä on tulossa.
Tokalla kertaa en ehtinyt saada peräruisketta, enkä kyllä huomannut itse ollenkaan, paskoinko pöydälle vai en. Mut molemmilla kertaa supistukset ovat aiheuttaneet vessassa juoksemista, joten suurin lasti on tyhjentynyt ihan itsekseen jo ennen synnärille lähtöä.
tuskin olet ensimmäinen ;) kyllä ne sut osaa putsata ja kursia kokoon´.
Mulle ei laitettu ollenkaan ja paska lensi pitkin synnytystä. Eipä siinä sen kummempaa.
Mulle ei laitettu peräruisketta, ja hyvin meni se vähä uloste mitä valui peitettiin kertakäyttörätillä ja uloste ei todellakaan valu ylös päin, ainakaan jos synnyttää perinteiseen tyyliin.
Minulle ei ole koskaan edes tarjottu, enkä ole älynnyt pyytää. En ainakaan itse havainnut seurauksia...
Pitäisköhän se tehdä varuksi jo kotona? Onko kukaan tehnyt? Pitäis käydä apteekissa ostamassa pussi... En tod aio paskantaa synnytyksessä.
Ap
Mä oon kaks synnytystä saanut kunnolla läyntiin sillä että on peräruiske annettu. Suolen tyhjennys mukavasti kovensi supistuksia ja sit vauhdilla synnärille.
Tiesitkö, että ihan sivistyneissä länsimaissa ei ole (ainakaan aiemmin ollut) tapana antaa synnyttäjille peräruisketta? Ja tiedätkö, että peräruiskeen jälkeen sitä tavaraa vasta tuleekin, jos synnytys etenee nopeasti?
Osta apteekista Microlax, jonka käytät kun synnytys alkaa. Ei tarvitse tunkea suolta täyteen vettä kun on muitakin keinoja.
peräruiskeen laitosta n.5min kuluttua sun suoles on tyhjä. Ei siinä tarvi miettiä et tuleeko sitä tavaraa sen jälkeen suolesta kun se kerran tyhjennetään pönttöön oikeen huolella. ja synnärillä mitä käyttävät suolentyhjennykseen, on pelkkää suolaliusvettä, ei sisällä lääkeaineita,niinku jotku peräruiskeet,joten vaikutus lakkaa tasan sillon ku sä pöntölle istut ja annat kaiken tulla kerralla.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 18:25"]Osta apteekista Microlax, jonka käytät kun synnytys alkaa. Ei tarvitse tunkea suolta täyteen vettä kun on muitakin keinoja.
[/quote]
Vastustan turhia lääkkeitä. Ekassa synnytyksessä tarjottiin ja otin sen. Olen joskus paastonnut ja osaan sen itsekin tehdä.
Ao
Ei käynyt edes mielessä pyytää peräruisketta synnärillä, sitä ei myöskään tarjottu. En ulostanut synnytyksen aikana (synnytin jakkaralla, joten olisin kyllä nähnyt tuotoksen, mikäli sellainen olisi tullut...)