Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Kehtaanko sanoa naapurin lasten äidille...

Vierailija
28.07.2006 |

että voisi olla lasten turvallisempaa leikkiä pihalla ILMAN pyöräilykypäriä?

Siis lapset ovat kovia pyöräilemään, mutta välillä sitten touhutaan kaikenlaista muuta. Olen käsittänyt, ettei lasten pitäisi käyttää kypäriä muuta kuin pyöräillessään, kun on ollut näitä kuristumistapauksia... Ei tuolla pihalla mitään puita ole, joihin voisivat kiivetä, mutta kai se riski on vähemmässäkin?!

En tunne naapurin naista, joten ei ole kovin luontevaa mennä sanomaan. Onko tämä nyt omaa hätävarjelunliioitteluani (kunhan oma lapseni kasvaa pyöräilyikään, aion opettaa pitämään kypärää vain ajaessaan)? Pitääkö se mua ihan hulluna, jos menen sanomaan asiasta? Ja olenko liian varovainen tässä asiassa? Äiti on siis melkein koko ajan itsekin pihalla lapsia " vahtimassa" .

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän läheisessä neuvolassa on täti, jonka poika putosi omenapuusta ja remmi tappoi.

Vierailija
2/6 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä en sitten kehtaa, kai se niitä vahtii sen verran (lueskelee ja kattelee kyllä kai perään).

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitit " vahtimisella" ? Voisit olla meidänkin naapuri, sillä toisinaan lapset ryntäävät kypärät päässä muihin hommiin ja hyppäävät taas hetken päästä satulaan. Minä olen pihalla " vahtimassa" lapsia. Siis pidän silmällä, vaikka en heidän kanssa mitään puuhaakaan.

Sinuna en menisi puuttumaan, lapset tuskin ovat vaarassa.

Vierailija
4/6 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä tarkoitit " vahtimisella" ? Voisit olla meidänkin naapuri, sillä toisinaan lapset ryntäävät kypärät päässä muihin hommiin ja hyppäävät taas hetken päästä satulaan. Minä olen pihalla " vahtimassa" lapsia. Siis pidän silmällä, vaikka en heidän kanssa mitään puuhaakaan.

Sinuna en menisi puuttumaan, lapset tuskin ovat vaarassa.

Tulipa tämä vain mieleeni, kun nimenomaan aina toitotetaan näiden kuristumistapausten jälkeen, että lapsille pitää opettaa ettei mitään muuta kyrpärä päässä tehdä kuin ajetaan pyörällä.

Ja vahtimisella tarkoitin, että äiti lueskelee pihalla ja käy kyllä välillä sisälläkin jotain toimittamassa, jona aikana lapset on keskenään. Vaikkeivat lapset juuri nyt kiipeilekään, niin mistä noista muksuista tietää, kun silmä välttää.

Mutta jätän siis äidin hommat heidän äidilleen ja keskityn omiin asioihini! :)

ap.

Vierailija
5/6 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siinä pihalla pyöräilee niin aika epätodennäköistä on että jotain sattuu. Itsekkin pelkäisin enemmän sitä jos se kypärä jäisi jumiin vaikka johinkin kiipeilytelineeseen ja lapsi kuristuisi.

Vierailija
6/6 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet vaikkapa jutteleen niitä näitä ja juttelun lomassa kysyt vaikka että onko kypärä auttanut kolhuilta? Näin pääset juttuun ja keskustelet asiasta ilman " hyökkäystä" eikä hänenkään tarvi teroittaa kynsiään. Äiti saattaa sitten kertoa auliistikin miksi lapsilla on kypärä. Jotkut lapset ovat tapaturma-alttiimpia kuin toiset. Voi olla sairaus. Tai äiti on vain ylihysteerinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme