Jotkut haluavat omistaa rivitaloasunnon
Miten häiriintynyttä! Siis että haluaa loppuelämänsä viettää sellaisessa? Se on joko kerrostaloasunto tai sitten reilusti omakotitalo, mitä järkeä tuollaisessa välimuodossa? Jotenkin saan huonot vibat aina kun näen rivitaloja. Tietenkin ihan ok vaihtoehto asua sellaisessa vuokralla, koska silloin ei todennäköisesti olla siinä loppuelämän ajan.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Muutettiin omakotitaloon kesällä, mutta vain siksi että etsittiin vuosikausia sopivaa rivaria, eikä sellaista löytynyt. Kyllä rivari on esimerkiksi sijoitusmielessä riskittömämpi kuin okt. Vaikka itse asunkin nyt omakotitalossa, niin tavallaan olen edelleen sitä mieltä että kuka hullu ostaa omakotitalon.
Me oltaisiin haluttu iso rivari, mutta niitä on tosi vähän. Ne harvat joita löytyi, oli joko täysremontin vaativia 60-luvun taloissa ja vastikkeet oli korkeita. Tai sitten aivan törkeän kalliita. Olen eri mieltä siitä että rivarin saa muka halvemmalla kuin omakotitalon. Meillä ainakin löytyi budjettiin sopiva okt, mutta vastaavan kokoista rivaria ei löytynyt samalla rahalla.
Minä vaihdoin taloni aikoinaan rivariin kun lapset lähtivät maailmalle ja sain talostani huippuhinnan, sattui yksi perhe haluamaan juuri minun taloni. Olin ehtinyt jo etsiä riittävän isoa rivitalon päätyasuntoa pitkään, kun tämä löysin olin tosi onnellinen. Minulla on 80 neliötä itseäni varten, tässä on ihanaa viettää eläkepäiviä. Tytär miehineen rakensi minulle 23 neliön terassin ja pihalle jäi vielä nurmialuettakin. Tämä on n. 20 v ikäinen joten suuria remonttitarpeita ei vielä, katon uusimme ja uuden maalin. Taloni oli iso joten sen remontit olisivat tulleet tosi kalliiksi, onneksi sain sen kaupaksi.
Kerrostaloon en halua ja ainakin täällä uudet kerrostalot ovat järjettömän kalliita, keskustassa on paljon asuntoja tyhjänä kun hinnat ovat niin kovat. Eikä korkea hinta näy huoneistojen tasossa. Maalattua seinää ja halpaa parkettia, ja paikka meluisa ja huono, ei kiitos.
Öö, no mikä nyt sitten on kenellekin arvokkuuden mitta...