Mies lukkiutuu työhuoneeseen koko työpäivän ajaksi
Meillä on niin että minä olen lomautettuna ja mies määrättiin taas etätöihin ja nyt istuu 9 tuntia työhuoneessa, käy sillä välillä hakemassa kahvia, vessassa ja ehkä tekemässä 2-3 voileipää. Sen sijaan ei näytä pitävän yhtään taukoa, tai ei ainakaan tule pitämään niitä alakertaan. Niinpä kaikki kotityöt vyöryvät mun päälle. Pitääkö muka etätöissä olla 100% ajasta tavoitettavissa??
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Tästä tulee mieleen ihan eräs tuttu perhe, nainen on nyt työtön ja mies töissä.
Naisen mielestä kotityöt pitää hoitaa yhdessä töiden jälkeen, sillä hän ei tosiaankaan ole mikään kodinkone!!!
kuka oikeasti viitsii elättää tuollaista työtöntä, nalkuttavaa loista
Normaalisti työpäivään kuuluu kyllä taukojakin, siinä sitä lounaan lämmetessä voi tehdä jonkun nopean kotityön, esim. tyhjentää tiskarin, käynnistää robotti-imurin tai heittää pyykit koneeseen. Mutta kyllä se etätyön tarkoitus on tehdä töitä ihan niinkuin toimistollakin, ei kotitöitä. Joskus voi olla niin kiire, ettei ehdi kuin syödä ne pari leipää työn lomassa, ja jos toinen pyörii kotona lomautettuna niin mielellään sitä lukittuu työhuoneeseen, että saa olla rauhassa.
Ymmärrän ap:n ärsytyksen jos mies porsastelee ja jättää likaiset astiansa lojumaan, ei laita leiväntekoon käytettyjä tavaroita paikalleen ja läikyttää kahvitahroja ympäriinsä siivoamatta niitä. Kyllä ihmisen sentään pitää omat jälkensä siivota työpäivän aikanakin. Mutta muihin kotitöihin ei työpäivän aikana kuulu osallistua, jos ehtii tyhjentää ruokatauolla tiskikoneen niin se on vaan plussaa. Jos ap ei halua tehdä kaikkia kotitöitä niin teette sitten illalla yhdessä.
Miksi ne kotityöt pitäisi etätyöläisen tehdä työn/taukojen lomassa? Eikö niitä kotitöitä voi tehdä töiden jälkeen kuten normaalistikin toimistossa vietetyn työpäivän jälkeen? Millainen pommi voikkuleipien teosta jää, jos pitää kesken päivän tulla kaveriksesi siivoamaan? Mitä teet 9h sillä välin, kun etätyöläinen tekee töitä? Sympatiat todellakin etätyöläiselle.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap:n ärsytyksen jos mies porsastelee ja jättää likaiset astiansa lojumaan, ei laita leiväntekoon käytettyjä tavaroita paikalleen ja läikyttää kahvitahroja ympäriinsä siivoamatta niitä. Kyllä ihmisen sentään pitää omat jälkensä siivota työpäivän aikanakin. Mutta muihin kotitöihin ei työpäivän aikana kuulu osallistua, jos ehtii tyhjentää ruokatauolla tiskikoneen niin se on vaan plussaa. Jos ap ei halua tehdä kaikkia kotitöitä niin teette sitten illalla yhdessä.
Taas väärin. Jos ap ei halua? On siis okei, että ap vaatii miestä tekemään yhdessä kotitöitä työpäivän jälkeen, koska hän ei kotona henggaillessa nyt vain jaksa?
Mies klo 8-17 töitä
AP klo 8-17 chillailua
Molemmat klo 17-19 kotitöitä?
Ite olen nyt myös lomautettuna, mies tosin ihan fyysisesti työpaikalla, mutta ei tulisi mieleenkään pistää ukkoa raskaan työpäivän jälkeen tekemään vielä kotitöitä, kun itse olen kotona sen ajan. Ei kestä oma nuppi somettaa 9h päivässä, joten on luonnollista, että puuhailen kotona, harrastan, kokkailen ja pistän kaiken valmiiksi. Juu, kyllähän mies siinä tulee ns. valmiiseen pöytään, mutta ompahan sitten yhteistä aikaa mennä vaikka leffaan (toki ei nyt näin korona-aikaan, mut enivei), kun ei ole hätä tehdä kotitöitä. Sitten kun ollaan kumpikin töissä, niin ihan yhtä luonnollista jakaa kotityöt, jotka tehdään töiden jälkeen tarvittaessa. Kun laittaa astiat koneeseen käytön jälkeen ja tiskarin ollessa täysi voi vaikka vesilasin täytön yhteydessä nakkasta sen päälle. Pyykkikoneeseen menee likaiset vaatteet ihan ohimennessä ja päällekin se laite menee sormia napsauttamalla samalla kun käy itse vaikka veskissä. Kun käyttää ehkä muutaman minuutin päivässä yhteensä, ei tarvitse olla tuntisotalla kotitöitä tehdä, vaan kaikki voittaa sen yhteisenä aikana.
Siinähän on mammalla joka päivä 9h aikaa tehdä kotitöitä kun mies tienaa rahaa perheelle. Tai sitten sen 9h voi käyttää somettamiseen ja miehen työpäivän jälkeen mamma voi valittaa ja nalkuttaa laiskalle miehelle