Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset ylihinnoittelee käytetyt vaatteet..

Vierailija
30.11.2020 |

Facekirppareilla ym. hirveitä hintoja pyydetään. Joku takki tai kengät, jotka on ”paristi pidetyt”, ei ole uusia! Mun mielestä tuotteesta lähtee heti puolet arvosta, kun kävelee kaupasta ulos.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna näin  täysin käyttämättömät kengät, mutta vuori kulunut. Mites tuo voi olla mahdollista? Kuluuko joku laatu itsestään kaapissa? 

Vierailija
2/10 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaate myydään kirppiksellä, niin puolet hinnasta ei riitä, vaan 80-90%, kun ideana on kierrätys ja jätekulujen minimointi. Muussa tapauksessa se on elinkeinoharjoittamista, josta maksettava verot, eikä mitään kierrätystä.

Ja ap. kanssa olen samaa mieltä. Ja sitten valitetaan ettei kauppa käy. Itse myyn kirppiksellä vaatteita yms. ja maksimi hinta on 3€ esim. takeista. Ja yleensä myynti kattaa juuri pöydän kulut, joka on ihan kiva, kun pääsen kamoista eroon, enkä tarvitse maksaa jätemaksuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan "omat takaisin" tavarasta, mitä on käytetty "pari" kertaa.

Vierailija
4/10 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä nyt voi olla mikään oikea ongelma. Jos hinta on liian kallis, tavara ei mene kaupaksi. Silloin myyjä alentaa hintaa, tai hankkiutuu siitä muuten eroon. 

Jos hinnat pysyvät korkeina, sehän vain tarkoittaa, että ostajia silti riittää. 

Markkinatalouden lait.

Vierailija
5/10 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei koske pelkästään vaatteita, vaan kaikkea käytettyä tavaraa. Myyjät hakevat netistä antiikki- ja second hand -liikkeiden hinnoittelua. Eivät tajua, mitä eroa on myydä kirpparilla, jolloin kuluja kertyy pöydän vuokran verran, tai liikkeessä, jolloin kuluja kertyy moninkertaisesti ja se nostaa tietenkin hintoja. 

Vierailija
6/10 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni valokuvaa myytävänsä vieläpä sellaisessa kunnossa, että itse en kehtaisi antaa edes ilmaiseksi..

Vierailija
7/10 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaate myydään kirppiksellä, niin puolet hinnasta ei riitä, vaan 80-90%, kun ideana on kierrätys ja jätekulujen minimointi. Muussa tapauksessa se on elinkeinoharjoittamista, josta maksettava verot, eikä mitään kierrätystä.

Ja ap. kanssa olen samaa mieltä. Ja sitten valitetaan ettei kauppa käy. Itse myyn kirppiksellä vaatteita yms. ja maksimi hinta on 3€ esim. takeista. Ja yleensä myynti kattaa juuri pöydän kulut, joka on ihan kiva, kun pääsen kamoista eroon, enkä tarvitse maksaa jätemaksuja.

Tarkoitinkin nyt esim. ihan uudenveroista merkkitakkia, jonka hinta uutena vaikka n.200e. Et sä siitä voi pyytää 180e vaan max.100e. Tai toki voit, mutta tuskin kukaan ostaa. Nykyään netistä jo löytää niin hyviä tarjouksia, että ei kai ketään kiinnosta maksaa mistään ”paristi pidetystä” melkein ovh-hintaa.

Vierailija
8/10 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kyllä on unohtunut ihmisiltä, että mikä idea siinä kätetyn tavaran eteenpäin kauppaamisessa on, monen mielestä on parempi nakata se tavara roskiin, kuin myydä se alhaisella hinnalla.

Vierailija
9/10 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Termeistä "lähes uusi" tai "vähänkäytetty" on joillakin minusta liian avara käsitys.

Olen huomannut asian, kun tehty kauppoja postitse.

Vierailija
10/10 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Kuin uusi, käytetty max 10 kertaa”, luki myyntitekstissä. Ei kyllä ole silloin kuin uusi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä